XXL Nutrition

Thuis Trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fokkedinho zei:
Waarom kan niemand in de plaats van te verwijzen naar de search-knop gewoon effe behulpzaam zijn en wat voorbeeld oefeningen geven . Dat kan toch niet zoveel tijd vragen he , met het expertise dat zich hier op dit board bevindt moet dat toch makkelijk mogelijk zijn

Zelf bevind ik me in ongeveer dezelfde situatie als de topic-starter (voetballer , graag wat progressie boeken in de vakantie , vooral thuistrainen , ...) dus tips zouden welkom zijn

Ik begrijp ook jullie standpunt dat hier vaak mensen komen die wonderoefeningen vragen om in één week een meesterlijk lichaam te kweken , maar er zijn ook 'amateurs' laat maar zeggen die wel realistisch zijn en ervoor willen werken en graag jullie steun genieten net zoals ondergetekende en de topicstarter

dus pointers en tips zijn altijd handig of een verwijzing naar een term om naar te searchen , ...

alvast bedankt !
wat denk je van het woord sticky? :rolleyes:
 
Zelda zei:
Geloof me maar, met bodybuilding speelt aanleg/talent een minstens net zo grote rol als bij veel andere sporten, hoewel je natuurlijk makkelijker kan 'vals spelen' dmv anabolen.
Tsja wat is vals spelen, bij bodybuilding op niveau (uitgezonderd natural) zijn anabolen net zo normaal als een bal bij voetbal.
 
Okey Fokkedinho !

Ik zal proberen wat behulpzamer te zijn voor je, wat mij in het begin erg goed geholpen heeft om wat oefeningen voor bepaalde spiergroepen te kunnen vinden is deze link: http://www.exrx.net/Lists/MMale.html als je hierop klikt zie je een mannetje staan en vervolgens klik je op de spiergroep waar jij wat oefeningen voor wil gaan doen.

Wat ik er wel bij wil vertellen is dat als jij je biceps of borst wat wil verbeteren dit zeker niet in 2, 3 of mischien wel 12 weken gaat lukken, wat je ook vooral niet moet doen is 3 dagen per week je borst gaan trainen, maar juist wat afwisseling houden. dit omdat je spieren ook rust nodig hebben om goed te kunnen groeien.

Ik zou zeggen kijk hier eens naar zoek een paar oefeningen uit die je wil gaan doen en op welke dagen, post deze dan weer terug en dan kijken we daar weer naar en dan kunnen we er weer wat verbeteringen in aanbrengen.

Groeten Action Roy
 
Laatst bewerkt:
Rebel_x zei:
Begin eens 2 dagen in de week een full body workout te doen.
na een maand doe je dit 3 dagen in de week en dan in de
derde maand begin je aan een split - schema.

Borst
dumbbell press 3 * 8
flyes 3 * 8

RUG
dumbbell row 3 * 8

SCHOUDERS
shoulder press 3 * 8
lateral raise 3 * 8

BICEPS
dumbbell curl 3 * 8
concentration curl 3 * 8

TRICEPS
Lying triceps extensions 3 * 8
One arm triceps extensions 3 * 8

Hier staat hoe je de oefeningen moet doen
http://www.exrx.net/Workouts/Workout1LPP.html
 
Mijn pas opgesteld schema + Oefeningen

Ok, ik hem wat gezocht naar een goed schema en enkele oefeningen!
Allemaal uit te voeren met dumbbells of zonder iets!

Maandag: Borst + Triceps
Borst:
- Decline Dumbbell Bench Pres (10x, 8x, 6x)
- Decline Dumbbell Flyes (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Bench Press (10x, 8x, 6x)

Triceps:
- One Arm Pronated Dumbbell Triceps Extension (10x, 8x, 6x)
- Seated Triceps Press (10x, 8x, 6x)
(minder oefeningen omdat ik triceps al belast tijdens borst oefeningen)


Dinsdag: Rug + Biceps
Rug:
- Bent Over Two Dumbbell Row (10x, 8x, 6x)
- Bent Over Two Dumbbell Row with Palms In (10x, 8x, 6x)

Biceps:
- Concentration Curl (10x, 8x, 6x)
- Cross Body Hammer Curl (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Alternate Biceps Curl (10x, 8x, 6x)


Woensdag: Benen + Buik
Benen:
- Dumbbell Lunges (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Rear Lunges (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Squat (10x, 8x, 6x)

Buik:
- Crunches (20x, 20x, 20x, 20x)
- Dumbbell Side Bent (10x, 8x, 6x)


Donderdag: Schouders
Schouders:
- Front Dumbbell Raise (10x, 8x, 6x)
- Seated Side Lateral Raise (10x, 8x, 6x)
- Standing Dumbbell Straight-Arm Front Delt Raise (10x, 8x, 6x)


Vrijdag: Biceps + Triceps
Borst:
- Decline Dumbbell Bench Pres (10x, 8x, 6x)
- Decline Dumbbell Flyes (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Bench Press (10x, 8x, 6x)

Triceps:
- One Arm Pronated Dumbbell Triceps Extension (10x, 8x, 6x)
- Seated Triceps Press (10x, 8x, 6x)
(minder oefeningen omdat ik triceps al belast tijdens borst oefeningen)


Zaterdag: Biceps
Biceps:
- Concentration Curl (10x, 8x, 6x)
- Cross Body Hammer Curl (10x, 8x, 6x)
- Dumbbell Alternate Biceps Curl (10x, 8x, 6x)


Zondag
Rust


Als je fouten ziet, opmerkingen of wat dan ook, zeg het me zodat ik mijn schema kan verbeteren!

Merci!
 
Ik heb is aan een vriend gevraagt wat hij ervan vond, hij denkt dat ik mijn biceps ga overbelasten... Wat denken jullie ervan? Kan ik spierscheurtjes krijgen?

Bedankt
 
endymion zei:
Tip: Ga naar een sportschool.

Thuis trainen doe je een paar keer maar na een paar weekjes liggen die dumbles toch in een hoekje en nog een paar weken later ligt er een laag stof op.

blaat.

bijna een jaar nu
 
tehdarkness zei:
Ik heb is aan een vriend gevraagt wat hij ervan vond, hij denkt dat ik mijn biceps ga overbelasten... Wat denken jullie ervan? Kan ik spierscheurtjes krijgen?

Bedankt


persoonlijk vind ik het een goed schema om te beginnen, maar ik zou starten met iedere spiergroep een keer per week te trainen, en zo geleidelijk overgaan naar een fullbodyworkout waarin je iedere spiergroep twee keer traint.
 
advies: vrijdag en zaterdag eruitgooien. incline press voor borst erbij. en woensdag rustdag houden. ik weet bijna zeker dat je hiermee je biceps overbelast.

koop eventueel ook een barbell en wat gewichten. Waarschijnlijk ben je snel je dumbbells uitgegroeid.
 
Laatst bewerkt:
endymion zei:
Tip: Ga naar een sportschool.

Thuis trainen doe je een paar keer maar na een paar weekjes liggen die dumbles toch in een hoekje en nog een paar weken later ligt er een laag stof op.

Op een sportschool kan je lang niet zoveel als thuis, als je wat equipment aanschaft.
 
DumphuiZ zei:
Op een sportschool kan je lang niet zoveel als thuis, als je wat equipment aanschaft.


hoe bedoel je dat precies? ik ben ook van mening dat je thuis evengoed kunt trainen als in een gym, maar meer....?
 
Powerrack + bench en schijven is eigenlijk alles wat je nodig hebt (eventueel nog wat dumbbells).

Gewichtheffen is bij de meeste (fitness) scholen uitgesloten, en GPP kan je ook niet trainen in je standaard sportschool. En natuurlijk is er over het algemeen een taboe op squatten en deadliften bij de meeste sportscholen.
 
Daster zei:
advies: vrijdag en zaterdag eruitgooien. incline press voor borst erbij. en woensdag rustdag houden. ik weet bijna zeker dat je hiermee je biceps overbelast.

koop eventueel ook een barbell en wat gewichten. Waarschijnlijk ben je snel je dumbbells uitgegroeid.


Kan ik op die dagen, de spieren droog trainen i.p.v. op massa? Kan da kwaad?
Als ik die dagen de spieren met heel lichte gewichten train, maar dan meer reps/sets?
 
DumphuiZ zei:
En natuurlijk is er over het algemeen een taboe op squatten en deadliften bij de meeste sportscholen.



das nu wel het eerste wat ik ervan hoor, maar goed, ik ken dan ook maar twee gyms :cool:
 
endymion zei:
Tip: Ga naar een sportschool.

Thuis trainen doe je een paar keer maar na een paar weekjes liggen die dumbles toch in een hoekje en nog een paar weken later ligt er een laag stof op.

Onzin. Ik trainde eerst op onze gym , alleen werd de uitgelubberde lijven om me heen zat, en het stelletje apparaten dat we hadden was altijd bezet. Geen andere in de buurt, vandaar dat ik zelf wat apparaatjes heb aangeschaft. Ik train nu een jaar en 3 maanden 5x in de week thuis, 45 - 60 minuten per keer. Heb nooit het gevoel van "shit, ik moet weer". En je zult geen grammetje stof op mijn dumbbells ontdekken :D
 
Ik ben weer net begonnen en doe nu nog thuis trainen.
Straks zal ik wel weer in de gym komen omdat je sommige spiergroepen niet lekker kan trainen thuis VIND IK!!

Voor mijn verjaardag heb ik 2 dumbbells en curlstang met gewichten gekregen en overmogen kan ik mijn bankje ophalen. Ook binnenkort schaf ik een rechte stang aan en daarmee moeten we het maar een tijdje doen.

Wat ik nu doe voor en tijdens de training is de film van Jay Cutler opzetten ripped to shreds en dan gaan met die banaan!! (works for me) :D
 
King zei:
da denk ik persoonlijk niet, denk dat thuistrainen zeker kan, er zijn er genoeg op dit board die zo de bb-sport beoefenen :lifter:
Akkoord maar ik denk niet dat het voor een beginner echt aan te raden is, je kan imo best enkele maandjes de sportschool opsnuiven en tips opdoen...
 
Santoz zei:
Door benen te trainen kan je versteld staan van je progressie op voetbal gebied

Eens! Toen ik na een jaar benen trainen (waarin ik niet gevoetbald had) weer ging voetballen stond ik versteld van wat ik allemaal kon, op technisch gebied. :eek: Aanrader!

Santoz zei:
Akkoord maar ik denk niet dat het voor een beginner echt aan te raden is, je kan imo best enkele maandjes de sportschool opsnuiven en tips opdoen...

Ja precies, ik kon ook helemaal niks voordat ik in een goede sportschool was en je wordt er ook een beetje gedwongen om goed te trainen aangezien je anders dik voor lul staat :D
 
Ik ben ook nog een thuistrainer. Je kan altijd, op elk moment gaan trainen en er zal nooit een apparaat bezet zijn (tenzij je kat erop ligt te maffen :D) en ik vind het ook altijd wel relaxed om me eigen playlist samen te stellen en lekker naar me eigen muziek te luisteren. Maargoed, er zijn natuurlijk ook zat nadelen, vooral als je zwaar wilt gaan is 't thuis wel eens link (als je geen spotter hebt oid).
 
tehdarkness zei:
Kan ik op die dagen, de spieren droog trainen i.p.v. op massa? Kan da kwaad?
Als ik die dagen de spieren met heel lichte gewichten train, maar dan meer reps/sets?

je kunt kiezen: of spiermassa winnen en een beetje vet aankomen, of vet verliezen en zoveel mogelijk spiermassa behouden. Gaat niet samen.

ik zou er gewoon rustdagen van maken, goed voor je herstel.
 
Back
Naar boven