XXL Nutrition

Thuistrainen tips?

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
12 mei 2003
Originally posted by zoutzak

whaha, wacht maar tot je ziet wat die dumbbells/barbells, losse gewichten laat staan zo'n apparaat kost.

zo'n apparaatje zo'n 125 EUR, bankdrukbankje 75 EUR

enne de halters en halterschijven zijn idd behoorlijk duur

:D

Anoniem80

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
1m94
Massa
134kg
Originally posted by Micha

Heb ik al lang gezien. En dat is eenmalig, sportschool zit je aan vast.

Ja, dat dacht ik ook ooit.

tot je ineens wel verdomd sterk word in verhouding tot wanneer je begon. En dan weer een paar schijven erbij, en nog een paar schijven etc.....

Maar wbt de techniek etc is erg belangrijk. Als je nog nooit hebt getraind zou ik je de eerste paar weken toch zeker laten begeleiden door een ervaren iemand die goed weet wat 'ie doet.

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Micha wat noem jij veel eten? Post eens ff een lijstje wat jij op een dag eet. En zoals anderen al zeggen met 3-4 kg dumbbells ga je het echt niet halen hoor. In bijna alle sportzaken kun je dumbbell setjes kopen, met losse schijven van zo'n 10 kg ofzo. Ga het daar eerst eens mee proberen. en als je breder wilt worden moet je toch echt je voedingsschema/patroon veranderen. Ik denk dat de komende maanden eten belangrijker voor jou is dan trainen. Wees niet zo eigenwijs en neem onze raad aan, je zult versteldstaan van je resultaten.

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
11 okt 2002
Vergeet niet dat het enorm motiveert om anderen bezig te zien in een sportschool (je kunt nieuwe vrienden maken daar en samen gaan trainen) en bovendien krijg je in veel gevallen best goede begeleiding.
Dat laatste hangt af van waar je naar toe gaat.. mwah, je woont in Utrecht, dan zou ik als ik jou was ff hier aan andere leden uit Utrecht vragen wat een goede sportschool is.

Geloof me nu man, als je zo'n apparaat hebt, dan belandt dat vaak vrij snel onder het spinrag.

Kan zijn dat het niet zo is, maar ik heb mezelf al zo vaak voorgenomen om bijv thuis aan rek- en strekoefeningen danwel yoga te doen en doe het uiteindelijk toch niet, dat ik dat niet zo zie gebeuren...
Yoga lessen zijn itt de sportschool wel vaak heel duur!

Espi

OP
M

Micha

Novice
+15 jaar member
Lid geworden
6 jun 2003
- Ok 's ochtends 1 of 2 boterhammen (meer gaat er echt niet in 's ochtends...) en een paar glazen melk.
- 's middags een botherham of 4 a 5, bijna altijd hartig, zoet is slecht voor me tanden... met een paar glazen melk(drink toch zeker een liter per dag)
- 's avonds tja gewoon warm eten(bijna altijd gezond met veel groente, en bijna altijd wel vlees/vis), als het lekker is 2 borden :)
voor de rest niet echt voor tussendoortjes... snoep ook nooit.

OP
M

Micha

Novice
+15 jaar member
Lid geworden
6 jun 2003
Originally posted by Esperantisto
Vergeet niet dat het enorm motiveert om anderen bezig te zien in een sportschool (je kunt nieuwe vrienden maken daar en samen gaan trainen) en bovendien krijg je in veel gevallen best goede begeleiding.
Dat laatste hangt af van waar je naar toe gaat.. mwah, je woont in Utrecht, dan zou ik als ik jou was ff hier aan andere leden uit Utrecht vragen wat een goede sportschool is.

Geloof me nu man, als je zo'n apparaat hebt, dan belandt dat vaak vrij snel onder het spinrag.

Kan zijn dat het niet zo is, maar ik heb mezelf al zo vaak voorgenomen om bijv thuis aan rek- en strekoefeningen danwel yoga te doen en doe het uiteindelijk toch niet, dat ik dat niet zo zie gebeuren...
Yoga lessen zijn itt de sportschool wel vaak heel duur!

Espi

Ik ben wel gemotiveerd hoor. Als ik zo iets koop doe ik het zeker, en vrienden heb ik genoeg ;)

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
12 mei 2003
- Ok 's ochtends 1 of 2 boterhammen (meer gaat er echt niet in 's ochtends...) en een paar glazen melk.
- 's middags een botherham of 4 a 5, bijna altijd hartig, zoet is slecht voor me tanden... met een paar glazen melk(drink toch zeker een liter per dag)
- 's avonds tja gewoon warm eten(bijna altijd gezond met veel groente, en bijna altijd wel vlees/vis), als het lekker is 2 borden :)

hmmm...

dat is behoorlijk weinig hoor

wat dacht je van 6 a 7 keer eten per dag...

michel

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2003
Als je lichaamsgewicht niet toeneemt met wat je nu eet ,probeer dan toch meer dan 3x per dag te eten.Als je een goed metabolisme heb kijk dan niet naar de calorieen en eet zoveel je kan.Proteine shakes kunnen misschien een oplossing zijn en zijn ook niet zo vreschrikkelijk duur.Kan je ook drinken voor het slapen gaan.

OP
M

Micha

Novice
+15 jaar member
Lid geworden
6 jun 2003
Originally posted by michel
Als je lichaamsgewicht niet toeneemt met wat je nu eet ,probeer dan toch meer dan 3x per dag te eten.Als je een goed metabolisme heb kijk dan niet naar de calorieen en eet zoveel je kan.Proteine shakes kunnen misschien een oplossing zijn en zijn ook niet zo vreschrikkelijk duur.Kan je ook drinken voor het slapen gaan.
wat is metabolisme ?

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
12 mei 2003

wat is metabolisme ?

de snelheid waarmee je lichaam voedsel omzet naar een andere vorm van energie, gebruik van spieren oa

heb je een hoog metabolisme dan mag je eten zoveel je wil zonder (opmerkelijk) dikker te worden

heb je een laag metabolisme dan word je bij het minste dat je iets extra eet dikker

door te bodybuilden verhoog je je metabolisme aanzienlijk!

OP
M

Micha

Novice
+15 jaar member
Lid geworden
6 jun 2003
Originally posted by bart82

de snelheid waarmee je lichaam voedsel omzet naar een andere vorm van energie, gebruik van spieren oa

heb je een hoog metabolisme dan mag je eten zoveel je wil zonder (opmerkelijk) dikker te worden

heb je een laag metabolisme dan word je bij het minste dat je iets extra eet dikker

door te bodybuilden verhoog je je metabolisme aanzienlijk!

dan heb ik een hoog metabolisme :D

Man-Mountain

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2003
koop van die losse segment dumbbells en een bank. Daarmee kun je al aardig wat.

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 okt 2002
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%

joh, ik heb hier thuis een hamster, en die eet nog meer! Dit is dus NIET veel eten. Tussen elke van deze maaltijden moet je nog een maatlijd nemen. Lees eerst meer eens enkele van deze sticky's, dan zul je zien dat 99% van je vragen beantwoord zijn en heb je een hele andere kijk op het trainen.

deze is wel goed voor jou:

[Link niet meer beschikbaar]

dan deze:

eiwitten:

suc6! ennuh, breed worden kost nu emaal veel geld!

Scighera

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mrt 2003
Originally posted by Man-Mountain
koop van die losse segment dumbbells en een bank. Daarmee kun je al aardig wat.

kijkshop heeft weer dumbbells met losse schijven in de aanbieding, koop twee sets (ivm met voldoende schijven van 2kg)
en je kunt aan de slag

Anoniem80

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
1m94
Massa
134kg
Originally posted by Scighera

kijkshop heeft weer dumbbells met losse schijven in de aanbieding, koop twee sets (ivm met voldoende schijven van 2kg)
en je kunt aan de slag

Das nog niks :D

Zwaarste dumbbells die ik hier kan maken is 52kg :D

Ik vind die van de kijkshop erg duur in verhouding. Kettler bv is ook nog vrij prijzig, maar niet veel duurder dan die kijkshop dingen, en kwa kwaliteit wel een stuk beter.

Maar ik ben het zeker met iedereen eens dat je echt heeeeeel erg weinig eet.

Oh en, ik blijf erbij dat je begeleid moet worden als je nog niet weet hoe je oefeningen moet uitvoeren.

Scighera

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mrt 2003
klopt, als je het verkeerd doet maak je eerder schade dan dat je vooruitgang boekt

Justifire

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2003
Ben ik het helemaal mee eens.
Zomaar een beetje gaan trekken en duwen aan gewichten is vrij zinloos, je moet wel doelgericht trainen.
En vreten,vreten,vreten :lifter:

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
20 apr 2003
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
idd. niet teveel trainen en idd goed eten,maar je hebt geen zin om je voeding patroon aan te passen, je wilt licht trainen en ook 80x opdrukken en dit 5x per week, wat verwacht je dan van het resultaat...? --> geen

Naar boven