MuscleMeat

thuis op eerste verdieping deadliften? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jaytjuh

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
5.824
Waardering
294
Lengte
1m98
Massa
120kg
Ik woon vanaf komende zaterdag in een mooie eengezinswoning en heb daar op de eerste verdieping een sportkamer.
Er ligt een rubbere fitnessvloer en mijn powercage zal ook over een paar weken binnen zijn, dus dan kan ik lekker squaten en benchpressen.

MAAR ik wil ook deadliften thuis, met 300+ kilo :D

Mijn vraag is, is dit uberhaupt mogelijk? Het is nieuwbouw en ik ga een platform maken, maar krijg ik niet op een gegeven moment een dikke scheur in het beton?
 
10 cm rubbertegels, die houden zelfs mijn betonnen ballen vanaf 180cm. al het andere wat ik probeerde ging het beton van de vloer kapot. Dan zul je wel even stevig moeten investeren. Of velgen van de auto met banden als bumper gebruiken en zelf op een verhoging staan dan kan het ook prima.
 
300 kg is niks voor zo'n vloer. Moet geloof ik 2.5 kN/m2 aankunnen zon vloertje.
Je zult alleen het beton moeten beschermen tegen laten vallen. Dus een platform met rubberen tegels.
 
Alleen als je in een vrijstaand huis woont.
 
Alleen als je in een vrijstaand huis woont.
Inderdaad,
LOL... mijn buurman kan daar aardig over mee praten :D

zerlfs als ik een klein stangetje laat vallen, dan klinkt het alsof er een bom valt,
lekker zo bot op het beton , hij leeft er maar mee :roflol:
 
Zie tips hierboven...

De 300kg zelf is het probleem niet, wel de piekbelasting die ontstaat als je de halter zou droppen. Een scheur is zo onstaan dan.
 
Afhankelijk van hoe er gebouwd is. Het is nieuwbouw zeg je dus die huizen zullen waarschijnlijk gewoon los van elkaar staan en alleen verbonden met de gevel. Hebben we hier ook, nog nooit een geluid gehoord!
En **** die buurman, als hij last heeft hoor je het wel. Wel op een beetje normale tijden je deads doen natuurlijk.
 
Zie tips hierboven...

De 300kg zelf is het probleem niet, wel de piekbelasting die ontstaat als je de halter zou droppen. Een scheur is zo onstaan dan.


Klopt. Ik zou er ook maar voorzichtig mee zijn. Ik heb zelf een nieuwbouwhuis en ik meen dat de belasting 250kg per cm2 is. Per m2 is dat natuurlijk veel meer, maar denk idd aan die piekbelasting.

Als jouw halter van 300kg valt vanaf 1m dan is de piekbelasting waar de schijven de betonvloer raken gigantisch. Indien je echter een houten platform maakt, met daarop nog een paar rubberen matten dan zal het wel gaan denk ik.
 
Oke das wel een geruststelling. Statische belasting is trouwens standaard 150 a 200 kg per m2 volgens mijn zwager de architect.
Hij raadde mij het af omdat het iets van 10 ruggen kan kosten als je de boel moet laten repareren, maar als ervaringsdeskundigen hier zeggen dat het kan,tja....ik ben iemand die dat risico wil nemen :P
 
Ik heb zelf van die dikke matten van fitness seller, soort rubber van 2 cm ongeveerd. Dat dempt ook gelijk het geluid enorm en je vloer wordt niet vies van de schijven.
 
Om het risico nog kleiner te maken. Je hebt waarschijnlijk een kanaalplaatvloer ov misschien breedplaat. Probeer er achter te komen waar de naad zit ( kan je waarschijnlijk in het plafond zien) en zorg dat je de schijven aan elke kant van de naad hebt.

En probeer zo dicht mogelijk op de dragende muur te staan. Daar is de vloer namelijk het sterkst.
 
oke bedankt voor de tips!
 
