MuscleMeat

Thomanators 'from shit to suck' log

Bezoekers in dit topic

thomanator

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2005
Berichten
132
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
77kg
Hallo allemaal,

Heb al lange tijd niet meer op dbb gepost, maar heb de logjes hier vaak doorgelezen en er veel motivatie en tips uitgehaald. Nu is het tijd om zelf eens te loggen.

Mijn voorlopige doelen zijn:
Squat 2x bw = 160
Deadlift 2.5x bw = 200
bench 1.5xbw = 120
military strict 1x bw = 80

Kortom mn lifts naar een acceptabel niveau te brengen. Van shit to suck zoals Tate het zegt.

Weeg momenteel zo'n 77kg, maar ben bezig dat omhoog te krijgen. Eerst naar de 80 en dan verder, al wordt het dan ook weer moeilijker om de ..x bw doelen te halen hehe.

Huidige PR's:
Squat 130 x1
deadlift 175x1
bench 105 x1
pushpress 85x2 (military al een tijd niet echt op gemaxd, rep PR 55x10)

Train in mn eigen praktijk/gym wat het mogelijk maakt om veel relatief korte sessies te doen

Graag commentaar, tips etc.!

Thomas

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Ga zo trainen, hier eerst de training van afgelopen zaterdag, samen met een klant:

Clean & (push)press: opgewerkt naar 70kg x3, toen 45x20

sled pull hand over hand: 20kg, 30kg, 40kg voor de lengte van mn touw, volgens mij 20m

Sled drag: rows/pulls heen, voorwaarts terug. 40kg, 60kg, 80kg Weet de afstand niet precies, zal het straks ff proberen te schatten. Niet ver.

Zometeen bank en rows..
 
Nice stats voor iemand van jouw gewicht :) Veel succes met je doelen! :thumb:

En met je logje uiteraard..
 
Nice stats voor iemand van jouw gewicht :) Veel succes met je doelen! :thumb:

En met je logje uiteraard..

Bedankt! Het doel is nou om het 'voor jou gewicht' overbodig te laten worden..
 
Je bent 77 @ welke lengte? Leuke doelen, moet goed komen ;) En zoals het er naar uit ziet hebben we dezelfde naam, of een variant daarop :P

EDIT: Houd je ook nog een bepaald schema aan?
 
Laatst bewerkt:
Je bent 77 @ welke lengte? Leuke doelen, moet goed komen ;) En zoals het er naar uit ziet hebben we dezelfde naam, of een variant daarop :P

EDIT: Houd je ook nog een bepaald schema aan?

Lengte 1.78.

Een heel vast schema heb ik niet momenteel, maar in principe train ik door de week redelijk veel sets (4-10 per oefening) met weinig reps, opwerkend in gewicht.

Op zaterdag meer een 'strongman'/conditiedag
 
Maandag 8/02:

Bankdrukken, medium grip

55x3
65x3
72.5x3
80x3
87,5x3
92.5x3

Floor press, close grip

van 55kg naar 90kgx 3, stapjes van 5kg

Barbell row, overhand grip

van 55 naar 90kg x 3, stapjes van 5kg

Chest supported db row

19,22,24,26kg x8

Sled drag 20kg 5 minuten lopen nonstop
 
deadlift pr

Woensdag 10/02

Deadlifts:

110x3
120x3
130x3
140x3
150x3 (langzamer dan de vorige sets)
160x1
170x1
180x1 PR (5kg)

Niet de beste vorm ooit maar wel een PR dus ik ben blij..

Rack pull, zo´n 10cm onder knieschijf

100x5
120x5
140x5
160x5
180xF kreeg hem niet eens van de pins af..

Genoeg voor nu, misschien vanavond nog even met de slee wandelen..
 
Zaterdag 13 feb:

Clean en (push)press:

50x3
57.5x3
65x3
72.5x3
80x3 PR +5kg
60x10 ook pr denk ik..vorige week 50x20 dus had eigenlijk meer verwacht

Tire flip:
Heb net 2 trekker banden weten te vinden, ze zijn echter niet zo zwaar, ik schat 100-150kg. Iemand enig idee hoe deze het beste te verzwaren?

