Fitness Seller

Thuis Trainen Gaat Beter Dan In De Sportschool (1 bezoeker)

Stelling: Thuis Trainen Gaat Beter Dan In De Sportschool


  • Totaal stemmers
    208

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ook altijd meer voor thuis trainen geweest.

Veel is er imo niet nodig , bankje , barbell , dumbbells. En eigenlijk ook squat rak en mss lat pully + een bar waaraan je pull ups kan doen.

Later wil ik gewoon een kamer in mijn huis met een gym in xD , moet niet overdreven zijn. De basis.

Maar sportschool heeft toch altijd net dat iets meer ... Veel machines ook , en naar het schijnt is het toch beter van met losse gewichten te trainen...


Hangt gewoon van persoon tot persoon af.
 
100% mee eens....eigen muziek.

Alleen daarom zal ik al alles voor mezelf willen hebben en met je ipod rond lopen is niet relaxt trainen imo.Maar kan je wel leuk willen maar thuis trainen zet geen zode aan de dijk imo omdat het simpel te veel geld kost om "alles" in huis te halen.

Verder gewoon kunnnen trainen wanneer het jou uitkomt en doen waar jij zin in hebt.
 
Ligt eraan hoe je "beter" definieert. Thuis trainen doe je meestal alleen = rust en concentratie, minder gezelligheid, geen competitie met je trainingsmaat, ...
 
sportschool waar ik train dat overtref je zomaar niet met een home-gym. buiten dat vind ik het leuker en het motiveert meer om op een sportschool te trainen.
 
Als je een hardcore gym hebt(of toch in de buurt van) => in de gym trainen
Als je dit niet hebt en je beschikt over het basismateriaal+voldoende gewicht => thuis trainen
 
On eens! Thuis heb je nooit genoeg materiaal om alles optimaal te kunnen trainen

Waar en nietwaar.
Ik heb in mijn homegym materiaal dat er niet in de meeste gyms is.
bv: kettlebells, grippers, rolling thunder, ...
Als is soms zo lees hebben ze in sommige gyms nog niet eens altijd een powerrack.
Niet altijd waar dus.

powerliften kan thuis(barbell)
maar BB isolatie oefeningen, variatie...beter in de sportschool

Wel meestal waar is dat ze daar meer machines hebben om isolatie te oefenen.
 
powerliften thuis? nou als ik dan een barbell laat vallen op de zolder met een zooitje gewicht eraan, dan zakt het huis in denk ik
 
sportschool waar ik train dat overtref je zomaar niet met een home-gym. Buiten dat vind ik het leuker en het motiveert meer om op een sportschool te trainen.

+1
 
powerliften thuis? nou als ik dan een barbell laat vallen op de zolder met een zooitje gewicht eraan, dan zakt het huis in denk ik


Yup. Daarom moet je een kelder hebben :D
 
Yup. Daarom moet je een kelder hebben :D

dat is wel beter idd, maar ja die heb ik niet, dus geef mij maar de sportschool

echt een goeie homegym met alles erop en eraan lijkt mij wel het meest ideaal trouwens :D
 
dat wel, maar eerst moet je wel alles thuis liggen hebben :p
in mijn apartementje is daar geen plaats voor,
en denk moest ik gaan deadliften zouden de onder buren het niet zo fijn vinden.

Ik ben niet zeker: gestemd
 
Oneens, in een sportschool hangt toch een bepaalde sfeer die ik thuis mis. Daarnaast kun je veel van elkaar leren hoe anderen trainen, mits je daar open voor staat. Ik kan me voorstellen dat sommigen het minder vinden omdat ze afgeleid kunnen worden. Ik heb dat niet, ik kan me helemaal op een oefening concentreren... er kan een bom afgaan dan merk ik dat niet eens.
 
dat wel, maar eerst moet je wel alles thuis liggen hebben :p
in mijn apartementje is daar geen plaats voor,
en denk moest ik gaan deadliften zouden de onder buren het niet zo fijn vinden.

Ik ben niet zeker: gestemd

Ik train ook in een enorm kleine ruimte, ik heb maar net genoeg plaats tussen mijn bed en kasten :p Maar het lukt. En zolang je zorgt dat je voor 22u klaar bent met trainen, hebben de onderburen niets te zeggen (al is het natuurlijk niet fijn als ze er toch moeilijk over doen en je daardoor ruzie met hen krijgt).

Optimaal is het in zo'n kleine ruimte natuurlijk niet, ikzelf ben daarom op zoek naar iets ruimers.

Belangrijkste redenen om thuis te trainen voor mij zijn de muziek, en vooral dat ik nooit op een toestel (of het squatrek eerder) moet wachten omdat het reeds bezet is. Als in de sportschool iets dat je wil gebruiken kapot is en het duurt maanden voor dat gefixt is, is dat natuurlijk ook niet leuk. Als thuis iets kapot is, herstel je dat zelf of koop je het nieuw, en is het probleem opgelost.
Ik geef gerust toe dat ik het leuker vind om met anderen te trainen op voorwaarde dat ze ook trainen en niet wat staan te lullen, maar enkel die reden vind ik niet genoeg opwegen tegen de eerder genoemde nadelen.

Dat je in de gym meer toestellen hebt, vind ik trouwens ook geen reden. Ik mis het echt niet dat ik geen machine bench press of machine curlzzz kan doen.. Met enkel een rack, bar en bankje kan je al enorm veel.
 
Belangrijkste redenen om thuis te trainen voor mij zijn de muziek, en vooral dat ik nooit op een toestel (of het squatrek eerder) moet wachten omdat het reeds bezet is.
ligt aan de school, die van mij draait goeie muziek, en ik hoef nooit te wachten omdat ze veel machines/rekken etc etc dubbel hebben.
Als in de sportschool iets dat je wil gebruiken kapot is en het duurt maanden voor dat gefixt is, is dat natuurlijk ook niet leuk.
K*t sportschool dan, bij mij is dat zo gefixt binnen een paar dagen als het niet al een dag is. Niet alle sportscholen over een kam scheren.
Ik geef gerust toe dat ik het leuker vind om met anderen te trainen op voorwaarde dat ze ook trainen en niet wat staan te lullen
Leuker kan ik niet zeggen, krijg altijd een fibe waardoor ik harder ga. Niets is beter dan om je heen staal te horen slaan :D. Lullen doe ik bijna nooit, binnen 45 min weer de sportschool uit anders train je te lang :D
Dat je in de gym meer toestellen hebt, vind ik trouwens ook geen reden. Ik mis het echt niet dat ik geen machine bench press of machine curlzzz kan doen.. Met enkel een rack, bar en bankje kan je al enorm veel.
Machines zijn idd niet belangrijk, losse gewichten trainen. Maar dumbbells tot 60 kg thuis en een squatrek, benchrek etc etc gaat veel doekoe zijn
 
Ok je hebt wel gelijk, in een echt goede gym ligt het anders, maar hoeveel gyms hebben meer dan 1 squatrek? In mijn buurt zijn er alleszins zo geen, dusja dat gaat in mijn geval niet op :p
Verstelbare db's he ;) Vaste dumbbells zijn veel handiger, daar geef ik je ook 100% gelijk in als je dat wou zeggen, maar het is te doen.
 
Ok je hebt wel gelijk, in een echt goede gym ligt het anders, maar hoeveel gyms hebben meer dan 1 squatrek? In mijn buurt zijn er alleszins zo geen, dusja dat gaat in mijn geval niet op :p
Verstelbare db's he ;) Vaste dumbbells zijn veel handiger, daar geef ik je ook 100% gelijk in als je dat wou zeggen, maar het is te doen.
weet hoe het is als je alleen klote sportscholen in de buurt hebt. ik heb nu het geluk dat het 5 minuten fietsen is. maar dat alles dubbel is heb ik ook maar zelden mee gemaakt.

het is roeien met de riemen die je hebt ;)
 
ligt eraan hoe uitgebreid je homegym is, natuurlijk is om de minuut weer een kg aan je dumbbells schroeven niet echt ideaal
 
@ Woopy, kan ik me wel in vinden.
men maat heeft een homegym en ga liever bij hem trainen, als in een men gewone sportschool, kunnen we brullen en met gewichten gooien + goede muziek :p
 
ta.v. de muziek en het schreeuwen train ik idd liever thuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven