Fitness Seller

Tibialis Anterior (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.036
Waardering
37.857
Lengte
1m88
Zijn hier mensen die de Tibialis Anterior trainen? Zou dit zelf niet trainen, maar vraag het me eignelik gewoon af :p
 
Dat zijn toch gewoon de schenen? Die trainde ik vroeger door tegen een houten paal aan te schoppen. Bedankt jean Claude, loop nu nog mank.
 
je traint ze blijkbaar automatisch mee tijdens kuitenworkout
 
Ik heb een DARD, en ik train ze weleens dmv een db op m'n tenen te zetten en met een verhoging onder m'n hak.
 
Train ze niet, maar valt bij mij op dat die goed gespierd zijn. Wrs door voetbal vroeger.
 
Yzord zei:
Dat zijn toch gewoon de schenen? Die trainde ik vroeger door tegen een houten paal aan te schoppen. Bedankt jean Claude, loop nu nog mank.

Langleve kickboxer :)
De putten zitten nog in me schenen :D
 
Ik ben pas weer begonnen met "echt" trainen en heb besloten ze in mijn schema mee te nemen na mijn kuiten. Aangezien ik net een week begonnen ben met mijn nieuwe schema, heb ik ze dus nog maar een keer getraind.
Groet Robert
 
roxxe zei:
je traint ze blijkbaar automatisch mee tijdens kuitenworkout

Ja, daarom geen reden om die extra aan te pakken dat zou dubbelop zijn.
 
Een uitstekende manier om ze te trainen is een berg af rennen, alleen een beetje lastig in NL.
 
Tibia Raises will do the job
 
ik train ze tijdens mijn kuittraining.. op een verhoogd bankje gaan staan met je hielen, de voet naar de grond laten zakken en vervolgens zo hoog mogelijk omhoog bewegen.. soort van standing calf raises maar dan omgekeerd ;)
 
Santino88 zei:
Zijn hier mensen die de Tibialis Anterior trainen?

Yep al jaren en met goed gevolg

Goed ontwikkelde tibialis zorgt voor een beter krachtbalans in je onderbeen en zorgt ook nog eens voor extra omvang.

En nee, met "gewone" kuittraining belast je de tib. niet optimaal. Je zult dus echt iets extra's ervoor moeten doen..

Schoppen tehgen een paal traint trouwens ook de tib niet maar zorcht allen maar voor verharding/verdikking van scheen- en kuitbeen.
 
ECLIPSE zei:
ik train ze tijdens mijn kuittraining.. op een verhoogd bankje gaan staan met je hielen, de voet naar de grond laten zakken en vervolgens zo hoog mogelijk omhoog bewegen.. soort van standing calf raises maar dan omgekeerd ;)

Geen goeie oefening. De belasting zit verkeer, die moet nl aan de voorkant zitten (zoek eens op DARD hier op het board)
 
Ik zocht al een tijdje hoe ik die spier moest trainen.

Heb echt een buffer nodig voor het kickboxen, het doet echt drie keer au als zo'n grapjas erop slaat met zijn elleboog als ik trap :mad:
 
Is meer geschikt voor het thuistrainen. Bestaat er een geschikte oefening in de sportschool? Ik ken alleen de omgekeerde standing calf raises

Omgekeerde calf rais zal de tib. niet echt belasten. Het gewicht zit bij dit soort oefeningen namenlijk boven de hiel wat betekend dat je wel heeeeeeeel veel gewicht er op moet gooien wil het effectief worden. DAt veel mensen zeggen de tib wel te voelen komt gewoon omdat ze idioot veel reps doen of de oefening op het bovenste punt lang vasthouden waardoor de spier verkrampt.

Ik train ze zelf altijd op de liggende leg curl, maar dan liggend op m'n rug, met m'n tenen onder de pads waar normaal je hielen gaan.

Even de machine goed afstellen en eventueel iets onder je kuiten om de ROM te vergroten

DARD is trouwens het beste instrument om de tib. te ontwikkellen en zeker ook geschikt voor in een sportschool.
 
Is meer geschikt voor het thuistrainen. Bestaat er een geschikte oefening in de sportschool? Ik ken alleen de omgekeerde standing calf raises

Je gaat zitten op een bankje met je voeten plat op de grond. Je legt een gewicht op je voet (een plate of een dumbbell, maakt niet uit), en je doet je tenen omhoog en omlaag.

Zo:
anttib.jpg


Bij mij heeft dit geholpen om van mijn shin splints af te geraken. (de lopers onder ons zullen dit wel kennen)
 
Ik train ze altijd en waarom: Als je biceps traint train toch ook triceps? Als je rug traint train je toch ook borst? (op een paar baco-boys na) Als je quads traint train je ook toch ook hamstrings? 3xl zei al waarom. Ik merk er veel voordeel van.
 
Back
Naar boven