AndroidHealthClinic

Thuis Trainen..

Bezoekers in dit topic

Ledgic zei:
Hallo ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje..

Ik ben 17 jaar oud.. en volgens mij al redelijk uitgegroeid.. in de lengte in ieder geval.. 1 meter 93 en ik weeg 73 kilo maar ik wil wat breder worden en mijn armen wat trainen.. nou ben ik al bezig met mijn buikspieren.. gewoon wat sit-ups elke dag.. maar ik zou graag willen weten hoe ik het beste mijn arm en borstspieren zou kunnen trainen.. ik heb thuis een halter van maximaal 15kilo en ik doe soms push-ups.. k wil niet naar de sportschool.. want daar ben ik te lui voor :P hoe kan ik dat dan het beste verdelen in de week want ik wil mezelf niet over belasten..

alvast bedankt.. :)

Met 1 halter van 15 kilo kom je niet ver..En als je steeds zwaardere gewichten gaat kopen word het VEEL duurder dan een sportschool, zou maar eerst een sportschool gaan zoeken.

Maar je kan wel wat curls doen, daar blijft het bij.

Zo te horen zal je jezelf niet al te snel overbelasten... :)
Vraag me af wat je wil bereiken thuis, maar met een dumbbelltje van 15K kom je idd niet ver... Te licht om te curlen en veeeeeel te licht om te pressen.

Gewoon lekker een sportschool opzoeken en in no-time weet je niet beter meer..

koop een verstelbare trainingsbank.
2 dumbbells
1 ez stang
een zooi gewichten.
Een gewicht van 5 kg kost in Leiden (bij De Zwarte Wolf sport)9 euro.

Een sportschool kostte mij 75 gulden per mnd.
3 dagen erheen per week, dus 4 x 3 = 12 dagen trainen voor 75 gulden.

Elk half jaar nieuwe gewichten kopen is vele malen goedloper.

Maar er zitten ook nadelen aan thuistrainen:
Je hebt geen toezicht....mocht het fout gaan met een gewicht is er niemand die je helpt.
Er zijn minder mogelijkheden: minder apparaten/oefeningen dan thuis.
Ennnnnnn je dicipline om te gaan trainen moet hoog zijn.

Je houd wel meer geld over voor supplementen.
Als je meer vorderd dan kun je alsnog naar een sportschool.

Beste Ledgic.....
Ik zou als ik jou was eens langsgaan bij fysiek op de hoge rijndijk in Leiden

Daar zijn gasten die jou wel kunnen helpen met het groter worden.
Ikzelf heb ook één jaar thuis getraind maar geloof me niets is beter dan in een sportschool. De sfeer, de kwaliteit van apparatuur en er lopen mooie vrouwen rond....(Ik weet niet hoe dat bij jou thuis is?) Maar het oog wil ook wat. :D

Succes en misschien zie ik je nog.....
The_Oak

Pipo de C zei:
Zo te horen zal je jezelf niet al te snel overbelasten... :)
Vraag me af wat je wil bereiken thuis, maar met een dumbbelltje van 15K kom je idd niet ver... Te licht om te curlen en veeeeeel te licht om te pressen.

Gewoon lekker een sportschool opzoeken en in no-time weet je niet beter meer..
Hey Pipo de C van EHF :D Eindelijk toch maar eens op DBB komen kijken? :)

Tja je kunt idd zon vestelbare bench kopen en wat doe t zelf dumbbells waar je dus kg kunt varieren. Maar t is toch absoluut niet tzelfde als een gym bro. Later zul je waarschijnlijk toch wat meer willen dan alleen db press en flyes en curls.

als jij alleen borst traint, zul je op den duur flinke last krijgen van je rug.

je wilt breed worden? Rug en schouders maken breed, niet de borst!!

Hij kan 200 reps benchen en deadliften met zen 15 kg halter ;)

Ik zeg het niet graag, maar als je al te lui bent om naar de sportschool te gaan zal je helemaal niet de discipline kunnen opbrengen om thuis te trainen. Charter gewoon een maatje van je om mee te gaan, dan kun je elkaar motiveren en ga je een stukkie sneller in het begin.

Back
Naar boven