XXL Nutrition

Theorieen over vetverlies die mensen niet geloven

Bezoekers in dit topic

Amped

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
781
Waardering
37
Hoe ga jij om met mensen die onderbouwde theorieen mbt vetverlies niet geloven?

In dit geval krijg ik mijn vriendin niet aangepraat dat savonds eten geen kwaad kan ivm calorie in vs out verhaal.
Normaal zou ik geen **** geven, maar omdat een of andere dumbass instructeur dat verkondigde is ze heilig verkocht. Dit irriteert mij natuurlijk ten zeerste.

ADVIES BRO'S, I NEED YOU IN DESPERATE TIMES, UNITE!!!
 
ik zou zeggen dat ze dom is.
 
Heb ik al gezegd. Ook dingen zoals:

Nou, dan gaan we er maar van uit dat global warming niet bestaat, uitstoot van autos niet slecht is voor het milieu en god wel bestaat!

Dringt niet door.
 
Ga een instructeurs papiertje halen dan gelooft ze je wel
 
laat ze het maar niet geloven.. ze komt er wel een keer achter.
maar zoek een wetenschappelijk artikel die dat bevestigd
 
Waarschijnlijk vind ze de instructeur leuker dus gelooft ze hem wel en jou niet :trollface:

Train je bij dezelfde sportschool? Maak een babbeltje met die instructeur, als je hem kan overtuigen dan moet je vriendin het wel geloven. Kan je hem niet overtuigen dan weet je zelf niet genoeg van de stof af of is de instructeur een eigenwijze drol. Neem wat artikelen mee in je tas die je tevoorschijn kan toveren als die alleen maar broscience uitkraamt.
 
Normaal geef ik het niet snel op, maar ze begint te schelden etc omdat ze haar gelijk niet kan halen. Nog maar ff flink trollen dan, en dan morgen toch maar wat artikeltjes uitprinten.

Iemand nog linkjes bij de hand trouwens?
 
Waarschijnlijk vind ze de instructeur leuker dus gelooft ze hem wel en jou niet :trollface:

Train je bij dezelfde sportschool? Maak een babbeltje met die instructeur, als je hem kan overtuigen dan moet je vriendin het wel geloven. Kan je hem niet overtuigen dan weet je zelf niet genoeg van de stof af of is de instructeur een eigenwijze drol. Neem wat artikelen mee in je tas die je tevoorschijn kan toveren als die alleen maar broscience uitkraamt.

Mwah, hij is wel gespierd, maar is evengroot als mij en weegt 14kg minder op ongeveer zelfde %bf. Ook niet zo knap ofc.

Maargoed, artikels wilt ze niet lezen, enige wat ze nu nog zegt is 'ik blijf bij mijn standpunt en jij bij het jouwe'

:o koppige bitches..
 
Mwah, hij is wel gespierd, maar is evengroot als mij en weegt 14kg minder op ongeveer zelfde %bf. Ook niet zo knap ofc.

Maargoed, artikels wilt ze niet lezen, enige wat ze nu nog zegt is 'ik blijf bij mijn standpunt en jij bij het jouwe'

:o koppige bitches..

laat haar toch, meer eten voor jou s'avonds :D
 
Heb ik al gezegd. Ook dingen zoals:

Nou, dan gaan we er maar van uit dat global warming niet bestaat, uitstoot van autos niet slecht is voor het milieu en god wel bestaat!

Dringt niet door.

Ja, maar dat is ook zo... srs.
Global warming komt niet door de mensen.. net als de ijstijd vroeger verandert de temperatuur op aarde altijd.
De mens heeft daar ongeveer 0.03% bijdrage aan. :rolleyes:

Maar ontopic, ja ken je probleem..
Heb ook altijd zulke discussies met mn famililie die niks met fitness hebben.
Wel het super knap vinden dat ik 30kg spier heb weten te bouwen, maar tegelijk elke theorie proberen te ontkrachten met flut verhaaltjes die ze van random idioten hebben gehoord 10 jaar geleden.
Ik kan me er ook nooit bij neer leggen..

Gewoon zeggen: Ik maak all kinds of gains, en wat heb jij bereikt?
Als je zo graag je gelijk wil hebben terwijl je zelf niet traint, wat heb je er dan aan?
Je gaat ook niet tegen een tandarts zeggen dat ie het verkeerd doet toch? :D
 
laat haar toch, meer eten voor jou s'avonds :D

Idd, want elke calorie die je vreet word direct omgezet naar vet.
Weet zeker dat als ik een scoop creatine naar binne werk met een glas water, dat daar nog kritiek op komt.

Silly bitches!

---------- Post toegevoegd Sat 29 Dec 2012 om 00:47 ----------

Ja, maar dat is ook zo... srs.
Global warming komt niet door de mensen.. net als de ijstijd vroeger verandert de temperatuur op aarde altijd.
De mens heeft daar ongeveer 0.03% bijdrage aan. :rolleyes:

Maar ontopic, ja ken je probleem..
Heb ook altijd zulke discussies met mn famililie die niks met fitness hebben.
Wel het super knap vinden dat ik 30kg spier heb weten te bouwen, maar tegelijk elke theorie proberen te ontkrachten met flut verhaaltjes die ze van random idioten hebben gehoord 10 jaar geleden.
Ik kan me er ook nooit bij neer leggen..

Gewoon zeggen: Ik maak all kinds of gains, en wat heb jij bereikt?
Als je zo graag je gelijk wil hebben terwijl je zelf niet traint, wat heb je er dan aan?
Je gaat ook niet tegen een tandarts zeggen dat ie het verkeerd doet toch? :D

Je ziet mij niet zeggen dat global warming door de mensheid ontstaan is. Ik zeg alleen dat het bestaat, snappie.
 
