1. Ontzet Notitie

Tidus wil een sixpack

Topic in 'Trainingslogs' gestart door Tidus FFX, 19 dec 2018.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Tidus FFX

Tidus FFX Unleashed Animal Elite Member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    5.526
    Geslacht:
    Man
    Dag DBB vriendjes en vriendinnetjes,

Het afgelopen jaar ben ik qua fysiek en kracht enorm achteruit gegaan. Vooral de laatste zes maanden ben ik veel van mijn spreekwoordelijke pluimen verloren. Dit enerzijds door vervelende blessures (o.a. hernia) en regelmatig ziek geweest. Ik heb hierdoor vaker niet getraind dan wel.

2019 moet op persoonlijk vlak een soort van comeback vormen voor mij. Om de motivatie te behouden, heb ik besloten gedurende 1 jaar een log bij te gaan houden.

Op dit moment is mijn fysiek om te huilen. Vasculariteit is ver te zoeken en het vetlaagje rond mijn buik is klaar voor de winter. Dat is een understatement :roflol:

Ik ben een 35-jarige naturel trainende 'bodybuilder' uit Vlaanderen. Trainen doe ik ongeveer 5 jaar. Mijn huidige shape is iets van 84-85 kg, VP is veeeeeel te hoog. Ik heb een garagegym dus trainen doe ik thuis.

Ik ben qua gevoel het afgelopen jaar een stuk ouder geworden. Enerzijds door de achteruitgang in shape, maar ook door bepaalde fysieke klachten (hernia). In 2019 wil ik mezelf opnieuw beter in mijn vel voelen door een acceptabele shape te behalen. Op dit moment vind ik mijn shape op het niveau van iemand die 1 jaar traint ofzo :P

Qua fysiek wil ik tegen eind 2019 een gewicht van 78-80 kg halen op een VP van 10%. Ik ben trouwens 1m74.

Kracht is niet (meer) belangrijk voor me en daar ga ik dus ook geen doelstellingen aan koppelen.

Hardlopen ben ik sinds een paar maand langzaam aan het oppikken en zal ik ook in 2019 blijven doen. Graag wil ik ook tegen eind 2019 in staat zijn om 5 km te lopen op +- 22 minuten.

Krachttraining (nadruk op hypertrofie) en hardlopen vormen dus de twee pijlers van mijn trainingsregime. De bedoeling is om me op beide vlakken goed te ontwikkelen

Maandag: Push
    Dinsdag: Hardlopen
    Woensdag: Pull
    Donderdag: Legs
    Vrijdag: Hardlopen
    Zaterdag: Full body
    Zondag: Hardlopen

Ik probeer elke krachttraining klaar te zijn op +-45 minuten. Hardlopen doe ik ook telkens maximum 30-45 minuten. Ik heb namelijk niet de ambitie om een marathon te lopen.

Trainen wil ik vooral op een leuke manier doen, er van genieten. Daarom zullen bepaalde oefeningen zoals squatten en deadliften NIET in mijn routine zitten. Ik heb te vaak last van kwaaltjes door deze oefeningen.

De nadruk ligt in mijn trainingen dus op FUN. Verwacht dus geen hardcore trainingen, maar wel redelijk wat kabeloefeningen.

AYCE!!! :eating: Vanaf de tweede week van februari zal ik mijn voedingsschema ook gaan loggen, voorlopig is dat onbestaand :P

Logischerwijs ga ik vanaf de tweede week van februari een lange cut inzetten (eerst nog genieten van de feestdagen en het skireisje naar Lapland). Ik vermoed dat ik ongeveer 6kg vet moet verliezen.

6*9000 kcal = 54000 kcal.

Aan een kcal deficit van 500 per dag, betekent dit ongeveer 15-16 weken cutten. Dat wordt... lekker :D

Vervolgens zal ik een aantal maanden cleanbulken en op het eind van het jaar zal ik er dan de laatste % vet af proberen krijgen.

