MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

TheNose

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
7.307
Waardering
9
Omdat HST me toch niet zo bevallen is (te lage intensiteit) heb ik een trainingsvorm gevonden (met dank aan Wazzup, karma is al verzonden) die intensiever is dan HIT (wat ik al eerder gedaan heb met succes), maar beter rekening houd met je herstel dan dat dat bij HIT het geval is.

Anyway, ik ga hier niet uitleggen wat het inhoudt, lees de onderstaande twee links gewoon:

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=16023

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=9658

Ik heb vandaag mijn eerste training achter de rug en kan momenteel net mijn handen op mijn toetsenbord houden. :D

Ik zal de warm up sets niet noteren, voor grote spiergroepen doe ik twee warm up sets van 10-12 herhalingen en voor kleine spiergroepen 1 warm up set van 10-12 herhalingen. Achter mijn aantal kg en aantal herhalingen staat RP (Rest pause), zie de links hierboven wat een rest pause werkset inhoud).
Bij Doggcrap moet je na je getrainde spiergroep die spiergroep extreem rekken (pijnlijke zaak), dit om de fascies klaar te maken voor groei (de spier meer ruimte geven), dit doe ik dus ook, momenteel 45sec.

A1
  • Incline press smith: 40kg/20RP
  • Shoulder press smith: 20kg/22RP
  • Reverse grip bench press smith: 30kg/17RP
  • Close grip chins: -30kg/14RP
  • T-Bar rows: 40kg/9 reps (deze oefening geen rest pause set, gewoon 1 set tot failure)

Mijn huidige gewicht 90kg bij 17%BF.
Supps die ik nu gebruik: Animal pump van universal (1 zakje voor de training) en BCAA's ook van universal (2 pillen voor en twee pillen na de training)
 
Laatst bewerkt:
Succes,ben de eerste op je logje,;) leuk!!!!
 
Nou succes dan maar. :)
 
AAAArrgghhh, werd vanmorgen wakker alsof ik in een bak stijfsel gelegen had (niet dat ik weet hoe dat voelt ;) ), damn wat doet mijn lijf zeer. Ik kijk nu al uit naar de benentraining van morgen! :cool:
 
TheNose zei:
AAAArrgghhh, werd vanmorgen wakker alsof ik in een bak stijfsel gelegen had (niet dat ik weet hoe dat voelt ;) ), damn wat doet mijn lijf zeer. Ik kijk nu al uit naar de benentraining van morgen! :cool:


:roflol: in ieder geval goed hard aangepakt dan he?
 
Hmm, ik heb de links gelezen en het ziet er wel leuk uit.

Een vraagje: hoe ziet de gewichts progressie er uit?

Dus de volgende keer dat je dit doet:
* Incline press smith
* Shoulder press smith
* Reverse grip bench press smith
* Close grip chins
* T-Bar rows
Hoeveel gewicht komt erbij?
Gaat er iedere keer gewicht bij zoals bij een HST meso-cycle?
 
DutchVince zei:
Hmm, ik heb de links gelezen en het ziet er wel leuk uit.

Een vraagje: hoe ziet de gewichts progressie er uit?

Dus de volgende keer dat je dit doet:
* Incline press smith
* Shoulder press smith
* Reverse grip bench press smith
* Close grip chins
* T-Bar rows
Hoeveel gewicht komt erbij?
Gaat er iedere keer gewicht bij zoals bij een HST meso-cycle?

volgens mijn beste weten of reps erbij, of gewicht. Als je 25 reps haalt moet je gewicht erbij doen (zie zelf maar hoeveel 2,5% ofzo). Als je geen vooruitgang hebt in gewicht of in aantal reps dan moet je verplicht een andere oefening doen.
 
wazzup zei:
volgens mijn beste weten of reps erbij, of gewicht. Als je 25 reps haalt moet je gewicht erbij doen (zie zelf maar hoeveel 2,5% ofzo). Als je geen vooruitgang hebt in gewicht of in aantal reps dan moet je verplicht een andere oefening doen.
Klopt en het liefst elke keer als je die oefening weer doet gewicht erbij ipv reps, maar dat is meer persoonlijke voorkeur van Dante. Ik denk dat je je warm up sets mooi kan gebruiken om in te schatten hoeveel je erbij kan gooien, had ik nu de eerste keer ook gedaan. Maar door die gecontroleerde negatieve fases (traag), moet je flink in gewicht naar beneden!
 
Op naar de 95kg @ 12% ;).

Succes, komt goed!
 
Vandaag de tweede doggcrap training gehad. Toepasselijke naam toch, want zo voel je je na de training! ;)

B1
  • Incline dumbbell curls: 12kg/18RP
  • Hammer curls (alternerend voor het lichaam langs): 8kg/21reps
  • Standing calf raise (explosieve concentrische fase, 5sec negatieve fase, dan 10-15 sec in de gestretchte positie vasthouden is 1 rep): 52kg/12reps
  • Lying leg curl: 65kg/17RP
  • Smith Squat (hams op mijn kuiten): 80kg/8reps + 60kg/20reps (widowmaker).

Kan nu bijna geen trappen meer lopen en vrees een enorme spierpijn morgen (ook in mijn biceps). :cool:
 
Laatst bewerkt:
TheNose zei:
Vandaag de tweede doggcrap training gehad. Toepasselijke naam toch, want zo voel je je na de training! ;)

* Incline dumbbell curls: 12kg/18RP
* Hammer curls (alternerend voor het lichaam langs): 8kg/21reps

2 biceps oefeningen ?
 
wazzup zei:
2 biceps oefeningen ?
Hammer curls valt onder de oefeningen voor de onderarmen volgens Dante. (brachioradialis wordt hierbij het meest belast). Mijn andere twee oefeningen zijn barbell wrist curls en reverse barbell wrist curls.
 
Ik moet zeggen dat de spierpijn meevalt vandaag terwijl ik dat wel verwacht had. Toch vreemd aangezien ik alle oefeningen echt tot het gaatje gegaan ben. Is mijn herstelvermogen beter dan ik dacht! :D
Of zou het komen door de 14 uur slaap die ik sinds die training gehad heb? ;)
 
Ok training A2 (A trainingen zijn borst/schouders/triceps/rug wijdte/rug dikte, B trainingen zijn biceps/onderarmen/kuiten/hams/quads).

  • Incline dumbbell press: 22kg/16RP
  • Dumbbell shoulder press: 14kg/12RP
  • Close grip bench smith: 30kg/16RP
  • Wijde chins: -30kg/17RP
  • Bend over row: 40kg/13reps

Was weer een heavy training! Merk wel met die trage negatives dat mijn gewichten behoorlijk omlaag moeten! Ah well als ze iedere training maar omhoog gaan (liefst het gewicht en anders meer reps dan de vorige keer).

Morgen wordt het weer flink spierpijn ben ik bang. :D
 
spierpijn is:D :D

succes verder.
 
Hoe langzaam doe je die negatives trouwens ? (in seconden zeg maar)
 
Hoe langzaam doe je die negatives trouwens ? (in seconden zeg maar)

In principe is de bedoeling de negatives gecontroleerd te doen zodat je op elk gewenst moment de richting zou kunnen omdraaien, maar 6-8seconden wordt ook wel als richtlijn aangegeven. Aangezien ik tellen makkelijker vind streef ik naar 6seconden. :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven