Fitness Seller

The Vertical Diet van Stan Efferding

Bezoekers in dit topic

Dus doe je het automatisch af als onzin? Lijkt mij dat juist jij baat zou kunnen hebben bij zo'n dieet, waarbij je gemakkelijker KCals kunt verhogen zonder meteen constant met een plofbuik rond te wandelen. Ik moest ongeveer 2500 KCals binnenkrijgen en dat ging ook prima: ik haalde gemakkelijk mijn KCals en was nooit opgeblazen. En dat kan gewoon zonder het dure ebook te kopen, want alle info is gewoon terug te vinden online. Er is niks revolutionairs aan, maar het werkt wel. En als je door de verkooppraatjes heen kunt (en wil) kijken dan is het best een aardig systeem.

Nee, maar in zo'n geval ben ik wel extra op m'n hoede/kritisch. Persoonlijk vind ik er te veel restricties in zitten van dingen die je niet mag eten, die bovendien slecht onderbouwd zijn. Blijft alleen het punt over van 'licht verterbaar', maar dat kan ook eenvoudiger; iets minder vezelrijk, niet te veel bonen, koolsoorten etc.
 
Nee, maar in zo'n geval ben ik wel extra op m'n hoede/kritisch. Persoonlijk vind ik er te veel restricties in zitten van dingen die je niet mag eten, die bovendien slecht onderbouwd zijn. Blijft alleen het punt over van 'licht verterbaar', maar dat kan ook eenvoudiger; iets minder vezelrijk, niet te veel bonen, koolsoorten etc.
Mwah, ik heb nog nooit een dieet tot op de letter gevolgd. Maar dat ik veel voedingstoffen kon binnenkrijgen zonder constant vol te zitten met producten die ik lekker vond en gemakkelijk in bulk te maken zijn sprak me wel aan. Ik dronk gewoon koffie en at gerust andere dingen tussendoor, een beetje de 80/20 regel. Meestal maakte ik trouwens witte rijst met rundergehakt met als groente spinazie of andijvie, wat zout en bouillon erbij en ik was klaar. En de smaak vind ik heel lekker.
 
Fijn dat mensen die niet weten wat het inhoudt het gelijk afschieten. Ben het zeker eens met een aantal van zijn aanbevelingen, deze komen ook terug in mijn dieet. Ik eet al enkele jaren volgens het Mountaindog dieet van John Meadows en moet zeggen dat deze twee veel raakvlakken hebben.
Een hoop mensen zullen dit allemaal te lastig vinden en lekker alles in hun macro's proppen wat erin past, maar er is zeker wat te zeggen voor een aantal van zijn aanbevelingen.
 
Is prima te doen. Lekker steak en gehakt ipv kip.

Cranberrysap is wel onbetaalbaar hier inNL.
De Tuinen (of Holland & Barret) verkoopt het voor zo'n 3 euro de liter, enkele eetlepels in een glas water is genoeg. Hebben ook vaak enorme kortingsacties. Let er wel op dat je de variant koopt die NIET geconcentreerd is.
 
De Tuinen (of Holland & Barret) verkoopt het voor zo'n 3 euro de liter, enkele eetlepels in een glas water is genoeg. Hebben ook vaak enorme kortingsacties. Let er wel op dat je de variant koopt die NIET geconcentreerd is.

Wat is het voordeel van cranberrysap dan?
En wat vind the mountain diet van soja melk als vervanger voor supermarkt melk? Op zich zou ik rauwe melk kunnen halen (wou dat altijd al doen) alleen ben ik daar te lui voor.
 
Wat is het voordeel van cranberrysap dan?
En wat vind the mountain diet van soja melk als vervanger voor supermarkt melk? Op zich zou ik rauwe melk kunnen halen (wou dat altijd al doen) alleen ben ik daar te lui voor.
Cranberrysap zou de lever reinigen wat weer moet leiden tot een betere vetverbranding. Ook citroensap zou hierbij moeten werken.

Soja wordt geloof ik in alle vormen afgeraden, o.a. vanwege de steiging van oestrogeen. Amandel of kokosmelk is een goed alternatief voor rauwe melk.
 
Cranberrysap zou de lever reinigen wat weer moet leiden tot een betere vetverbranding. Ook citroensap zou hierbij moeten werken. Soja wordt geloof ik in alle vormen afgeraden, o.a. vanwege de steiging van oestrogeen.
brosciencephd-meme-generator-certified-p-h-d-brosciencology-f0295b.jpg
 
Zoals ik al eerder aangaf, voor velen is dit allemaal te lastig en ingewikkeld. Als je nooit verder bent gekomen dan de voedingsguide op dit forum kan je je beter niet mengen in discussies die wat dieper op de stof ingaan.
 
Zoals ik al eerder aangaf, voor velen is dit allemaal te lastig en ingewikkeld. Als je nooit verder bent gekomen dan de voedingsguide op dit forum kan je je beter niet mengen in discussies die wat dieper op de stof ingaan.

Nu begeef je jezelf wel op zeer glad ijs.

Hoe zou cranberrysap je lever (van wat) reinigen en hoe zorgt dat op zijn beurt weer voor een betere vetverbranding?
 
Je leveren reinigen met cranberrysap.. Je zit zeker ook in de detoxhuismoeders facebookgroep met Anita en Connie.
 
Nu begeef je jezelf wel op zeer glad ijs.

Hoe zou cranberrysap je lever (van wat) reinigen en hoe zorgt dat op zijn beurt weer voor een betere vetverbranding?
Door de hoge dosering anthocyanins, catechins, luteins, en quercetin (phytonutrients) gaat de enzym aanmaak (cytochrome p450) enorm omhoog. Deze enzymen zorgen weer voor het verwerken/afvoeren van afvalstoffen. Een lever waarin effectiever afvalstoffen worden afgevoerd zal vanzelf effectiever gaan werken > efficiëntere vetverbranding.
 
Snap je het ook zelf, of is dit gewoon copypaste werk?
 
Het eerste deel is een bewezen feit (voor zover ik weet) al hoewel de term enorm wellicht niet juist is, maar waarom dan persé cranberrysap. In (fel gekleurd) fruit zitten soweiso anthocyanen e.d.

Welke afvalstoffen blijven normaal gesproken in je lever zitten waar je d.m.v. cranberrysap vanaf komt en hoe heeft dat (voor een gezond persoon) een positieve invloed op de vetverbranding?
 
Door de hoge dosering anthocyanins, catechins, luteins, en quercetin (phytonutrients) gaat de enzym aanmaak (cytochrome p450) enorm omhoog. Deze enzymen zorgen weer voor het verwerken/afvoeren van afvalstoffen. Een lever waarin effectiever afvalstoffen worden afgevoerd zal vanzelf effectiever gaan werken > efficiëntere vetverbranding.

Cranberry sap is een inhibitor van o.a. cyp3a4 en cyp2c9

Die remming is potent genoeg om te verantwoorden dat inname met cranberry sap van veel geneesmiddelen sterk wordt afgeraden om te hoge plasmaspiegels te voorkomen.

Je verhaal is dus ongeveer precies het tegenovergestelde van de werkelijkheid.

Geeft niet hoor want zoals ik al eerder aangaf, voor velen is dit allemaal te lastig en ingewikkeld. Als je nooit verder bent gekomen dan de voedingsguide op dit forum kan je je beter niet mengen in discussies die wat dieper op de stof ingaan.
 
Het eerste deel is een bewezen feit (voor zover ik weet) al hoewel de term enorm wellicht niet juist is, maar waarom dan persé cranberrysap. In (fel gekleurd) fruit zitten soweiso anthocyanen e.d.

Welke afvalstoffen blijven normaal gesproken in je lever zitten waar je d.m.v. cranberrysap vanaf komt en hoe heeft dat (voor een gezond persoon) een positieve invloed op de vetverbranding?
Elke afvalstof die je je kan bedenken. Cranberrysap werkt ook niet specifiek op een bepaalde afvalstof, maar moet middels een verhoging van bepaalde enzymen de afvoer van alle afvalstoffen vergroten. Gezien de lever enorm belangrijk is in het verwerken van vetten is het in ieders belang deze zo goed mogelijk te laten werken. Zie het als een gootsteenputje die na verloop van tijd verstopt raakt, ja er loopt nog water doorheen maar erg effectief is het allemaal niet.

Cranberry sap is een inhibitor van o.a. cyp3a4 en cyp2c9

Die remming is potent genoeg om te verantwoorden dat inname met cranberry sap van veel geneesmiddelen sterk wordt afgeraden om te hoge plasmaspiegels te voorkomen.

Je verhaal is dus ongeveer precies het tegenovergestelde van de werkelijkheid.

Geeft niet hoor want zoals ik al eerder aangaf, voor velen is dit allemaal te lastig en ingewikkeld. Als je nooit verder bent gekomen dan de voedingsguide op dit forum kan je je beter niet mengen in discussies die wat dieper op de stof ingaan.
Volgens mij bedoel je grapefruit, daarvan is inderdaad bekend dat het een inhibitor is en dus plasmaspiegels gevaarlijk hoog kunnen worden.
Uit onderzoek uit 2012 gebeurt dat bij 8/9 geteste cranberryproducten ook niet. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4928022/
 
Back
Naar boven