MuscleMeat

The Vertical Diet van Stan Efferding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cranberrysap werkt ook niet specifiek op een bepaalde afvalstof, maar moet middels een verhoging van bepaalde enzymen de afvoer van alle afvalstoffen vergroten.

Waar baseer je dit dan op? Er is evidence voor lichte inhiberende werking op levermetabolise.

edit: overigens minder significant dan ik me dacht te herinneren, maar alsnog if anything een inhiberende werking op cyp mediated levermetabolisme.
 
Waar baseer je dit dan op? Er is evidence voor lichte inhiberende werking op levermetabolise.

edit: overigens minder significant dan ik me dacht te herinneren, maar alsnog if anything een inhiberende werking op cyp mediated levermetabolisme.
Een van de merken in mijn vorige post kent zelfs een activatie van zo’n 4%. Wel idioot hoge verschillen tussen de producten. Zal even op zoek gaan naar onderzoeken met vers sap, want daar gaat de discussie eigenlijk over.

Edit: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17392729/
Enkel vluchtig doorgelezen, hier geeft men aan dat er geen inhiberende werking is op CYP3A4 en CYP2C9.
 
Ik mis nog steeds de onderbouwing voor het stimuleren van cyp mediated lever metabolisme door cranberry sap zoals je in een eerdere post zei
 
Ik mis de wetenschappelijke onderbouwing waarom deze voedingsmiddelen niet goed zouden zijn. Het komt op mij nogal 'brosciency' over.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Fucking retarded dit inderdaad :roflol:
 
Soja wordt geloof ik in alle vormen afgeraden, o.a. vanwege de steiging van oestrogeen. Amandel of kokosmelk is een goed alternatief voor rauwe melk.
Laat dit nou net door Brad Schoenfeld ontkracht zijn.

Het diet zal echt wel werken en sommige mensen met veel gasvorming (zoals ik) gaan er lekker op, maar argumenten als de buffe bois doen het ook en daarom is het goed en het science based (wat het dus totaal niet is, verre van zelfs) houden geen steek.

Stan zegt zelf ook dat het vooral bro science is wat hij zelf door de jaren heen als werkend heeft ervaren.
 
Maar ik heb nu ook Galen achter me staan, dus mij kan niks meer gebeuren.;)
Het zal misschien met een knipoog bedoeld zijn, maar het idoliseren van bepaalde forumleden en hun mening altijd als de enige waarheid aannemen is wel een probleem hier op DBB. Het verleent een autoriteit waarbij iemand die kritisch is op hun mening vaak bedolven wordt onder de bekende leuk bedoelde forum praatjes die elke vorm van discussie de grond in boren. Deze fanboy mentaliteit is niet goed. En ik merk dat ik mezelf er soms ook schuldig aan maak.

Laat dit nou net door Brad Schoenfeld ontkracht zijn.

Het diet zal echt wel werken en sommige mensen met veel gasvorming (zoals ik) gaan er lekker op, maar argumenten als de buffe bois doen het ook en daarom is het goed en het science based (wat het dus totaal niet is, verre van zelfs) houden geen steek.

Stan zegt zelf ook dat het vooral bro science is wat hij zelf door de jaren heen als werkend heeft ervaren.
Ik ga er ook goed op en ik heb me eigenlijk helemaal niet erg beziggehouden met wat er wel en niet mocht, ik heb voornamelijk gewoon de "recepten" van Stan Efferding aangehouden en daarbij rekening gehouden mijn KCal behoefte en macro's. De meeste dingen op die FODMAP lijst heb ik ook gewoon gegeten, hoewel de hoofdmoot uit rijst, boullion en gehakt bestond.

En nogmaals: dat veel sterke jongens het volgen is inderdaad GEEN argument, maar wel een indicatie dat er waarschijnlijk wel iets goed voor ze moet werken. Thor Hafthor, Brain Shaw of Larry Wheels zijn topatleten en hebben er blijkbaar genoeg goede ervaringen mee om het te blijven gebruiken.

Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat 90% van de mensen die bij voorbaat al overdreven kritisch zijn waarschijnlijk niet eens weten wat het dieet precies inhoudt en zich nu vooral gaan focussen op het meer bro-science achtige deel. Al de cranberrie meuk is wat mij betreft ook niet super relevant. Maar dat deze manier van eten voor sommigen een prima manier kan zijn om met een kleine gemakkelijk verteerbare voedingsselectie met een hoge voedingswaarde (zowel in KCals als in macro's) goede prestaties te leveren is wat mij betreft gewoon een feit.

Zitten er "rare" dingen in het dieet? Zeker, ik ben absoluut niet overtuigt van de hoge zoutinname bijvoorbeeld en wat betreft de totale KCal inname gebruik ik liever de richtlijnen van Barbell Medicine bijvoorbeeld.

Alle info is gratis terug te vinden en voor zover ik kan beoordelen is het een dieet dat je zonder nadelen kunt volgen. Er zijn veel slechtere keuzes die je kunt maken lijkt me....
 
Het zal misschien met een knipoog bedoeld zijn, maar het idoliseren van bepaalde forumleden en hun mening altijd als de enige waarheid aannemen is wel een probleem hier op DBB. Het verleent een autoriteit waarbij iemand die kritisch is op hun mening vaak bedolven wordt onder de bekende leuk bedoelde forum praatjes die elke vorm van discussie de grond in boren. Deze fanboy mentaliteit is niet goed. En ik merk dat ik mezelf er soms ook schuldig aan maak.
Ik hoop dat je zelf de ironie inziet van deze post?
 
Elke afvalstof die je je kan bedenken. Cranberrysap werkt ook niet specifiek op een bepaalde afvalstof, maar moet middels een verhoging van bepaalde enzymen de afvoer van alle afvalstoffen vergroten. Gezien de lever enorm belangrijk is in het verwerken van vetten is het in ieders belang deze zo goed mogelijk te laten werken. Zie het als een gootsteenputje die na verloop van tijd verstopt raakt, ja er loopt nog water doorheen maar erg effectief is het allemaal niet.

Dit is vrij algemeen, niets zeggend, om de hete brij heen draaiend antwoord.
 
Even off topic: Ik drink tegenwoordig 3 glazen water met citroenzuur, maar ben nog steeds niet afgevallen. Weet iemand waar dit aan ligt? Biologische citroenen proberen?
 
Ik hoop dat je zelf de ironie inziet van deze post?
Als je daarmee bedoeld dat ik een fanboy van Stan Efferding ben en klakkeloos zijn gospel verkondig dan zit je er behoorlijk naast.
 
Wel lekker toch minder gasserig.
 
Als je daarmee bedoeld dat ik een fanboy van Stan Efferding ben en klakkeloos zijn gospel verkondig dan zit je er behoorlijk naast.
Het hele vertical diet is niet gebaseerd op wetenschap, maar puur op de hersenscheten van iemand (Stan Efferding). En daar geloof je kennelijk (grotendeels) in, dat komt concreet op hetzelfde neer.
 
Marketing om wat te kunnen cashen.
 
Het hele vertical diet is niet gebaseerd op wetenschap, maar puur op de hersenscheten van iemand (Stan Efferding). En daar geloof je kennelijk (grotendeels) in, dat komt concreet op hetzelfde neer.
Zolang ik daardoor minder scheten uit mijn reet laat en minder bloated ben kan ik vaststellen dat dat gedeelte in ieder geval voor me werkt. Of het gebasseerd is op (pseudo) wetenschap dat boeit me eerlijk gezegd niet zo en ik heb ook nergens aangegeven dat dat een belangrijke peiler voor me is. Voor mij is het gemakkelijk te volgen, ik vind het nog lekker ook en het gaf het resultaat dat ik zocht. Het hele gedoe rond cranberriesap, het eten van wortelen en 2 sinaasappels per dag enzo die invloed hebben op je lever en schildklier dat geloof ik verder allemaal wel, dat is mij ook wat te schimmig. Hoewel je eigenlijk weinig fout kan doen met het dagelijks eten van wortelen en sinaasappels.

En mijn aantal KCals en EKV verhouding waren gebaseerd op een artikel van Barbell Medicine.

Dus wat jij concreet op hetzelfde neer vindt komen valt blijkbaar nogal mee.

Marketing om wat te kunnen cashen.
Ik heb niks betaald hoor, je kunt alles gewoon terugvinden. Weet niet wat de betaalde versie extra biedt, maar ik verwacht niet veel van het trainingsschema bijvoorbeeld.
 
Zolang ik daardoor minder scheten uit mijn reet laat en minder bloated ben kan ik vaststellen dat dat gedeelte in ieder geval voor me werkt. Of het gebasseerd is op (pseudo) wetenschap dat boeit me eerlijk gezegd niet zo en ik heb ook nergens aangegeven dat dat een belangrijke peiler voor me is. Voor mij is het gemakkelijk te volgen, ik vind het nog lekker ook en het gaf het resultaat dat ik zocht. Het hele gedoe rond cranberriesap, het eten van wortelen en 2 sinaasappels per dag enzo die invloed hebben op je lever en schildklier dat geloof ik verder allemaal wel, dat is mij ook wat te schimmig. Hoewel je eigenlijk weinig fout kan doen met het dagelijks eten van wortelen en sinaasappels.

En mijn aantal KCals en EKV verhouding waren gebaseerd op een artikel van Barbell Medicine.

Dus wat jij concreet op hetzelfde neer vindt komen valt blijkbaar nogal mee.


Ik heb niks betaald hoor, je kunt alles gewoon terugvinden. Weet niet wat de betaalde versie extra biedt, maar ik verwacht niet veel van het trainingsschema bijvoorbeeld.
Of jij het nu een fijne manier van diëten vindt of niet doet niet ter zake. Geloven in de hersenscheten van iemand is net zo zeer hetgeen waar jij imnewhere van beschuldigt.
 
Zolang ik daardoor minder scheten uit mijn reet laat en minder bloated ben kan ik vaststellen dat dat gedeelte in ieder geval voor me werkt. Of het gebasseerd is op (pseudo) wetenschap dat boeit me eerlijk gezegd niet zo en ik heb ook nergens aangegeven dat dat een belangrijke peiler voor me is. Voor mij is het gemakkelijk te volgen, ik vind het nog lekker ook en het gaf het resultaat dat ik zocht. Het hele gedoe rond cranberriesap, het eten van wortelen en 2 sinaasappels per dag enzo die invloed hebben op je lever en schildklier dat geloof ik verder allemaal wel, dat is mij ook wat te schimmig. Hoewel je eigenlijk weinig fout kan doen met het dagelijks eten van wortelen en sinaasappels.

En mijn aantal KCals en EKV verhouding waren gebaseerd op een artikel van Barbell Medicine.

Dus wat jij concreet op hetzelfde neer vindt komen valt blijkbaar nogal mee.


Ik heb niks betaald hoor, je kunt alles gewoon terugvinden. Weet niet wat de betaalde versie extra biedt, maar ik verwacht niet veel van het trainingsschema bijvoorbeeld.

Zichzelf profileren dan. evengoed marketing en onrechtstreeks willen cashen.

Maar als jij het goed vind gewoon doen,niks mis mee.
 
Of jij het nu een fijne manier van diëten vindt of niet doet niet ter zake. Geloven in de hersenscheten van iemand is net zo zeer hetgeen waar jij imnewhere van beschuldigt.
Je bekijkt het wel erg door een gekleurde bril als het jezelf betreft, hij haalde het namelijk gewoom zelf aan, of had je dat even gemist?

Maar ik heb nu ook Galen achter me staan, dus mij kan niks meer gebeuren.;)


Maar goed, als iets afdoen als hersenscheten je jezelf beter doet voelen dan moet je dat vooral doen. Voorlopig zal Stan Efferding er vooral smakelijk om kunnen lachen, met het begeleiden van goed betalende bekende atleten.

En ik ga straks gewoon weer mijn bro-science based Vertical Diet volgen.
 
Back
Naar boven