Als je gewoon netjes deadlift en de spanning erop houdt tijdens je sets. Kan je ook gerust op een houten vloer met wat rubber eronder deadliften..
Als je gaat stuiteren, ja dan krijg je de buren op je dak. Of beter gezegd aan de deur.
 
Als je gewoon netjes deadlift en de spanning erop houdt tijdens je sets. Kan je ook gerust op een houten vloer met wat rubber eronder deadliften..
Als je gaat stuiteren, ja dan krijg je de buren op je dak. Of beter gezegd aan de deur.

Hehe ja dat is het probleem. Ik ben het type dat de stang optilt en neergooit of zelfs gewoon de stang loslaat na lockout :D
Ik heb gelukkig wel alleen aan 1 kant buren waar ik goed contact mee heb dus zal ik voor het deadliften even aanbellen of de baby niet slaapt.
 
Ik zou hem niet laten vallen vanaf lockout.
Train zelf ook op de 1e verdieping, deadlift tot 220 ongeveer en laat hem redelijk rustig neer komen, geen problemen tot nu toe, zonder rubber matje eronder.
Kun je niet in de tuin deadliften?
 
Beetje onhandig met de winter voor de deur. + schijven van de 1e naar beneden brengen naar de tuin en weer terug. Of je moet een extra set van 300kg hebben
 
Klopt. Ik zou er ook maar voorzichtig mee zijn. Ik heb zelf een nieuwbouwhuis en ik meen dat de belasting 250kg per cm2 is. Per m2 is dat natuurlijk veel meer, maar denk idd aan die piekbelasting.

Als jouw halter van 300kg valt vanaf 1m dan is de piekbelasting waar de schijven de betonvloer raken gigantisch. Indien je echter een houten platform maakt, met daarop nog een paar rubberen matten dan zal het wel gaan denk ik.

Nee, is 250 kg/m2.

Een halter rust op twee punten, laat dat oppervlak bij 300 kg halter nu ongeveer 0,5x0,15 m1 zijn. Dat is dan 150 kg/0,075m2. theoretisch gaat dat dus niet goed... De praktijk is wel iets anders.

Je zult het oppervlak veiligheidshalve moeten vergroten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan nog veel minder sterk dan ik dacht..

Dan zou ik helemaal voorzichtig zijn. Ik deadlift wel eens met 250+ in de garage (begane grond) en dan trilt al het hele huis ervan.

1e verdieping zwaar deadliften lijkt mij dus echt not done.
 
Nou, dat gaat weer te ver. Stel dat je huis 5 meter breed is, zou je een strook van een meter dus gelijkmatig kunnen belasten met 1250 kg. Het gewicht van de halter an sich is het probleem niet.

250kg/m2 houdt in dat het erop berekend is dat de vloer ex veiligheidsmarges pas bezwijkt als de gehele vloer, dus iedere m2 belast is met 250 kg (gelijkmatig).

De druksterkte van beton is ook vele malen hoger dan de druk die je genereert met stuiteren, dat gaat echt niet stuk.

Eerste reactie bedoelde ik alleen dat je met het omrekenen op die manier de verkeerde kant opgaat. Toch zeg ik veiligheidshalve voor je eigen huis oppervlak vergroten.
 
Ik geloof best dat de vloer de druk wel aankan, maar er wordt één ding over het hoofd gezien. Door de trillingen kunnen de muren barsten. Met name binnenmuren van nieuwbouwhuizen, omdat deze van gips zijn.
De verdiepingsvloer moet je zien als één grote plaat waar gipsmuren op en onder staan, als deze plaat op en neer gaat door trillingen barsten alle muren.
Mocht het huis zich nog zetten, heb je zowiezo kans op scheuren. Als je hier overheen tegelt of de scheuren wegwerkt, dan kunnen die ook weer terugkomen door trillingen.

Ik zou het risico niet nemen als ik jou was.
 
Back
Naar boven