Fitness Seller

Thuis Trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tehdarkness

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2005
Berichten
15
Waardering
0
Hallo,

Ik ben begin net met krachttraining, en ik heb geen zin om het eerste jaar naar een fitness center te gaan. Dus zou ik graag enkele goede oefeningen voor mijn Biceps, Triceps, Borst, Buikspieren en Schouders gehad. Mijn benen moeten niet getraint worden omdat ik voetbal speel.

Heb dumbbells.
Hoe moet ik de oefeningen verdelen over de week? Een klein schema zou van pas komen! Biceps & Triceps zou ik graag meerdere keren per week doen (x2)

Bedankt!
Tips zijn altijd welkom
 
tip:lees wat rond, stickies etc. :rolleyes:


dit doet mij denken aan een beachboy:rolleyes:
 
Een beachboy omdat ik mijn onderlichaam niet train?
Ik ga elke dinsdag en vrijdag anderhalf uur voetballen (Zondag match)... sprintjes trekken, langlopen, ... dus wanneer zou ik ze dan nog moeten trainen op kracht? Ik wil niet dat ik nog pijn heb tijdens de training omdat ik de vorige dag men kuiten of benen heb getraint...
 
Voetballen is voor mietjes man, ga naar de gym en ga werken aan je totale lichaam. Das toch wat je wilt.
 
Kijk eventjes rustig rond op dit forum, er zijn voorbeeldschema's zat.

Succes.
 
Man-Mountain zei:
Voetballen is voor mietjes man, ga naar de gym en ga werken aan je totale lichaam. Das toch wat je wilt.

Het valt me op dat er hier vaak zo weinig respect is voor andere sporten. Omdat het niet is wat jij doet is het maar voor mietjes? Of heb je gewoon geen talent en doe je daarom aan een sport waar je -met alle respect- minder talent voor nodig hebt? Nu niet gelijk op je pik getrapt zijn he.

Ieder zijn ding, toch?
 
pkc zei:
Het valt me op dat er hier vaak zo weinig respect is voor andere sporten. Omdat het niet is wat jij doet is het maar voor mietjes? Of heb je gewoon geen talent en doe je daarom aan een sport waar je -met alle respect- minder talent voor nodig hebt? Nu niet gelijk op je pik getrapt zijn he.

Ieder zijn ding, toch?

Geen talent nodig voor bodybuilding? Leg dat eens uit ajb? Net zoals bij elke sport heb je in bodybuilding kansloze amateurs die nooit ver zullen komen, supertalenten, en alle gradaties daartussen.
 
Dat bedoel ik niet, ik heb juist veel respect voor mensen die serieus met hun sport bezig zijn. In voetbal kan je een heel stuk komen zonder dat je ook maar je best doen, als je maar veel talent hebt. Voor BB heb je denk ik relatief minder aanleg nodig, maar des te meer discipline en dat is ook de reden dat ik respect heb voor BB'ers.

Dit is allemaal een beetje veel OT, topicstarter vroeg om oefeningen. Mocht je me willen flamen of wat dan ook doe je dat maar via PM.
 
Tip: Ga naar een sportschool.

Thuis trainen doe je een paar keer maar na een paar weekjes liggen die dumbles toch in een hoekje en nog een paar weken later ligt er een laag stof op.
 
tehdarkness zei:
Een beachboy omdat ik mijn onderlichaam niet train?
Ik ga elke dinsdag en vrijdag anderhalf uur voetballen (Zondag match)... sprintjes trekken, langlopen, ... dus wanneer zou ik ze dan nog moeten trainen op kracht? Ik wil niet dat ik nog pijn heb tijdens de training omdat ik de vorige dag men kuiten of benen heb getraint...


heb je dan ook een leuk excuus voor je rug dan :p
 
Zelda zei:
Geen talent nodig voor bodybuilding? Leg dat eens uit ajb? Net zoals bij elke sport heb je in bodybuilding kansloze amateurs die nooit ver zullen komen, supertalenten, en alle gradaties daartussen.

amen ;)
 
tehdarkness zei:
Een beachboy omdat ik mijn onderlichaam niet train?

Nee, omdat je biceps meerdere keer wilt trainen, en benen niet. Je zegt dat je ze niet wilt trainen vanwege voetbal, maar dat begrijp ik niet helemaal.
 
pkc zei:
Dit is allemaal een beetje veel OT, topicstarter vroeg om oefeningen. Mocht je me willen flamen of wat dan ook doe je dat maar via PM.

Flamen? Discusieren heet dat, ik geef commentaar op een opmerking van jou, en jij hoeft mij echt niet te vertelen hoe ik me hier moet gedragen vriend.

Geloof me maar, met bodybuilding speelt aanleg/talent een minstens net zo grote rol als bij veel andere sporten, hoewel je natuurlijk makkelijker kan 'vals spelen' dmv anabolen.
 
tehdarkness zei:
Hallo,

Ik ben begin net met krachttraining, en ik heb geen zin om het eerste jaar naar een fitness center te gaan. Dus zou ik graag enkele goede oefeningen voor mijn Biceps, Triceps, Borst, Buikspieren en Schouders gehad. Mijn benen moeten niet getraint worden omdat ik voetbal speel.

Heb dumbbells.
Hoe moet ik de oefeningen verdelen over de week? Een klein schema zou van pas komen! Biceps & Triceps zou ik graag meerdere keren per week doen (x2)

Bedankt!
Tips zijn altijd welkom

Waarom wil je bi's en tri's meerdere keren per week aanpakken?
Kan best hoor maar heb je daar ook argumenten voor of enkel omdat je wilt dat die spiergroepen het hardst groeien?
Als je dat wilt moet ik je zeggen, meer is in deze sport zeker niet beter.
Die fout hebben de meesten (incluis ik) gemaakt in het begin, maar laat je er niet door vangen.
Als ik jou was zou ik alles aanpakken, ook rug (en ja, ook benen!)
Door benen te trainen kan je versteld staan van je progressie op voetbal gebied, zorg wel dat je op kracht traint natuurlijk dan.
Rug is imo nog essentiëler, je kan niet zonder een sterke rug gast (bovendien bepaalt rug voor het grootste deel hoe breed je er 'uitziet', en ik denk dat je dat wilt bekomen, toch?)
 
Inderdaad, maar kan je je rug ook thuis trainen?
 
Wat heb je thuis zoal liggen om mee te trainen?
 
je geeft aan dat je dumbbells hebt, tot hoe zwaar gaan deze? Met een bankje erbij en een barbell ben je al een heel eind, kun je ook zekers je rug trainen.

Kijk voor schema's even goed rond, en gerbuik de search. Kom je een heleboel tegen!
 
Begin eens 2 dagen in de week een full body workout te doen.
na een maand doe je dit 3 dagen in de week en dan in de
derde maand begin je aan een split - schema.
 
Laatst bewerkt:
endymion zei:
Tip: Ga naar een sportschool.

Thuis trainen doe je een paar keer maar na een paar weekjes liggen die dumbles toch in een hoekje en nog een paar weken later ligt er een laag stof op.


da denk ik persoonlijk niet, denk dat thuistrainen zeker kan, er zijn er genoeg op dit board die zo de bb-sport beoefenen :lifter:
 
Waarom kan niemand in de plaats van te verwijzen naar de search-knop gewoon effe behulpzaam zijn en wat voorbeeld oefeningen geven . Dat kan toch niet zoveel tijd vragen he , met het expertise dat zich hier op dit board bevindt moet dat toch makkelijk mogelijk zijn

Zelf bevind ik me in ongeveer dezelfde situatie als de topic-starter (voetballer , graag wat progressie boeken in de vakantie , vooral thuistrainen , ...) dus tips zouden welkom zijn

Ik begrijp ook jullie standpunt dat hier vaak mensen komen die wonderoefeningen vragen om in één week een meesterlijk lichaam te kweken , maar er zijn ook 'amateurs' laat maar zeggen die wel realistisch zijn en ervoor willen werken en graag jullie steun genieten net zoals ondergetekende en de topicstarter

dus pointers en tips zijn altijd handig of een verwijzing naar een term om naar te searchen , ...

alvast bedankt !
 
Back
Naar boven