XXL Nutrition

The Social Workout Experiment

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

TSWE

Novice
Lid geworden
19 nov 2013
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Beste DutchBodyBuilding.com lezers,

Sinds 1 september heb ik voor het eerst een stap in een gymzaal gezet, om effectief te trainen. Let me explain you where I come from! Ik ben Bram Vanhaeren, 23 jaar en digitaal kunstenaar/sport enthousiast! Sinds mijn 5 jaar doe ik aan atletiek, en sinds mijn 6 jaar competitie. Dit deed ik samen met mijn twee broers op een bijzonder hoog niveau. Tot deze zomer trainde ik 6 dagen in de week op de atletiek piste voor de 400m/200m sprint. Hier waren mijn records 47;50 op de 400m en 22;00 op de 200m.

Echter kampte ik laatste seizoen van een aanhoudende achilles ontsteking en besloot ik een nieuwe uitdaging te zoeken. Dit werd Bodybuilding - Fitness!

Dankzij vriendelijke connecties werd ik voor dit project ook ondersteund door Nutrium Nutrition voor de supplementen en werk ik met enkele andere zaken samen om dit project leven te geven. Echter voer ik elke training tot het uiterste uit en volg ik een strikt schema op die ik van een personal trainer kreeg.

Vandaag besloot ik om mijn verhaal met meer ervaren mensen te delen, op dit forum! Ik zal elke training proberen een blog te schrijven op mijn website en deze ook hier delen. Je kan mijn proces volgen en welk schema ik gebruik. Voeding ideetjes en advies is steeds welkom!

So here we go! [Link niet meer beschikbaar]!

Process:
Ze raden je het overal aan om via een reeks van foto’s of afmetingen je proces te volgen. Dit kan je helpen bij je motivatie, je focus en is gewoon leuk om te weten.

Omdat foto’s een stap te ver is, heb ik drie dingen opgemeten om op te volgen. Mijn chest omtrek, arm omtrek en gewicht. Vervolgens ben ik 186 cm groot.

CHEST:01 SEP 2013 103 cm - 01 OKT 2013 107 cm - 01 NOV 2013 110 cm
ARMS: 01 SEP 2013 33,5 cm - 01 OKT 2013 36,5 cm - 01 NOV 2013 38,5 cm
WEIGHT:01 SEP 2013 77,5kg - 01 OKT 2013 83,5kg - 01 NOV 2013 85,5 kg

CURRENT TRAININGS SCHEMA (.pdf files)
Ma: A1 Upper-Body
Wo: B1 Arms & Legs
Vr: A2 Upper-Body
Ma: B2 Arms & Legs
Wo: A3 Upper-Body
Vr: Arms & Legs
Rustweek of twee speciefieke trainingen voor op zwakke onderdelen te werken (Zo & Di)

19 November 2013
[/COLOR]I Like Dips
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terwijl ik twee maanden geleden liever de Dips oversloeg, omdat mijn triceps onbestaand waren. Voelde het vandaag aan alsof ik populaire tricep dips opnieuw ontdekt had! Deze avond begon ik samen met mijn “friend-in-crime” Wim, aan routine nummero 4! A1 – Upper Body!

Ondanks ik al een weekje sukkel met een valling, ben ik best tevreden met het resultaat dat ik boek op de trainingen. De records blijven sneuvelen en de goesting is er nog steeds! Afgelopen zaterdag nam ik even de tijd om een volumineuze training af te werken voor de borst. Met maandag een upper-body training, misschien niet mijn slimste zet. Na een honderdtal herhalingen, voelde ik me plots volledig leeg en vond ik het ook verstandig te luisteren naar het lichaam en de training te staken. Maandag stond er een belangrijkere training op het schema…

Vandaag, maandag dus begon ik met een stijve borst. Logisch na zaterdag, echter voelde ik me wel erg sterk! (De voorbereide maaltijden deden hun job!) Waardoor ik moeiteloos met 80 kg speelde en mijn herhalingen verbeterde tegenover vorige keer. Daarna ging ik even in de mist met de Military press, van plaats met 50 kg, begon ik per ongeluk met 60kg. (wat ik niet wist) Waardoor ik helemaal tot het uiterste ging! Ik voelde me plots heel zwak, zoveel moeite voor een record had ik nog nooit. Tot mijn maat erop wees dat ik wel met 10 kg meer bezig was. Een opluchting!

