MuscleMeat

Thirsty for gains | Rob91’s (AKA Herman) ‘powerbuilding’ log

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Intro

Hoewel het aantal jaar lidmaatschap hier anders doet vermoeden, heb ik zo’n 6 jaar training achter de rug. Niet achtereen, want in de start van mijn carriere waren andere dingen (feesten) soms belangrijker. Ik train nu inmiddels 3 jaar onafgebroken en maak sindsdien de gains van mijn leven.

Ik was tot mijn 16e levensjaar nogal een dwerg. Ik kon leuk voetballen maar werd fysiek omver geblazen door mijn leeftijdsgenoten. Het maakte me zo onzeker, dat ik zelfs een scan heb laten doen van mijn hand om te kunnen bepalen hoe lang ik zou worden. De dokters hielden het op 1.75. Het is uiteindelijk 1.87 geworden, suck it sciene.

Maar die enorme groeispurt maakte me wel een lange slungel zonder motoriek, waarop ik had besloten er eens iets aan te doen. Met frisse moed gestart aan de ultieme bro split (lees; borst/biceps rug/triceps, schouders/heelafentoebenen). Allemaal kut, nauwelijks gains gemaakt. Pas toen ik 3 jaar geleden begon met Rippetoe, gevolgd door een UB/LB kwamen de gains en the rest is history.

full?lightbox=1&last_edit_date=1443025503.jpg


full.jpg

Stats

Mijn zwaarste bankdrukkert is 140kg for 1, 11x115kg en 15x100. Haters will say dat ik niet lock, ik zeg yo mamma.



Met squats heb ik een degelijke 190kg voor elkaar gekregen.


Met deads een schamele 190kg.


Mjin naakte lichaam ziet er zo uit:

full.png

0840daf6-0932-4410-87d8-5285144bd4cb-jpeg.jpg

Plan van aanpak

Ik ben een high belieber van hoge frequentie training. Allereerst is dit geweldig voor techniek en dit resulteert weer in sterkere lifts. Verder herstelt een lichaam sneller dan mensen denken dus is je lichaam vaker een prikkel geven geen slecht idee. En als laatst vind ik zo trainen veel fijner. Ik squat bijvoorbeeld liever elke dag een paar setjes, dan dat ik 2x per week mijn benen moet verwoesten.

De basis structuur is een fullbody 3x per week, wat er ongeveer uit ziet als volgt:

Maandag
· Squats – 531
· RDL – 3x8-15
· Bench variation – 3x5
· Pullups – 3x max reps
· Horizontal row – 3x8-15
· Peck deck – 3x8-15
· Side raises / face pulls
· Tricep extensions + curls

Woensdag
· Squats – 3x10
· Bench – 3x8-15
· Pendlay rows – 3x5
· Hamstring curls – 3x8-15
· Vertical rows – 3x8-15
· Shoulder variation – 3x8-15

Vrijdag
· Bench - 531
· Squat variation – 3x5
· SLDL – 3x5
· Pullups – 3x max reps
· Horizontal row – 3x8-15
· Chest variation - 3x8-15
· Arms

Veel vaker zal dit schema opsplitsen. Dit omdat ik graag vaak naar de gym gaat en mijn trainingsmaat al helemaal aangezien hij thirsty as fuck is. Hoe ik dit opsplits zal je vanzelf wel zien.

Ik programmeer altijd een aantal oefeningen. Hiervoor gebruik ik lineaire progressie en 3x5. Voor squats en bench (en normaliter ook deads) hanteer ik de 531 structuur. Waarom? Omdat de laatste set een AMRAP is kun je perfect auto reguleren. Zo profiteer je van goede dagen en heb je iets om op terug te vallen op kut dagen. Het volume van 531 is laag ja, maar dat compenseer ik ruimschoots met het overige squat en bench werk.

Voor assistentie werk hanteer ik de RPE methode waarbij ik in de 7-8 range blijf. Voor sommigen lijkt dit alsof ik maar wat aankut hiermee. Maar niks is minder waar. Dit werk moet je niet willen programmeren als een autist. Want zodra je bench zwaar wordt kun je bijvoorbeeld minder goed je triceps trainen. Dus dan leidt programmeren alleen maar tot frustratie. Plus nu kan ik ook afwisselen met kortere rust periodes en TOT om maar wat dingen te noemen.

Mijn filosofie:

'Strength is never a weakness'
- Mark Bell

What to expect

Ik ga er een interessante log van maken met regelmatig vids en pics. Verder zal ik er ook wat van mijn voeding en leven tussendoor proppen. Ik wil niet zeggen dat wat ik doe heilig is, maar ik durf te stellen dat ik een goede balans heb gevonden tussen gains en lol maken. Hoop dat jullie het leuk vinden.
 
Laatst bewerkt:
First in!
 
Laat ik dan meteen de training van gister loggen.

21-8-2018 | Hammies, calves en nog wat

Dit is dus een workout die niet binnen de basis valt. Ik split graag hamstrings op omdat deze zwak zijn. Zelfde geldt voor kuiten die normaliter niet eens in mijn basis zitten. Cause ain't nobody got time for that!

SLDL
3x5 @ 110kg

Standing calf raises
15 x 35kg
15 x 30kg
15x 25kg

GHR
5 x bw + hulp van groen elastiek
3 x bw + hulp van geel elastiek

Helemaal kut dit! Eerste keer dat ik deze doe en ze vielen tegen. Maar zat ruimte voor verbetering in ieder geval.

Lying leg curls
3x10 @ geen idee

Calf press
3x15 @ 65kg denk ik

Hang clean
3 x 60kg
1 x 70kg
1 x 80kg

Voor de lol deze, maar ik wil wel graag sterk worden met dit.

Curls
Totaal van 9 sets; een killer eerste oefening en supersets met 2 oefeningen. Eerst deed ik barbell curls met 30kg; 10 reps, dan aan je partner geven en zodra hij klaar is 8, dan 6, 4, 2. De supersets waren dumbell curls en reverse barbell curls.

T-bar rows
3x15 @ 25kg

Standing calf raises
AMRAP @ 25kg als finisher

En tussendoor nog een muscle up gedaan. Uiteindelijk aardig wat werk verzet. Dat komt voornamelijk door de energie van mijn nieuwe trainingsmaat. Hij wil nooit meer stoppen en dat vind ik best oke. Prima training. Ik geef het een:

Good.png
Good.png
Good.png
 
Laatst bewerkt:
Log met potentieel. Goed over nagedacht.

In!
 
Succes ! en in natuurlijk
 
Log met potentieel. Goed over nagedacht.

In!

Fijn om te horen dit! Ik zal ook proberen geregeld wat discussies op te starten. Over bepaalde trainingsmethodieken of techniek bijvoorbeeld. Veel inhoud in ieder geval in plaats van alleen maar loggen.

Succes ! en in natuurlijk

Welkom Pieter :)
 
in, interessant om 3x pw de squat/bench/dl te zien met een 531 erbij! Succes!
 
IN!

Lil peep & Saint JHN.. nice man.
 
Hoe ziet je voeding er trouwens uit?
 
jawel Herman ook ik ben van de partij
 
Back
Naar boven