Nogmaals: de doelstelling is 78-80 kg op 10% vet. Lengte = 1m74

Ik hoop mezelf gemotiveerd te houden om te trainen en mijn dieet vol te houden. De 'verantwoording' die ik 'moet' afleggen in dit log zal me hier hopelijk bij helpen. De eerste weken/maanden zal ik nog geen foto's posten omdat ik me toch wat geneer over mijn shape. De bedoeling is om dan, wanneer ik wat verder sta, regelmatig filmpjes en foto's te posten.

Deze week is trouwens nog een overgangsweek maar vanaf volgende week volg ik mijn trainingsschema en vanaf midden februari zal daar dan een goed voedingsschema bijkomen.

Alvast bedankt om het komend jaar met mij op avontuur te gaan. Op zoek naar een sixpack en een fitter gevoel!

Mvg,
    Dikke Tidus

Laatst bewerkt: 6 mrt 2019
    HillR, Pieter68, Bubs en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Deurbelz

Deurbelz Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    144
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m93
    Massa:
    91kg
    In. Succes :wl:

Tidus FFX vindt dit leuk.
  3. Koppie

Koppie Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.837
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    81kg
    Vetpercentage:
    16%
    IN!

4. natty87

natty87 Monstrous Giant Elite Member Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    8.299
    Geslacht:
    Vrouw
    in & succes!

5. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.668
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    In.....

Ik ben benieuwd welke oefeningen je in je Ppl hebt staan Tidus ?

6. Renegade058

Renegade058 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    48
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    83kg
    In. Heel veel succes!

7. MrDroeftoeter

MrDroeftoeter Advanced Bodybuilder Relnicht Karmaslet

Leuk Bevonden:
    695
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    105kg
    Vetpercentage:
    21%
    Volg, ga zelf ook in januari(14 jan) beginnen met cutten.

8. Schwarzeneggertje

Schwarzeneggertje Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.243
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    110kg
    Vetpercentage:
    15%
    Uit de gegevens die je aanlevert zou je kunnen concluderen dat je nu op ongeveer 15% BF staat, klopt dat?

9. Tidus FFX

Leuk Bevonden:
    5.526
    Geslacht:
    Man
    Bedankt alvast voor de interesse en voor het volgen! :flex:

Tips, opbouwende kritiek, feedback, ... het is allemaal welkom!

Ik zal mijn trainingen loggen met oefeningen en gewichten. Ik train thuis dus ben een beetje beperkt maar probeer toch goed af te wisselen :hedbang:

Thanks en jij ook veel succes met het cutten! :thumb:

Neen ik zit hoger dan 15%, eerder 18% denk ik. Het belooft een grote uitdaging te worden om een gedefinieerde sixpack te behalen op een aanvaardbaar gewicht (10%, hopelijk op 80kg). Vooral zonder hulpmiddeltjes wordt het niet evident :P

Mijn schermafbeelding is echt niet meer representatief en dat zal ik ook niet meer halen.

Pieter68, ScumbagAnnie, Inb4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Schwarzeneggertje

Schwarzeneggertje Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.243
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    110kg
    Vetpercentage:
    15%
    Ok, je had het inderdaad over eerst cutten en dan een clean bulk. 80kg bij 10% BF en 1m74 zou een heel mooi resultaat zijn. Succes!

11. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    8.784
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Lees mee :)
    succes!

12. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.668
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Aaah nou ik ben heel benieuwd, je bent (of probeert iig) klaar te zijn in +/- 45 min.
    Tja heel spannend is het niet natuurlijk, kan het ongeveer wel raden, maar toch..........

Nice om te vergelijken met mijn eigen Ppl, ik ben ook vast van plan te gaan intensiveren (na feedback van oa @Starx6673).

best-of-luck-gif-13.gif

marina1975 en Tidus FFX vinden dit leuk.
  13. Tidus FFX

Leuk Bevonden:
    5.526
    Geslacht:
    Man
    Planning 19 december 2018
    Type: PUSH

- Bench Press
    - Sitting Shoulder Press
    - Rope Seated Face Pull
    - Upright Cable Row
    - Rope Pushdown
    - Straight Bar Pushdown

Gebruikte gewichten post ik vanavond na de training. Zoals jullie zien houd ik me nog niet volledig aan het schema die ik hierboven gepost heb. Dat schema gebruik ik vanaf volgende week, deze week is het nog wat knutselen.

