XXL Nutrition

Thuis Trainen?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
5
Gaan jullie allemaal naar de sportschool of zijn er ook BB'ers onder ons die thuis trainen?

Ik vraag dit eigenlijk, omdat een maatje van me wil gaan beginnen met BB, maar dit het liefst thuis wil gaan doen. Dit scheelt hem weer een (lange) reis naar de gym.

Hij beschikt over een verstelbare bench-press-bank, barbell en 2 dumbbells en daarnaast genoeg gewichten/schijven. Hij wil die gewichten steeds verder gaan uitbreiden.

Denken jullie dat hij met deze accesoires genoeg oefeningen kan doen om een bepaald schema te hanteren?

Ja ik heb zelf ook een tijd thuis getraind, maar in de gym bevalt het me veel beter.. Als hij echt serieus thuis wil gaan trainen, raad ik hem aan om ook een squatrek aan te schaffen en eventueel een latpulley en een optrek stang.

Zelf heb ik nu een open powerrack, met een latpulley, dip-attachment, verstelbaar bankje, halters, dumbbells.

Verder kan je best veel oefeningen doen met een bankje, barbell en dumbbells hoor.

Ik train ook thuis, maar idd wat er al gezegd wordt zorg dat je je benen goed kan trainen. die zijn het moeilijkste om te doen thuis.

De rest lukt allemaal wel met gewoon gewichten en een bankje.

Zou iemand aub een split voor hem kunnen op stellen met oefeningen die hij thuis met zijn apparatuur kan uitvoeren?

Hij wil 4 dagen in de week trainen(ma, di, do, vrij). Benen kunnen eruit gelaten worden, want die traint hij al genoeg met horde lopen. BVD

ma: borst & biceps
bench press
incline db press
db flyes

barbell curls
alternate db curls

di:
dumbbell squats
lunges
stiffed leg deadlift

calf raises

wo: -

Do: Rug
pullups
barbell rows
dumbbell rows
deadlifts

Vr: schouders/ tri's
millitary press
dumbbell lateral raises
bent over lateral raises

shrugs

french press
db extenions
dippen tussen bankjes

en dan buik 2/3x per week

zoiets zou hij kunnen doen...

Hmm, hordelopen? Is het dan niet juist belangrijk om aan KT te doen voor de benen?

Originally posted by axestream
Hmm, hordelopen? Is het dan niet juist belangrijk om aan KT te doen voor de benen?

Hhmmzz... niet echt. Die gozer heeft al hele gespierde benen en hij vindt het niet nodig om ze daarnaast nog een keer te gaan trainen.

@f*cking ecto: bedankt voor de split, maar kan hij deze ook goed volgen wanneer hij de beenoefeningen eruit laat?

mwa ik train toch liever in een gym. Geeft me meer motivatie als ik nog meer sterke en breede gozers zie bankdrukken enzo.

nothing can beat the gym....

daar heb je zowiezo meer oefeningen, je ontmoet mensen om info uit te wisselen (naast dbb),je bent minder in de verleiding om te stoppen, je hebt een spotter, je hoeft niet al die dure gewichten te kopen en je zal dan nog niet zon goede kwaliteit spullen hebben als bij een goede gym... etc. etc.

zoveel voordelen bied een gym tegenover trainen thuis, sommige zijn nog wel deels vervangbaar, maar ik denk dat over t algemeen bekeken voor een BB-er t beste is om gewoon te trainen @ een gym.

Originally posted by TongPo

Hhmmzz... niet echt. Die gozer heeft al hele gespierde benen en hij vindt het niet nodig om ze daarnaast nog een keer te gaan trainen.

@f*cking ecto: bedankt voor de split, maar kan hij deze ook goed volgen wanneer hij de beenoefeningen eruit laat?

hij moet de beentjes gewoon trainen hoor :D

Maar ik zou 'm trouwens aanraden om idd naar een gym te gaan. Het is gewoon veel beter, er hangt daar echt zo'n sfeertje, beter voor de motivatie, meer oefeningen etc.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven