XXL Nutrition

Thuis trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.561
Waardering
0
Wie traint er allemaal thuis ipv in de sportschool? en wat heb je thuis allemaal staan?

Ik heb voor m'n verjaardag een dumbbellset gekregen + halter, en weetje thuis trainen vind ik veel relaxter dan in de sportschool. Ik kan m'n eigen muziek opzetten(keiharde hardstyle + hardcore :D),
Geen apparaten/dumbbells die al in gebruik zijn etc.
 
Probleem: waar vind je voldoende zware dumbbells , dus niet van dat kinderspeelgoed... Ik houd het dus maar op de sportschool...
 
ik heb van die dumbbells waar je wel zon 50 KG aan kunt hangen...
 
das beterz..zalik toch beter moeten zoeken, maar ik train iig het liefst in de sportschool.
 
Ik moet dit jaar de helft van mijn abo zelf gaan betalen. Een klein probleempje is dat ik op het moment geen rooie cent heb. Voorlopig zal ik dus thuis moeten trainen met mijn dumbbellset en barbell met voldoende gewichten. Alle spiergroepen zijn wel goed te doen behalve de rug :( Ik kan die bent over row maar niet zo uitvoeren dat ik moe wordt in mijn rug ipv biceps. Iemand tips voor thuis rug trainen?
 
nou kheb een multi-press rack, bankje, 3 halterstangen, EZ-bar, 4 dumbbells, bijna 200 kg aan gewicht, decline banknje voor buiktraining, bijna een lat pulley, dip-attachment, triceps-bar, preacher curl en dat was 't zo'n beetje :D
 
Originally posted by f*cking ecto
nou kheb een multi-press rack, bankje, 3 halterstangen, EZ-bar, 4 dumbbells, bijna 200 kg aan gewicht, decline banknje voor buiktraining, bijna een lat pulley, dip-attachment, triceps-bar, preacher curl en dat was 't zo'n beetje :D

tering... ik zou de afmetingen van jouw kamer wel eens willen weten :p
 
Originally posted by FraGGo
Ik moet dit jaar de helft van mijn abo zelf gaan betalen. Een klein probleempje is dat ik op het moment geen rooie cent heb. Voorlopig zal ik dus thuis moeten trainen met mijn dumbbellset en barbell met voldoende gewichten. Alle spiergroepen zijn wel goed te doen behalve de rug :( Ik kan die bent over row maar niet zo uitvoeren dat ik moe wordt in mijn rug ipv biceps. Iemand tips voor thuis rug trainen?

Deadlifts, bent-over-rows, dumbbell rows, optrekken
 
Originally posted by f*cking ecto


Deadlifts, bent-over-rows, dumbbell rows, optrekken

Thanx, maar de oefeningen kende ik wel. Het probleem is alleen dat ik bij de rows eigenlijk nooit moet stoppen door mijn lats maar altijd door mijn biceps. Je kan bijvoorbeeld bij een bent over row je arm op veel verschillende manieren houden. Langs je lichaam, naar buiten enz. Wat is nou de beste manier?
 
concentreer je niet op de biceps. Zorg ervoor dat je je ellebogen als het ware naar achter trekt, langs je lichaam en probeer je schouderbladen tegenelkaar te 'squeezen'.
 
Originally posted by f*cking ecto
concentreer je niet op de biceps. Zorg ervoor dat je je ellebogen als het ware naar achter trekt, langs je lichaam en probeer je schouderbladen tegenelkaar te 'squeezen'.

thanx! dit zocht ik :)
 
Originally posted by f*cking ecto
nou kheb een multi-press rack, bankje, 3 halterstangen, EZ-bar, 4 dumbbells, bijna 200 kg aan gewicht, decline banknje voor buiktraining, bijna een lat pulley, dip-attachment, triceps-bar, preacher curl en dat was 't zo'n beetje :D

Trainde jij nou thuis of had je een eigen sportschool?:D :p
 
Ik train ook thuis, heb de hele zolder vol staan !
Home trainer en stepper (opwarmen)
squat rek, bankdruk hoekje met de nodige gewichten
dumbles met schijven
Een complete home gym (géén wehkamp kwaliteit !!!) met o.a preachercurl, latt pull down, fly's, roeien, leg extension e.d ik had helaas géén ruimte meer voor een legpress :)
Maar ik vind het heerlijk thuis trainen, je eigen muziek, géén gezeur en hoef niet op huisvrouwtjes te wachten voor ik een app. kan gebruiken ;)
Het is wel wat lastiger met bankdrukken(mijn vriendin spott dan) en met squatten een bankje onder mijn kont want je kan maar nooit weten ;(

ciao
 
Fraggo, misschien heb je ook een mogelijkheid om je op te trekken? Een voldoende stevig gehangen deur is al genoeg om het bovenhands te doen, en een stang of balk waar je aan kunt hangen (op zolder ofzo?) voor het onderhandse werk.

Ik heb overigens de eerste 3 maanden thuis getraind, met 2 d.b.s van 10 kg. Was toen nog genoeg voor mijn borst en schouders, nu alleen nog (net) voor mijn schouders, verder niet meer. Dus ben blij dat ik nu in de sportschool train, ik vind het ook wel leuk, omdat je daar toch mensen met dezelfde interesse tegenkomt. Ik vind het ook veel handiger, dat ik daar gewoon de dumbbells van het juiste gewicht kan pakken en niet eerst hoef te gaan schroeven.
 
Train ook thuis, en heb een bankje waarop ik leg extensions kan doen, en bankdrukken. Er is ook nog een mogelijkheid om fly’s te doen, maar dat vind ik nix, daarvoor kan je beter losse gewichten gebruiken.

Verder een barbell en 4 dumbbells, maximaal gewicht 100 kilo (tenminste na de kerst, ik krijg 20 kilo ijzer als cadeautje:D)

Wat ik wel erg mis is een squatrek, nu leg ik de halter tussen een tafel en m’n bureau en dan moet ik er maar onder kruipen, dat is niet altijd even makkelijk, maar veel ruimte heb ik niet meer op m’n kamer dus dat moet nog maar even wachten.
 
ik zou wel wat dumbbells en een bankje willen hebben, want vaak ontbreekt het me aan tijd om te gaan :(
 
hmm thuis trainen vind ik toch altijd maar een beetje een half surogaat.

Je kan nooit zo uitgebreid trainen en vaak afwisselen als in een goede sportschool. Hoewel dat thuis trainen me wel wat lijkt en ik goedkoop aan alle apparatuur kan komen die ik hebben wil, hou ik het toch bij de sportschool.
 
Ik train meestal armen thuis. Heb een verstelbaar trainingsbankje en dumbbells. Komt omdat ik vaak weinig tijd heb.
En je kan armen met alleen dumbbells wel goed aanpakken vind ik.
 
Ilya, nooit zo uitgebreid trainen ?
Licht er natuurlijk aan wat je thuis hebt staan ! Ik kan alleen niet legpress doen maar voor de rest heb ik alles in huis !
Kwestie van één keer investeren en dan heb je er JAAAren plezier van. (dicipline vereist !!)

ciao
 
seated calve raise ?
standing calve raise ?

dubbele cable curl ?
cross-over ?
seated leg curl ?


heb je die shit ook allemaal staan ?
 
Back
Naar boven