Idd ik probeer steeds op 45 minuten klaar te zijn maar dat loopt soms uit natuurlijk :) Het is maar wat je spannend noemt maar vaak zijn het dezelfde oefeningen natuurlijk :o

Laatst bewerkt: 19 dec 2018
  14. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.668
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Face pull en cable row bij Push ?

15. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.668
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    :o

16. Tidus FFX

Leuk Bevonden:
    5.526
    Geslacht:
    Man
    Ja klopt. Upright cable row is een schouderoefening (niet te verwarren met sitting cable row). Ook de trapezius wordt daar een beetje geactiveerd.

Ook face pull doe ik meestal in mijn PUSH workout omdat je de achterkant van je schouders traint en ook voor een deel je traps. Het vloekt natuurlijk qua naam in de PUSH workout :D

Ik vind het prettige oefeningen om te doen omdat het kabeloefeningen zijn en ik er een stevig tempo kan bij aanhouden!

Het knutselen deze week slaat vooral op het feit dat ik me nog niet aan mijn vaste dagen houd. Ik train deze week wat ik kan en vanaf volgende week vliegen we er in op basis van mijn vast schema :lifter:

ScumbagAnnie en Inb4 vinden dit leuk.
  17. Vardy

Vardy Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    125
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    12%
    In!

18. Nomen Nescio

Nomen Nescio Died Twice. Elite Member

Leuk Bevonden:
    10.232
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    78kg
    Vetpercentage:
    > 50%
  19. wovano

wovano Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    9.907
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    in!

20. Tidus FFX

Leuk Bevonden:
    5.526
    Geslacht:
    Man
    Ik hoop dat het lukt. Het kan dat mijn uiteindelijke gewicht een stuk lager zal komen te liggen dan 80kg, alvorens ik op 10% geraak. Je hoort op het forum wel vaker de discussie dat je 'naturel' geen goede fysiek kan halen. Ik neem de proef op de som en tegen eind 2019 zal ik (en jullie) een oordeel kunnen vellen over de shape die ik behaal :piraat:

Welkom allemaal! Let's do this!

Training 19 december 2018
    Type: PUSH - ongeveer 50 minuutjes

- Bench Press
    12*50kg
    12*70kg
    12*90kg
    8*100kg

Normaal is mijn bench een stuk beter maar het weinige trainen van de afgelopen maanden is een tol aan het eisen. Ik verwacht dat dit de komende weken/maanden toch weer snel beter zou moeten worden.

- Sitting Shoulder Press
    10*50kg
    10*50kg
    8*60kg
    6*60kg Laatste rep was een echte mongolenrep...

- Rope Seated Face Pull
    12*20kg
    12*25kg
    10*30kg
    8*30kg

- Upright Cable Row
    12*25kg
    12*30kg
    12*35kg
    8*40kg

- Rope Pushdown
    12*20kg
    12*25kg
    12*30kg
    12*30kg

- Straight Bar Pushdown
    12*20kg
    12*25kg
    12*30kg
    Dropsetje om af te sluiten: 30kg/25kg/20kg/15kg/10kg/5kg, telkens 6-8 reps. Lekkere pomp! :fire:

Een korte maar krachtige training, zoals ik het graag heb. Bench viel zoals gezegd wat tegen. Het belangrijkste is om nu consistent te blijven trainen. De vermoeidheid kwam ook snel opzetten, heeft natuurlijk alles te maken met te weinig trainingsarbeid de afgelopen tijd.

Om er meteen maar een score tegenaan te gooien: Drie dansende duivels op vijf!

SCORE::devilnana::devilnana::devilnana:

Laatst bewerkt: 19 dec 2018
    Sanca Magni en Inb4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie