XXL Nutrition

The Vertical Diet van Stan Efferding

  • Topic starter HB89
  • Startdatum
  • Reacties 79
  • Weergaven 8K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

Zichzelf profileren dan. evengoed marketing en onrechtstreeks willen cashen.

Maar als jij het goed vind gewoon doen,niks mis mee.
Je bedoeld net als al die anderen?

Stan Efferding heeft zijn centjes overigens vooral met vastgoed verdient, maar dat even terzijde.
 
Je bekijkt het wel erg door een gekleurde bril als het jezelf betreft, hij haalde het namelijk gewoom zelf aan, of had je dat even gemist?
Wat heeft de geldigheid van een vergelijking te maken met wie wat aanhaalde?

Maar goed, als iets afdoen als hersenscheten je jezelf beter doet voelen dan moet je dat vooral doen.
Waar maak je uit op dat ik dat zeg om mezelf beter te noemen? Ik noem het hersenscheten, maar als je het fijner vindt als ik het onbewezen ideetjes, onzin of pseudowetenschap noem, dan is dat ook prima.

Voorlopig zal Stan Efferding er vooral smakelijk om kunnen lachen, met het begeleiden van goed betalende bekende atleten.
Geen idee wat dit ermee te maken heeft.
 
Je bekijkt het wel erg door een gekleurde bril als het jezelf betreft, hij haalde het namelijk gewoom zelf aan, of had je dat even gemist?




Maar goed, als iets afdoen als hersenscheten je jezelf beter doet voelen dan moet je dat vooral doen. Voorlopig zal Stan Efferding er vooral smakelijk om kunnen lachen, met het begeleiden van goed betalende bekende atleten.

En ik ga straks gewoon weer mijn bro-science based Vertical Diet volgen.
ja, namen als brian shaw en hafthor bjornsson betalen vast grof geld om iemand anders zijn dieet te promoten.
 
Ik mis nog steeds de onderbouwing voor het stimuleren van cyp mediated lever metabolisme door cranberry sap zoals je in een eerdere post zei
Die ga je ook niet krijgen, want die opmerking klopt niet. Er vindt zelfs een dosisafhankelijke vermindering van ALP, AST en ALT plaats, blijkt uit enkele studies.
De onderzoekers zien het in ieder geval als een veelbelovend middel.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29203101
 
Wat heeft de geldigheid van een vergelijking te maken met wie wat aanhaalde?
Omdat ik nooit heb beweerd dat mij niets kon gebeuren omdat Stan Efferding achter me stond. Jouw vergelijking is dus irrelevant.

Waar maak je uit op dat ik dat zeg om mezelf beter te noemen? Ik noem het hersenscheten, maar als je het fijner vindt als ik het onbewezen ideetjes, onzin of pseudowetenschap noem, dan is dat ook prima.
Beter te laten "voelen" waren mijn woorden. Omdat je met de term hersenscheten automatisch iets af kunt doen als iets onzinnigs waar je vooral om kunt lachen. Maar noem het wat je wil, het is een vrij forum hier.

Geen idee wat dit ermee te maken heeft.
Geeft niet.

ja, namen als brian shaw en hafthor bjornsson betalen vast grof geld om iemand anders zijn dieet te promoten.
Geen idee, maar hij heeft ze gedurende de Arnold's Classic 2018 constant begeleidt. Als er grote belangen op het spel staan dan betalen mensen graag om zich te laten ontzorgen. Bijvoorbeeld het preppen van alle maaltijden (inclusief inkopen), het regelen van bloedtesten enzovoort. En zo niet, dan was het in ieder geval een succesvolle reclamecampagne.


Dit forum blijft me verbazen. Als er direct al iets negatiefs op zou moeten vallen aan The Vertical Diet dan is het de eenzijdigheid van de maaltijden. Maar dat wordt door helemaal niemand genoemd. In plaats daarvan gaat het om cranberrysapjes, pseudo wetenschap en over hoe iemand zijn geld verdient. :rolleyes:
 
Omdat ik nooit heb beweerd dat mij niets kon gebeuren omdat Stan Efferding achter me stond. Jouw vergelijking is dus irrelevant.
Nee, en die vergelijking maak ik ook helemaal niet, en daar beschuldigde jij hem ook niet van. Je 'beschuldigde' hem, kort door de bocht, van een appeal to authority. Hetzelfde doe je door in een dieet te geloven van iemand, zonder dat dit geloof gestoeld is op wetenschappelijk bewijs. Die vergelijking maakte ik en dát noemde ik ironisch.

Beter te laten "voelen" waren mijn woorden.
Inderdaad, dat heb ik verkeerd getypt.

Omdat je met de term hersenscheten automatisch iets af kunt doen als iets onzinnigs waar je vooral om kunt lachen. Maar noem het wat je wil, het is een vrij forum hier.
Ik kan er niet om lachen, en ik voel me er ook niet beter door. Ik benoem het gewoon zoals ik vind dat het is. Dan is dat nu helder in elk geval.

Kun je toelichten wat het ermee te maken heeft? Ik ben wel benieuwd.

Dit forum blijft me verbazen. Als er direct al iets negatiefs op zou moeten vallen aan The Vertical Diet dan is het de eenzijdigheid van de maaltijden. Maar dat wordt door helemaal niemand genoemd. In plaats daarvan gaat het om cranberrysapjes, pseudo wetenschap en over hoe iemand zijn geld verdient. :rolleyes:
Dat is toch niet raar, dat men bij het zoveelste dieet struikelt over de pseudowetenschap erachter? In mijn beleving is het goed om waarde te hechten aan een gedegen onderbouwing van een dieet.
 
Nee, en die vergelijking maak ik ook helemaal niet, en daar beschuldigde jij hem ook niet van. Je 'beschuldigde' hem, kort door de bocht, van een appeal to authority. Hetzelfde doe je door in een dieet te geloven van iemand, zonder dat dit geloof gestoeld is op wetenschappelijk bewijs. Die vergelijking maakte ik en dát noemde ik ironisch.
Maar ik geloof dus helemaal niet in het dieet als geheel. Voor mij werkt vooral puur het "vertical dieting" om het zo maar te zeggen. Daarnaast at ik gewoon genoeg groenten, fruit, zoete aardappelen en zuivel voor de afwisseling en voor de voedingsstoffen.

Inderdaad, dat heb ik verkeerd getypt.
Akkoord.

Ik kan er niet om lachen, en ik voel me er ook niet beter door. Ik benoem het gewoon zoals ik vind dat het is. Dan is dat nu helder in elk geval.
Ook akkoord.

Kun je toelichten wat het ermee te maken heeft? Ik ben wel benieuwd.
Wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat een heleboel mensen die het beter weten blijkbaar niet in staat zijn om dezelfde hype en hetzelfde kaliber clientèle op te bouwen. En er (hoogst waarschijnlijk) ook nog eens een goede boterham aan te verdienen. Je kunt een heleboel afdoen als goede marketing en roepen dat er geen goede wetenschappelijke onderbouwing is, je kunt Stan Efferding misschien wel een eikel vinden. Maar blijkbaar werken zijn methoden en trekt het mensen aan.
 
Wat ik vooral interessant vind, is de discussie omtrent vleeskwaliteit.

Is het reguliere vlees dat wij hier kopen werkelijk van slechte kwaliteit wat betreft vetzuurprofiel en geldt dit alleen voor rundvlees?
Ik meen ooit eens te hebben gehoord/gelezen dat het varkensvlees in Nederland over het algemeen juist van hoge kwaliteit is en dat lamsvlees daarnaast ook een goede optie is.

Het is lastig om hier een eenduidig antwoord op te vinden, maar het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wanneer je dagelijks meer dan een pond vlees verorberd.
 
Het schijnt dat Stan wel in zijn diet document, of hoe de neuk je dat noemt bronnen vermeld van studie's etc.
Maar goed ik heb zelf "last" van wat darm problemen als in vaak buikpijn, dikke pens van voedsel etc. Dus ik ga wat dingen gebruiken die hij aanraad.
 
Wat ik vooral interessant vind, is de discussie omtrent vleeskwaliteit.

Is het reguliere vlees dat wij hier kopen werkelijk van slechte kwaliteit wat betreft vetzuurprofiel en geldt dit alleen voor rundvlees?
Ik meen ooit eens te hebben gehoord/gelezen dat het varkensvlees in Nederland over het algemeen juist van hoge kwaliteit is en dat lamsvlees daarnaast ook een goede optie is.

Het is lastig om hier een eenduidig antwoord op te vinden, maar het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wanneer je dagelijks meer dan een pond vlees verorberd.
Inderdaad. Ik ga toch eens op zoek naar relatief goedkoop kwaliteitsvlees. Ik weet wel dat grasgevoerd rund een stuk lekkerder is en waarschijnlijk een heel stuk gezonder.

Het schijnt dat Stan wel in zijn diet document, of hoe de neuk je dat noemt bronnen vermeld van studie's etc.
Maar goed ik heb zelf "last" van wat darm problemen als in vaak buikpijn, dikke pens van voedsel etc. Dus ik ga wat dingen gebruiken die hij aanraad.
Broeder wetenschap of niet, zolang je je aan die FODMAP lijst houdt merk je echt wel een verschil. Ik denk dat het je wel helpt.
 
Inderdaad. Ik ga toch eens op zoek naar relatief goedkoop kwaliteitsvlees. Ik weet wel dat grasgevoerd rund een stuk lekkerder is en waarschijnlijk een heel stuk gezonder.


Broeder wetenschap of niet, zolang je je aan die FODMAP lijst houdt merk je echt wel een verschil. Ik denk dat het je wel helpt.

De Poiesz heeft Iers vlees, dit is echt 100% grasgevoerd (als ik het goed heb). Dit vlees ziet er ook echt lekker uit man.
 
Inderdaad. Ik ga toch eens op zoek naar relatief goedkoop kwaliteitsvlees. Ik weet wel dat grasgevoerd rund een stuk lekkerder is en waarschijnlijk een heel stuk gezonder.


Broeder wetenschap of niet, zolang je je aan die FODMAP lijst houdt merk je echt wel een verschil. Ik denk dat het je wel helpt.

Ze hebben bij de Lidl relatief goedkoop kwaliteitsvlees. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of het hierbij ook echt gaat om gras-gevoerd rund.

Absoluut.

De Poiesz heeft Iers vlees, dit is echt 100% grasgevoerd (als ik het goed heb). Dit vlees ziet er ook echt lekker uit man.

M'n pa zegt ook altijd dat het vlees daar van goede kwaliteit is! Ik begrijp dat jij tevens uit het noorden komt.. ;)
 
Is het reguliere vlees dat wij hier kopen werkelijk van slechte kwaliteit wat betreft vetzuurprofiel en geldt dit alleen voor rundvlees?
Ik meen ooit eens te hebben gehoord/gelezen dat het varkensvlees in Nederland over het algemeen juist van hoge kwaliteit is en dat lamsvlees daarnaast ook een goede optie is.
Ik heb al talloze malen gelezen dat het vetzuur profiel van koeien die buiten grazen en veel gemengde kruiden eten naast gras, vele malen beter is dan koeien die binnen staan en veel krachtvoer (carbs) eten. Uitgedrukt in onverzadigd/omega-6 versus verzadigd/cholesterol. Lammeren staan volgens mij ook altijd buiten en lijkt me beter dan varkens die een zeer artificieel bestaan lijden (maar dat is een aanname van mij).
 
M'n pa zegt ook altijd dat het vlees daar van goede kwaliteit is! Ik begrijp dat jij tevens uit het noorden komt.. ;)

Gebaseerd op het vlees of mijn gebrekkige Nederlands :P? Maar dat klopt inderdaad.
 
Zolang ik daardoor minder scheten uit mijn reet laat en minder bloated ben kan ik vaststellen dat dat gedeelte in ieder geval voor me werkt. Of het gebasseerd is op (pseudo) wetenschap dat boeit me eerlijk gezegd niet zo en ik heb ook nergens aangegeven dat dat een belangrijke peiler voor me is. Voor mij is het gemakkelijk te volgen, ik vind het nog lekker ook en het gaf het resultaat dat ik zocht. Het hele gedoe rond cranberriesap, het eten van wortelen en 2 sinaasappels per dag enzo die invloed hebben op je lever en schildklier dat geloof ik verder allemaal wel, dat is mij ook wat te schimmig. Hoewel je eigenlijk weinig fout kan doen met het dagelijks eten van wortelen en sinaasappels.

En mijn aantal KCals en EKV verhouding waren gebaseerd op een artikel van Barbell Medicine.

Dus wat jij concreet op hetzelfde neer vindt komen valt blijkbaar nogal mee.


Ik heb niks betaald hoor, je kunt alles gewoon terugvinden. Weet niet wat de betaalde versie extra biedt, maar ik verwacht niet veel van het trainingsschema bijvoorbeeld.
https://anonfile.com/Qc73g2e6bf/Vertical_Diet_and_Peak_Performance_2.0.pdf
 
Zijdelings hiermee te maken hebbende.... ik heb van de week eens 'kipstukjes' van soya geprobeerd: 2 dagen lang stinkende scheten en natte pruttels tussen mijn ontlasting gehad. Dus ik stap voorlopig nog niet van kip of koe af :D
 
Gebaseerd op het vlees of mijn gebrekkige Nederlands :P? Maar dat klopt inderdaad.

Mwhaha! Dat concludeere ik aan de hand van de Poeisz. Noordelijke keten namelijk.
 
Back
Naar boven