XXL Nutrition

Thexas methode maar dan zonder de powercleans

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hoi,

een vraagje. Ik vind nergens een werkende spreadsheet van de Texas methode, zonder de powerclean (en in kilo, niet LB)
Ik zou deze methode binnen een aantal weken of maanden willen gebruiken maar zou enkel vooruitgang willen boeken in de squat, bench press en deadlift.

Voorlopig heb ik dit:
(aangepast aan mijn huidige stats)


Maandag: Volume Dag

A. Squat 5 x 5 x 90
B. Bench Press 5 x 5 x 90

C. Deadlift 1 x 5 x125

(D. Barbell Row 3 x 5 x 75)



Woensdag:  Herstel Dag

A. Squat 2 x 5 x 75
B. Bench Press 3 x 5 x 80
C. Barbell Rows 5x5 x 65



Vrijdag:  Intensieve dag:

A. Squat: warm-up, dan 5 x 105
B. Bench Press: warm up 5 x 105
C. Deadlift Variatie (Rack Pulls ?) 3x5 x 120?
D. Barbell Rows 3x5 x75

De week daarop dan overal 2,5 a 5 kilo er bij.


Klopt dit een beetje?
 
Ik heb geen idee of het goed is, nog nooit zo getraind.

Maar jou borst is wel sterk zeg, je doet er hetzelfde gewicht mee als bij je benen.
Weet je hoe dit komt?

Mijn pr's waren vroeger:
bankdrukken 8x110kg
Squat 8x160kg
Deadlift 8x180kg
 
Ik heb geen idee of het goed is, nog nooit zo getraind.

Maar jou borst is wel sterk zeg, je doet er hetzelfde gewicht mee als bij je benen.
Weet je hoe dit komt?

Mijn pr's waren vroeger:
bankdrukken 8x110kg
Squat 8x160kg
Deadlift 8x180kg

Het is niet dat mijn borst sterk is maar mijnwe benen en rug zeer lang niet gebruikt werden door de gebroken ruggenwervel. Die is nu al lang genezen en ik heb een vermoeden dat binnenkort de squat en deadlift sneller gaan stijgen dan de bench. Zie doelen in handtekening.
 
Het is niet dat mijn borst sterk is maar mijnwe benen en rug zeer lang niet gebruikt werden door de gebroken ruggenwervel. Die is nu al lang genezen en ik heb een vermoeden dat binnenkort de squat en deadlift sneller gaan stijgen dan de bench. Zie doelen in handtekening.

Aha vandaar, dat klinkt behoorlijk klote. maar gelukkig is het nu hersteld en kun je weer vooruit. Zet hem op!
 
ik zou je rows op woensdag veranderen door de pull/chin ups om een beter balans te krijgen in je pull oefeningen. Ook zou ik je afraden om vrijdag en maandag te deadliften, ik zou de maandag zo laten en vrijdag mischien een row doen. Ook is het misschien verstandig om op de woensdag de hyper extensions er in te laten. Vooral als je al je zwakkere rug heb zoals je aangeeft.
 
Dit klopt helemaal niet erg goed. Hoewel het de bedoeling is dat je de TM personaliseert zit er wel een bepaald idee achter: Een volume day, een light day en een heavy day. Als je ineens ook nog deadlift (of variatie) en BOR volume op je heavy day erbij gaat doen, ben je eigenlijk al je eigen progressie aan het saboteren. De TM lijkt heel simpel, maar heeft al heel wat (vooral oudere) lifters problemen opgeleverd.

The-Texas-Method-Program.jpg


Ik zou het gewoon simpel houden en dan de power cleans vervangen door de BOR.
 
Back
Naar boven