Vervolgens was het tijd voor de triceps dips. Een oefening waarmee ik enorm sukkelde twee maanden terug. Toen goed voor 25 herhalingen met drie pauzes en een steuntje van 27kg. Vorige routine deed ik al 8 herhalingen zonder steungewicht (free) en was ik al onder de indruk van mijn vooruitgang. Echter verbaasde ik mezelf nog meer vandaag, door 16 herhalingen zonder weights te doen om vervolgens na 7 seconden al verder te gaan tot 26. Vanwaar die kracht plots kwam, kan ik enkel steken op de extra cable reps die ik doe tot failure na mijn basis tricep oefeningen. Anyway, it felt awesome! Het harde werk begint te lonen. Het voelt net aan alsof je als 400m loper, plots een record met 20 honderdste verbeterd!

Deze week ga ik me verder focussen op mijn voeding, ik dank iedereen voor de leuke voedingstips die ik vorige week ontving! Ik maak er zeker gebruik van! Indien jullie vragen hebben of je verhaal willen delen, Pm me gerust via Facebook! Samen trainen in Kalmthout, Ekeren of Gent kan altijd!

Geniet van de sessies en keep it up!
 
Waarom heet het "the social workout experiment"?

ik ga niet naar je site, sorry
 
Die sponsor van jou, wat een prijzen :roflol:

105 euro voor 2 kg whey :roflol:
 
Hey, Waarom noem ik dit het social workout experiment, simplel weg omdat ik alles zal delen op mijn Facebook, Twitter, ... No bullshit! Ik wil testen of de supplementen effectief werken om op die manier een beeld te schetsen van het fitnessgegeven! So far, I loved it!

Via dit experiment wil ik ook laten zien, dat dit geen evidentie is en dat ik veel meer respect heb gekregen voorensen in de gym! Hiervoor zag ik elke avond af op de atletiekpiste en vond ik dat elke andere sport sissies waren ;-)

De prijzen van de producten, daar kan ik niets aan doen, je betaalt wel voor eigen productie iit land van top kwaliteit, met Syntech zit je altijd goed!

Toch bedankt voor jullie reactie, wat vinden jullie van het trainingsschema?

Vriendelijke groeten,
bram
 
Verkapt reclamemateriaal?
 
Wat is dat toch met belgen die overal engelse zinnen doorheen gooien? Met expeditie robinson heb je ook altijd van zulke figuren.

Jij bent zeker zo'n aandachtshoer die de hele dag bezig is op facebook om te melden dat je gaat trainen of getraind hebt?
 
Apeiron, is dit hele forum niet gebaseerd op verkapt reclame materiaal dan? Even over nadenken ;-)

OSOSNOVO, ik ben absoluut geen aandachtshoer. Ik ben iemand die aan een nieuwe uitdaging bezig is en wou graag wat feedback over mijn werkswijze door deze ook hier te delen met jullie. Alleen vragen de mensen die me ondersteunen dit te delen via Social Media. Als jij deze kans zou krijgen om voor een heel mooi budget gebruik te mogen maken van supplementen, gyms, kledij, ... Zou jij dan ook niet even een fototje delen op Facebook?

Nu kom ik heel graag op mijn vraag terug, sinds je een ervaren bodybuilder bent, wat is jouw idee over het trainingsschema dat ik volg?
Kort samengevat werk ik steeds naar een max toe elke oefening, bijvoorbeeld op A1 Bench (chest), Military Press (Shoulders), Dips (triceps), Seated Rows (Back Strengt?), Pendlay Rows (Back Width?) Voor ik 15 Reps haal tegen max aan met 10 sec pauze indien nodig (bv. met 80 kg bench press doe ik nu 8x rust 10 sec 4x - 10 sec - 3x. Nadien doe ik statische en stretch ik enorm.) Hiervoor warm ik 5 tal sets tot pump volledig is.

Dit bij alle 5 oefeningen per sessie, uitleg vind je terug in .pdf
 
:roflol: jr hebt echt géén idee waar je het over hebt :roflol: weggegooid geld voir je sponsor
 
:roflol: jr hebt echt géén idee waar je het over hebt :roflol: weggegooid geld voir je sponsor

Daarom ben ik hier, om bij te leren van de competitieve body builder? Ik apprecieer elke vorm van interactie en hoor graag waae je me kan bijbrengen, zodat ik een beter idee krijg over wat jij het hebt. Alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik durf ze soms bijna te vergeten, echter doe ik het liever niet. Jammer genoeg zie ik niet veel mensen hun Abs trainen in de Gym. Je hoeft er maar 15 minuten aandacht aan te geven om ze te onderhouden en het is bovendien een leuke afsluiter van je trainingssessie, toch?

Vandaag stond er weer een hevige arm en benen training op het programma (B1 Trainingsschema). Om de pump in mijn biceps optimaal te krijgen, verkies ik om staande barbell curls uit te voeren tot ik me goed voel. Dit schommelt vaak rond de 50-70 herhalingen. Indien jullie advies hebben, let me know! Dit om vervolgens aan een max set te beginnen, vandaag 15 Reps Preacher Curl halen aan een max. Voor mij 30 kg (Gestart op 15 kg twee maanden terug) Vervolgens over te gaan naar enkele warm-up reeksen met de dumbbells voor Pin Wheel curls om daar met een max van 15kg 20 herhalingen te halen.

Wanneer mijn armen bol staan, is het tijd om de benen in brand te steken. Vandaag startte we met Seated Calve Raises. Twee maanden geleden goed voor 15x 107 kg, vandaag duwde ik ze 15x met 5 sec stretch en langzame zakking met 134kg. Super content! Daarna was de Leg Press vrij, waar ik met een goed gevoel 190kg gewichten (75kg standaard machine weight) langzaam omhoog duwde. Volgende keer wil ik 100% voor die 200Kg (275kg) gaan! Het blijft een kick zoveel gewicht omhoog te duwen, echter blijf ik op die goede vorm letten, de knieen ondergaan heel wat druk!

Tenslotte sloten we af met liggende Hamstring curls. Met in mijn verleden, talloze hamstrings blesures op de atletiekpiste, is deze oefening een aandachtspunt. We bouwen rusting aan op, met momenteel 41kg op de rek! Na onze 5 oefeningen, maak ik altijd tijd om enkel Abs routines te doen. Meestal start ik met 20 crunches, gevolgd met gestrekte benen, in te rollen op scheve bank. Geen idee hoe ik dit moet oefenen (zie foto), vervolgens met gestrekte benen 30 sec houden, side crunches, 30 Twists en 30 second statisch core opspannen op ellebogen. Dit 3x-4x. Meer hoeft dat niet voor mij te zijn, 1000 crunches doen maakt in mijn ogen niet zoveel uit, eerst dat vet weg krijgen, de abs zitten er wel!

Kort samengevat, opnieuw 5 persoonlijke bests, wat me enorm gelukkig maak. Daarnaast zie ik mijn trainingspartner ook mooie vooruitgangen boeken! Wat ons beiden pusht om door te blijven gaan! Morgen opstaan, wordt iets minder aangenaam! Maar dit stopt ons niet!

Keep it up everyone and enjoy the ride! It’s a long one !
 
Out.

Durf de stickeys te lezen luie donder.
Perfect, heb ik dan ook gedaan voor ik begon met de log. Jammer dat u het zo nodig vond grof taalgebruik te hanteren. Ik zie momenteel geen graten in mijn topic. Ik ben hier voor het ontvangen van feedback.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven