AndroidHealthClinic

The ultimate diet 2.0(Lyle McDonald)

Bezoekers in dit topic

Afgelopen drie dagen ongeveer drie kilo kwijt (jaja waterweight i know), als ik het goed begrijp dan nu nog wat low carb/kcal en vanavond fullbody training 12-6 reps met 1min rust, gewoon het schema van de eerste twee trainingen gebruiken maar dan reps verlagen?
Voorbeeldje
Meal 1:
40g whey
20g pindakaas
Daaaamn dit is echt een aanrader, 20g pindakaas 30 seconde in de magnetron, ondertussen 40g whey in een schaaltje steeds wat water bij doen en dan sludge van maken en dan vervolgens pindakaas toevoegen.

Meal 2:
450g kwark

Meal 3:
4 eieren

Dan thuis nog kleins eten en dan trainen en dan carbload. Tips of aanraders voor carbload zijn welkom.
Hoe hou je dit vol man, in wat voor window eet je dit?
 
Dat high rep zit dan ook niet in het schema om spiermassa te behouden maar om je glycogeenvooraden te depleten. In combinatie met low kcal en low carb. Daarna opgevolgd door cardio om zo veel mogelijk vetmassa te verbranden. Daarna ga je glycogeen laden om optimaal te presteren bij de low rep dagen waarmee je spiermassa/kracht moet behouden.

Ik snap het idee wel alleen was ik het er niet mee eens. Ik dacht dat je constant onder een fors tekort zat, dat is niet zo. Kh laden op vrijdag zou dan bij mij inhouden dat ik 7000 kcals eet (1000kcals boven m'n onderhoud nu).. Is een schommeling tussen 1200kcals en 7000 niet erg veel? Of interpreteer ik het nu verkeerd?

Ik ben wel benieuwt naar de logjes hiervan..
 
  • Like
Waarderingen: Apv
In! Ik kom net pas kijken qua krachttraining, dus ik kan hier voorlopig nog helemaal niets mee, maar vind het wel reuze interessant. Misschien ooit in een verre toekomst :D
 
Hoe hou je dit vol man, in wat voor window eet je dit?
Discipline.



Gewoon meal 1 en elke 3u later andere meal ofzo, koffie overdag en bezig houden scheelt veel. Natuurlijk is het wennen maar eet maar eens een groot aantal hardgekookte eieren dan ben je wel tijdje verzadigd.

Ik snap het idee wel alleen was ik het er niet mee eens. Ik dacht dat je constant onder een fors tekort zat, dat is niet zo. Kh laden op vrijdag zou dan bij mij inhouden dat ik 7000 kcals eet (1000kcals boven m'n onderhoud nu).. Is een schommeling tussen 1200kcals en 7000 niet erg veel? Of interpreteer ik het nu verkeerd?

Ik ben wel benieuwt naar de logjes hiervan..
Je interpreteert het inderdaad verkeerd, in jouw geval zal je dan maandag tm woensdag niet op 1200 kcal zitten maar 3000. Indien 6000 je onderhoud is, namelijk 50% van je onderhoud de eerste drie dagen.
 
Ik snap het idee wel alleen was ik het er niet mee eens. Ik dacht dat je constant onder een fors tekort zat, dat is niet zo. Kh laden op vrijdag zou dan bij mij inhouden dat ik 7000 kcals eet (1000kcals boven m'n onderhoud nu).. Is een schommeling tussen 1200kcals en 7000 niet erg veel? Of interpreteer ik het nu verkeerd?

Ik ben wel benieuwt naar de logjes hiervan..

Ik heb reeds 4 cycles van een week gelogd, deze week iifym en daarna nog 4 cycles.
 
Ik snap het idee wel alleen was ik het er niet mee eens. Ik dacht dat je constant onder een fors tekort zat, dat is niet zo. Kh laden op vrijdag zou dan bij mij inhouden dat ik 7000 kcals eet (1000kcals boven m'n onderhoud nu).. Is een schommeling tussen 1200kcals en 7000 niet erg veel? Of interpreteer ik het nu verkeerd?

Ik ben wel benieuwt naar de logjes hiervan..

Jij zit dan op 3000kcal op de low cal dagen. :roflol: Kan ik bijna op bulken man.

Persoonlijk is dit niets voor mij. Veel te veel afzien. En zal toch nooit van mijn leven <8% BF gaan.
 
Je interpreteert het inderdaad verkeerd, in jouw geval zal je dan maandag tm woensdag niet op 1200 kcal zitten maar 3000. Indien 6000 je onderhoud is, namelijk 50% van je onderhoud de eerste drie dagen.

Oke. Dat valt wel mee dan.. Alleen dan kom ik wel slecht weg met de eiwit+kh hoeveelheden die ik in de sheets zie staan, was daar ook vanuit gegaan toen ik zei dat ik 1200kcals moest eten (700? kcals aan kh+eiwit, rest vet?).

Jij zit dan op 3000kcal op de low cal dagen. :roflol: Kan ik bijna op bulken man.

Persoonlijk is dit niets voor mij. Veel te veel afzien. En zal toch nooit van mijn leven <8% BF gaan.

Ja lijkt me ook wat veel. Met ca 104kg blijf ik met die kcals op gewicht. Ik gok dat mocht ik het doen dat ik dan wel iets minder moet nemen.
 
Ik ben van plan zo snel mogelijk te starten met UD2.

Ben nu ongeveer op de helft van het boek.

Enigste nadeel is dat ik sta op ongeveer 16%. Mijn doel is 10%.

Zit alleen met een schouder impingement die maar niet wilt herstellen dus kan nog niet beginnen. :(
 
Ik ben van plan zo snel mogelijk te starten met UD2.

Ben nu ongeveer op de helft van het boek.

Enigste nadeel is dat ik sta op ongeveer 16%. Mijn doel is 10%.

Zit alleen met een schouder impingement die maar niet wilt herstellen dus kan nog niet beginnen. :(

Iets lager zou volgens Lyle inderdaad idealer zijn, maar ik denk dat dat doel met UD 2.0 zeker haalbaar is.
 
Voor de mensen die dit doen, kunnen jullie een voorbeeld van jullie voeding geven?
 
Voor de mensen die dit doen, kunnen jullie een voorbeeld van jullie voeding geven?

Zie mijn log onder andere.

Dag 1&2&3 is low carb, low kcal.
- Carbs: Meestal wat rijst, groenten, havermout.
- Vetten: Kokosolie, eieren, wat links en rechts in de rest van het eten zit.
- Eiwitten: Kip en vis eigenlijk wel dagelijks ieder 200 gr oid, whey, eieren
 
Mijn onderhoud is op het moment een zielige +-23-2500.
Zou betekenen dat ik maar 1200 kcal per dag kan eten
vvm +- 70kg = 105 g eiwit ( 420 kcal) 200g kip + een bak kwark
20% carbs = 240 kcal -+ 75g havermout..
660 kcal over wat uit vet moet komen, maar wat dan? Kan wat olie of noten nemen, maar dat vult nooit.
 
Er wordt sowieso aangeraden om niet beneden de 1200 te gaan. Je kan ook kiezen voor 1500 maar dan wel standaard de cardio erin, die doe ik minder aangezien mijn onderhoud al veel hoger is en ik op het werk al zeker 5 km per dag loop.

Denk dat je met je berekening in je vetten te hoog zit, wordt dacht ik uit mijn hoofd max 40 gr/dag aangeraden. Maar dan zou je even het e-book of mijn samenvatting erop na moeten slaan.

Je kan wel dingen zoeken die vullen, maar als je zo ver beneden je onderhoud zit vult het allemaal toch maar een holle kies.
 
Er wordt sowieso aangeraden om niet beneden de 1200 te gaan. Je kan ook kiezen voor 1500 maar dan wel standaard de cardio erin, die doe ik minder aangezien mijn onderhoud al veel hoger is en ik op het werk al zeker 5 km per dag loop.

Denk dat je met je berekening in je vetten te hoog zit, wordt dacht ik uit mijn hoofd max 40 gr/dag aangeraden. Maar dan zou je even het e-book of mijn samenvatting erop na moeten slaan.

Je kan wel dingen zoeken die vullen, maar als je zo ver beneden je onderhoud zit vult het allemaal toch maar een holle kies.
Zie elke dag 300 kcal aan cardio niet echt zitten. In de begin post staat alle overgebleven kcal opvullen met vet
 
Is het met lage kcal niet makkelijker om sporadisch PSMF te doen?
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Zie elke dag 300 kcal aan cardio niet echt zitten. In de begin post staat alle overgebleven kcal opvullen met vet

Is ook niet het makkelijkste dieet om vol te houden. Als je al moeite hebt met het beperkte eten of om cardio erbij te doen dan is dit dieet niks voor jou.

Heb je wel de dedication om dit te doen dan zal je ook goede resultaten krijgen.
 
protein sparing modified fast

Heeft lyle Mcdonald ook over geschreven in z'n Rapid Fatloss Handbook. Komt ongeveer neer op enkele dagen alleen maar proteine/shakes de hele dag om de paar uur en daarbij echt maar enkele grammen kh en essentiele vetten. Ook geen cardio, of maximaal een stukje wandelen.

Nooit gedaan hoor, lage kcal is niks voor mij. Pak die paar dagen liever veel cardio om hetzelfde tekort te maken.


Met jou kcal kom je eigenlijk al op zoiets uit, is ook maar 4 dagen uit te houden en zo valt het weer redelijk samen met UD2.0. Dat trekt het afhankelijk van vet% nog net een paar cycles verder door met de refeeds (en iets ander protocol)

.
 
protein sparing modified fast

Heeft lyle Mcdonald ook over geschreven in z'n Rapid Fatloss Handbook. Komt ongeveer neer op enkele dagen alleen maar proteine/shakes de hele dag om de paar uur en daarbij echt maar enkele grammen kh en essentiele vetten. Ook geen cardio, of maximaal een stukje wandelen.

Nooit gedaan hoor, lage kcal is niks voor mij. Pak die paar dagen liever veel cardio om hetzelfde tekort te maken.


Met jou kcal kom je eigenlijk al op zoiets uit, is ook maar 4 dagen uit te houden en zo valt het weer redelijk samen met UD2.0. Dat trekt het afhankelijk van vet% nog net een paar cycles verder door met de refeeds (en iets ander protocol)

.
Meh vind 2000 al moeilijk. Voeding ziet er nu ongeveer zo uit
b9da1470a7.png
 
Heeft iemand toevallig ook de Rapid Fat Loss van Lyle samengevat in het Nederlands?
 
Back
Naar boven