3 keer een stuk van 20-30 meter geflipt

Sled drag: roeiend heen, vooruit lopend terug

50kg
70kg
90kg PR van 10kg

Heb de clean&press en de sled drags gefilmd, zal die morgen posten
 
Bank, triceps

Vandaag bankdrukken + triceps

Bankdrukken, medium grip:
60x3
65x3
70x3
75x3
80x3 (te langzaam, geen kracht)
80x3 (voelde nog steeds zwaar aan)

Floor press, medium grip

60,65,70,75,80 x3

incline fly's:
8,10,12kg x10

top-half pin presses:
60,65,70,75,80 x3

skull crusher:
20,22.5,25,27.5,30,32.5 x5

Kneeling band pushdowns (paarse band)
4x8

Kwa kracht een rottraining maar het volume is hoger dan wat ik de laatste tijd gedaan heb. Dit gaat hopelijk voor wat vernieuwde massa zorgen.

Afgezien van de lage gewichten toch een lekkere training
 
Lekker doodgaan op de sled :D

Misschien de run achteruit iets lichter doen en bij de run vooruit wat gewicht bijleggen? Zo kun je in 1 stuk doorlopen, heb je meer aan als dat gesjor denk ik ;)

Wat een lekker weertje trouwens! Jij zit echt in Bankok? Nu maak je me natuurlijk nieuwschierig....
 
Lekker doodgaan op de sled :D

Misschien de run achteruit iets lichter doen en bij de run vooruit wat gewicht bijleggen? Zo kun je in 1 stuk doorlopen, heb je meer aan als dat gesjor denk ik ;)

Wat een lekker weertje trouwens! Jij zit echt in Bankok? Nu maak je me natuurlijk nieuwschierig....

Hehe een beetje 'gesjor' is het wel inderdaad. Wil volgende week proberen de 100kg te pakken, zal de week daarop je tip opvolgen en beide manieren apart pakken.

Wat ik wel merk bij dat achteruit roeien/sjorren is dat het me geleerd heeft mn quads en rug tegelijk te 'vuren', wat voor mijn gevoel mn deadlift geholpen heeft.

Ja ik zit echt in Bangkok. Nonthaburi eigenlijk, een soort van voorstad van Bangkok. Erg warm momenteel, vooral als je buiten gaat trainen.. maar ja beter dan de vrieskou:D
 
Mag ik niet een tijdje komen logeren tot de winter hier gedaan is :D

Njah, als het je DL omhoog helpt heb ik niets gezegd ;)
 
succes met je trainingen en log!!

Dank je!

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Mag ik niet een tijdje komen logeren tot de winter hier gedaan is :D

Njah, als het je DL omhoog helpt heb ik niets gezegd ;)

Kom gerust langs!

Wat de deadlift betreft heb ik natuurlijk ook gewoon gedeadlift en andere oefeningen gedaan, maar de vooruitgang in kracht met de slee (ben ermee begonnen in september denk ik) ging aardig gelijk op met de deadlift.
 
Zo, dat ziet er nice uit man daar. Mag ik vragen wat je daar (bangkok?) doet? Studeren? Werken?
 
Zo, dat ziet er nice uit man daar. Mag ik vragen wat je daar (bangkok?) doet? Studeren? Werken?

Heb er mn eigen bedrijf, fysiotherapie en personal/groepstraining. Met andere woorden de mensen komen met een blessure binnen, beetje fysio en voor ze het weten lopen ze te deadliften en met verzwaarde autobanden door de straat te sjouwen!:D
www.maxfitperformance.com
 
haha, je bent dan wel een goede fysio, mag bij mij ook wel eens langskomen :P
 
Wat een droomjob heb jij man!

Als je nog een krachttrainer nodig hebt hoor ik het wel :D
 
Wat een droomjob heb jij man!

Als je nog een krachttrainer nodig hebt hoor ik het wel :D

Als ik zo lees wat jij allemaal hebt aan materiaal staat niks je in de weg om hetzelfde te doen waar jij woont. Het is inderdaad best een droomjob!
 
Back
Naar boven