Fitness Seller

thuistrainen vs gym

Bezoekers in dit topic

Ik kan ook thuis trainen als ik wil. Ik heb een powerrack, olympische set, 120kg schijven, verstelbare halters met aan 50kg schijven(is te weinig), een t-bar opzetstuk, een preachercurl machine,een 12-standen bankje, diprek en een optrekstang :D

Voordelen:
- eigen muziek opzetten, zo hard als je zelf wil :D Metallica ofzo...
- zonder shirt trainen, met een grote spiegel erbij natuurlijk :P
- je ergert je aan niemand
- in een powerrack kan je zwaar gaan
- trainen wanneer je maar wil
- snel in de keuken na je training;)

Nadelen:
- jezelf aanzetten om te trainen, nu je niet meer hoeft te betalen om te gaan;)
- niet altijd een spotter beschikbaar
- geen grotere personen voor motivatie ( een poster kan miss helpen)
- veel dezelfde oefening
- geen machines ( pully's zijn te maken of te koop)

Oefeningen die je kunt doen met dumbbells en een halter;

Benen: Squat, lunges, (stiff legged) deadlifts, calf raises

Rug: pull ups, rows, pull over

Borst: bankdrukken, flys, dippen

en vul de rest maar in....
 
Als je echt wilt zal het zeker lukken, dat is een feit :)
 
ik train ook thuis.
heb alles staan wat je nodig hebt, een legg press en extensions, bankje, bankdruk, een 5 tal machines, alle baren , en 400kg gewicht en ik merk geen mindere vooruitgang
 
je hebt dan ook een flink setje thuis staan
 
Ik ben van mening dat er in een gym meer variatie is te halen en meer motivatie is om te trainen. Maar dit is mijn mening..
 
ik heb een bank staan , ene peck deck , chest press

en 50kg dumbbells en wat barbells

kom je ver mee alleen squatten is wat dom en gevaarlijk
 
Squatten doe ik thuis gewoon niet, doe lunges en leg extensions voor mn benen.
 
Ik ben nog nooit in een gym geweest.
 
wreed, zoveel reacties in zo'n korte tijd. :D

Heb besloten dat ik lekker thuis ga trainen. Ben het even nagegaan, en de enige oefeningen die ik echt niet meer kan doen als ik thuis train zijn, zijn leg presses en machine flyes. Aangezien er hier genoeg alternatieven voor zijn, vermoed ik geen serieuze minpunten aan thuistrainen te vinden.

Voortaan lekker knallen zonder te wachten en op de tijden die ik wil :lifter:
 
train zelf al 1,5 jaar thuis heb een powerrack een bankje, bankdrukbankje en +-300 kg aan gewicht.

enige tip die ik je kan geven is dat je je spullen het beste op de benedenverdieping kan zetten. tenzij je uiteraard sterke plafonds hebt :P.

voordeel is gewoon dat je nooit meer hoeft te wachten en je kunt trainen wanneer je maar wilt.
 
Voor een 550 euro heb je een maschine met 70 kg steekgewichten waar je kan bij bouwen tot 2 a 300 kg .Je hebt een pec dek,en je kan verschillende cabel oefeningen uitvoeren.Dan heb ik een bank waar twee staanders aan zijn en ook dumbbells en rechte bar en sz bar en een 50 kg aan gewichten.dit alles koste mij 550 euro.Voor de gewichten zelf mag je op 1 euro per kg rekenen.dus deze koop je met mate gewoon bij.Met deze kombinatie train ik alle spieren.Maar thuis train je waneer je het wil en kan.Waar een wil is,is een weg.Succes
 
Back
Naar boven