Ik discussieer nog liever over natuurkundige theorieën met een 10 jarig kind met down syndroom dan een discussie aan te gaan met de gemiddelde Mens Health lezer wat betreft training en voeding. Gewoon stoppen met die hele discussie dus.
 
Ik discussieer nog liever over natuurkundige theorieën met een 10 jarig kind met down syndroom dan een discussie aan te gaan met de gemiddelde Mens Health lezer wat betreft training en voeding. Gewoon stoppen met die hele discussie dus.

Tja, koppigheid wint soms toch, vooral als het over iets gaat waarvan je meer dan de gemiddelde mens weet.. heb al gezegd dat ik ga pitten, ben ik er iig voor nu vanaf:p
 
Heel simpel beginnen met de basics van kcal in kcal out. Je kan onmogelijk vet opslaan als je evenveel kcals eet als verbruikt.

Als dat niet helpt kan je je ook wat verdiepen in moeilijke woorden en processen en een stukje van buiten leren en haar daar gek mee maken.

Maar eigenlijk moet die instructeur gewoon zelf met een uitleg komen, wie iets beweert moet het kunnen bewijzen. Dat is simpelweg hoe wetenschap werkt. Als hij dat niet kan heb je weer een argument om haar te overtuigen.


Kijk de enige reden dat het niet verstandig is om het gros van je kcal 's avonds te eten is omdat je dan gewoon moeilijker tot rust komt en je spijsvertering terwijl je slaapt stilvalt. Dus je hebt het te warm, je hebt teveel energie, 's ochtends minder eetlust enz. Zelfs als er vetopslag is verlies je weer net zoveel vet gedurende de dag wanneer je minder of niet eet. Het is vrij simpel maar mythes zijn moeilijk uit de wereld te krijgen.

Oh en je kan haar altijd naar mij doorsturen, misschien kunnen 12 jaar persoonlijke ervaring en begeleiding haar helpen overtuigen.
 
Als je iemand het goed uitlegt dan is het aan deze persoon om iets met die kennis te doen. Als haar enige reactie iets als "dat geloof ik niet" is dan is de tijd die je erin stopt doelloos tot deze persoon zelf wat onderzoek gaat doen.
 
Als zij overdag al genoeg eet, dan moet ze volgens die theorie juist niets meer in de avond eten. Simpelweg omdat t meer is.
En als spierbehoud/herstel haar niets doet, wat moet ze dan met kcal in de avond? Puur omdat het lekker kan zijn? Terwijl zij zich er niet prettig bij voelt? Wat een kul. Laat dat meisje toch lekker, ipv het gefrustreerde lulletje uithangen.
 
S'avonds ga jij met je vriendin dikke discussie aan terwijl je beter andere dingen kan doen? :eyebrow: :eyebrow:
 
ik discussieer nog liever over natuurkundige theorieën met een 10 jarig kind met down syndroom dan een discussie aan te gaan met de gemiddelde mens health lezer wat betreft training en voeding. Gewoon stoppen met die hele discussie dus.

+1
 
Als zij overdag al genoeg eet, dan moet ze volgens die theorie juist niets meer in de avond eten. Simpelweg omdat t meer is.
En als spierbehoud/herstel haar niets doet, wat moet ze dan met kcal in de avond? Puur omdat het lekker kan zijn? Terwijl zij zich er niet prettig bij voelt? Wat een kul. Laat dat meisje toch lekker, ipv het gefrustreerde lulletje uithangen.

Gaat het helemaal niet om. LEES!

Ik zou uberhaubt al niets kunnen met een vriendin die te dom en te eigenwijs is om goed onderbouwde/ bewezen dingen aan te nemen.
 
Eerst en vooral: een vermeden discussie is een gewonnen discussie. Je moet goed weten dat als je met iemand in discussie gaat jij die persoon aanvalt. Als je dan toch in discussie wilt gaan dan moet je beseffen dat het ego van de mens bijzonder fragiel is. Dus ik kan me wel inbeelden dat je de discussie begon door je vriendin een beetje uit te lachen en dat JIJ de waarheid is aan haar ging vertellen.

Dat is niet de ideale manier. Want op deze manier val je haar frontaal aan en beledig je haar eigenlijk heel zwaar. Je noemt haar dom omdat ze zoiets kan geloven. Dit is een automatische reactie die wij allemaal hebben.
Als je een discussie betreedt met het idee van ik ga het hier is allemaal uitleggen, jij bent fout, ik weet het beter. Dan creëer je een vijandige sfeer en kan je onmogelijk winnen. Het is al moeilijk genoeg om iemand jouw visie te doen delen, waarom zou je het jezelf dan nog moeilijker maken?

Niemand hoort graag dat hij fout is, dus als jij dat dan in haar gezicht wrijft dan is de beginsituatie fout.

Een betere manier om zo'n discussie te beginnen en uiteindelijk te 'winnen' is meegaan in haar gedachtegang, punten vinden die wel kloppen, haar op een kalme manier uitleggen waar die mythe vandaan komt.

Als je het op deze manier had gedaan dan had ze je onmiddellijk gelijk gegeven, want dan had je haar niet persoonlijk aangevallen.


Dus het feit dat ze koppig is en je begint te beledigen heeft niets te maken met uw kennis, het heeft alles te maken met de manier waarop je je kennis tentoonstelt. Dit gebeurt bij elke situatie/discussie.
 
Back
Naar boven