MuscleMeat

Thuistraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gr3v0x

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2006
Berichten
9
Waardering
0
Jow ik ben 13j en zou graag beetj thuis trainen, wat van apparaten moet ik aankopen voor strakke buik- borstspieren en stevige biceps en triceps?

kheb al schametje gekregen

btw: kheb thuis 2 dumbbells van 2kg ;)
 
OMG 2 kilo is niks, misshien voor 13 jarige wel. Ik denk dat je het beste nu nog naar fitness centrum kunt gaan op deze leeftijd. Krijg je ook beetje begeleiding bij de oefeingen. Waardoor je ze leert goed uit te voeren etc. Ik denk dat het vaak zat voorkomt dat als een 13 jarige thuis gaat trainen vaak oefeningen fout uitvoert, en te zwaar gaat tillen.


Als je echt iets wilt aanschaffe kun je het beste: 1 Bankje, 1 stang, 2 dumbbell stangen, 20 kilo aan losse gewichten( 2.5KGx4 5KGx2 ). Daarmee kun je al zat trainen en bij een nieuwprijs kom je toch richting de 100+ als je het goedkoopt haalt. Hiermee kun je wel toten met je 14de voouit.
 
OMG 2 kilo is niks, misshien voor 13 jarige wel. Ik denk dat je het beste nu nog naar fitness centrum kunt gaan op deze leeftijd. Krijg je ook beetje begeleiding bij de oefeingen. Waardoor je ze leert goed uit te voeren etc.


Als je echt iets wilt aanschaffe kun je het beste: 1 Bankje, 1 stang, 2 dumbbell stangen, 20 kilo aan losse gewichten( 2.5KGx4 5KGx2 ). Daarmee kun je al zat trainen en bij een nieuwprijs kom je toch richting de 100+ als je het goedkoopt haalt. Hiermee kun je wel toten met je 14de voouit.

ik denk dat hij daar nooit inkomt omdat hij zo jong is
bij mijn sportschool moet je min 15 jaar zijn
 
Als je iets wilt trainen, moet je ook alles doen, schouders, rug, benen. Brede rug met grote borst maakt je breder vooral.
 
ik denk dat hij daar nooit inkomt omdat hij zo jong is
bij mijn sportschool moet je min 15 jaar zijn

Moet hij bij ons komen fitnessen, dat kan wel:P Maar zeg zelf, je kunt beter 13 jarige laten trainen in fitnesscentrum onder begeleiding dan zelf thuis aan gewichten laten trekken.

Iedergeval 14 jarige komen bij ons er zeker in, mijn broertje toen ie pas 14 was begon ook te fitnessen.

Volgen mij zie ik af en toe wel 13 jarige lopen, of hij was gewoon heel erg klein voor leeftijd:P
 
Nog even opgezocht:

Jeugd Fitness

Veel jeugd tussen de 12 en 16 jaar krijgt de mogelijkheid om een sport te gaan beoefenen. Ze gaan voetballen, tennissen of op korfbal en waarom dan niet fitnessen? De puberteit is een periode van lichamelijke veranderingen. Er vindt in deze periode een lengte en gewichtstoename plaats. De lichaamsproporties veranderen. Omdat vooral nek, armen en benen groeien, kan het kind wat slungelachtig overkomen, of is juist wat aan de stevige kant. Het kind moet leren omgaan met een lichaam dat aan het veranderen is. Fitness is daar een uitstekend middel voor. Beweging is belangrijk, ook bij de jeugd! Er wordt veel aandacht geschonken aan cardio-fitness, zodat de spieren weinig weerstand te verwerken krijgen en getraind worden op uithoudingsvermogen i.p.v. kracht. De weinige spierversterkende oefeningen zijn anatomisch- en leeftijdsverantwoord. Er wordt dus ZEKER NIET aan krachttraining gedaan in de zin van extreem zwaar trainen voor spieropbouw. De trainingen zijn altijd onder begeleiding.

Staat op de site
 
Als ik jou was zou ik niet zelf gewichten aanschaffen maar proberen een fitnesscentrum te zoeken waar je al vanaf je 13de kunt trainen onder begeleiding. Als je in een grotere stad woont is er waarscheinlijk wel eentje waar dat kan.
 
bij ons moet je 16 zijn zelfs.
maar anders moet je maar gaan opdrukken/optrekken, dippen (tussen stoelen /bankjes ofzo)
 
Bij ons zag ik er laatst een van 13 die vond dat-ie heel hard kon lopen. Iedereen waarschuwen dat-ie rustig aan moet beginnen, maar luisteren was duidelijk niet zijn sterkste kant, hij kon het heus wel en was kampioen van zijn klas.... Dus hij zet die band op 15 kmpu en springt er zo op! Knalt na een aantal halsbrekende kapriolen tegen de grond, natuurlijk, dus die zien we nooit meer terug.

(Wie de konklusie trekt dat er dan dus te weinig toezicht is, heeft 150% gelijk, want de enige gekwalificeerde trainer is weggegaan omdat hij geen vernieuwingen en reparaties mocht doorvoeren, maar wel balieverkoop moest doen en dansspiegels en toiletten schoonmaken). Maar dit terzijde.

OMG ook al kan je heel hard lopen, gelijk op een band van 15 km per uur springen gaat ook voor 150% fout.

Maar je kunt ook niet altijd erbij zijn. Je gaat geen 3 trainers voor 10 kinderen inzetten ofzo. Maar dit is ook wel de schuld van het kind zelf. Gewoon een idioote actie.
 
hou je nou maar gewoon aan dat schema. groot aanpakken doe je later wel. succes:thumbup:
 
Bij ons zag ik er laatst een van 13 die vond dat-ie heel hard kon lopen. Iedereen waarschuwen dat-ie rustig aan moet beginnen, maar luisteren was duidelijk niet zijn sterkste kant, hij kon het heus wel en was kampioen van zijn klas.... Dus hij zet die band op 15 kmpu en springt er zo op! Knalt na een aantal halsbrekende kapriolen tegen de grond, natuurlijk, dus die zien we nooit meer terug.

(Wie de konklusie trekt dat er dan dus te weinig toezicht is, heeft 150% gelijk, want de enige gekwalificeerde trainer is weggegaan omdat hij geen vernieuwingen en reparaties mocht doorvoeren, maar wel balieverkoop moest doen en dansspiegels en toiletten schoonmaken). Maar dit terzijde.

Je kan ook achterlijk zijn, dat weten de gymeigenaars niet.
 
Back
Naar boven