MuscleMeat

Sticky Tiener Bodybuilding - Basis Inleiding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nog wat wetenschappelijke onderlegging van het feit dat krachttraining op jonge leeftijd alleen maar goed is:





Quantitative ultrasound (QUS) of the tibia: a sensitive tool for the detection of bone changes in growing boys.

Falk B, Sadres E, Constantini N, Eliakim A, Zigel L, Foldes AJ.

Ribstein Center for Sport Medicine Sciences and Research, Wingate Institute, Netanya, Israel. bfalk@ccsg.tau.ac.il

The purpose of this study was to determine whether growth-related changes in bone properties can be detected in prepubertal boys using quantitative ultrasound (QUS) and to determine whether resistance training stimulates bone changes. Two groups, each of thirty 9-10 year-old boys, participated in regular physical education classes or in resistance training. Tibial speed of sound (SOS) (SoundScan 2000, Myriad) was assessed at the beginning of the school year and after 8 months. At baseline, there were no differences between groups in tibial SOS, anthropometric measures or pubertal development. At the end of the year, the tibial SOS increased (p<0.001) in both groups to a similar extent. In addition, there were no differences in the increases in height between the two groups. This indicates that resistance training during the physical education program did not induce changes in bone beyond what would be expected by the mere effect of growing. We conclude that changes in tibial SOS, as obtained with QUS, can be detected in groups of prepubertal boys over a period of 8 months.



Canadian Society for Exercise Physiology position paper: resistance training in children and adolescents

David G. Behm, Avery D. Faigenbaum, Baraket Falk, and Panagiota Klentrou

Abstract: Many position stands and review papers have refuted the myths associated with resistance training (RT) in children and adolescents. With proper training methods, RT for children and adolescents can be relatively safe and improve overall health. The objective of this position paper and review is to highlight research and provide recommendations in aspects of RT that have not been extensively reported in the pediatric literature. In addition to the well-documented increases in muscular strength and endurance, RT has been used to improve function in pediatric patients with cystic fibrosis and cerebral palsy, as well as pediatric burn victims. Increases in children’s muscular strength have been attributed primarily to neurological adaptations due to the disproportionately higher increase in muscle strength than in muscle size. Although most studies using anthropometric measures have not shown significant muscle hypertrophy in children, more sensitive measures such as magnetic resonance imaging and ultrasound have suggested hypertrophy may occur. There is no minimum age for RT for children. However, the training and instruction must be appropriate for children and adolescents, involving a proper warm-up, cool-down, and appropriate choice of exercises. It is recommended that low- to moderate-intensity resistance exercise should be done 2–3 times/week on non-consecutive days, with 1–2 sets initially, progressing to 4 sets of 8–15 repetitions for 8–12 exercises. These exercises can include more advanced movements such as Olympic-style lifting, plyometrics, and balance training, which can enhance strength, power, co-ordination, and balance. However, specific guidelines for these more advanced techniques need to be established for youth. In conclusion, an RT program that is within a child’s or adolescent’s capacity and involves gradual progression under qualified instruction and supervision with appropriately sized equipment can involve more advanced or intense RT exercises, which can lead to functional (i.e., muscular strength, endurance, power, balance, and co-ordination) and health benefits.



Strength Training for Children and Adolescents
Jeffrey A. Guy, MD and Lyle J. Micheli, MD

Dr. Guy is Fellow in Sportsmedicine, Boston Children’s Hospital, Boston, Mass. Dr. Micheli is Director, Division of Sports Medicine, Boston Children’s Hospital; and Associate Clinical Professor of Orthopaedic Surgery, Harvard Medical School, Boston.

Reprint requests: Dr. Micheli, Boston Children’s Hospital, 319 Longwood Avenue, Boston, MA 02115.

Strength, or resistance, training for young athletes has become one of the most popular and rapidly evolving modes of enhancing athletic performance. Early studies questioned both the safety and the effectiveness of strength training for young athletes, but current evidence indicates that both children and adolescents can increase muscular strength as a consequence of strength training. This increase in strength is largely related to the intensity and volume of loading and appears to be the result of increased neuromuscular activation and coordination, rather than muscle hypertrophy. Training-induced strength gains are largely reversible when the training is discontinued. There is no current evidence to support the misconceptions that children need androgens for strength gain or lose flexibility with training. Given proper supervision and appropriate program design, young athletes participating in resistance training can increase muscular strength and do not appear to be at any greater risk of injury than young athletes who have not undergone such training.
 
Mooi bericht! bedankt voor de informatie.
 
super topic!

ik ben hier nieuw, ik had dit forum al een tijdje geleden gezien, maar nu dacht ik: ja ik meld me maar is aan.!

ik ben 14 jaar, train vanaf een maandje voor mn 13e.
11 maart word ik 15.
begon februari dit jaar beetje sirieus te trainen.
ik let niet op mijn voeding, eet gewoon veel,
ben 1.83 lang, 70 kilo
bench 60x3 maar was al een tijd geleden, kan nu hopelijk wel 65 of 67.5 1x benchen.
btw, ik train 2x per week, sinds februari 09.
ga niet vaker, gewoon omdat ik wil wachten tot mijn 16e dat lijkt me wat beter.
verder wil ik wel eiwitsshakes gaan nemen, ook deels tegen de spierpijn, maar raden jullie mij dat nou juist aan of af? :s

svp, antwoord in pm :) (A)

groet,
Liron
 
Laatst bewerkt:
Het engels blijft voor mij moeilijk :]
 
ja je hebt wel gelijk

wat word eigenlijk bedoelt met deadlift en squat en bench?
kom er niet echt wijs uit :$

lees de stickies !! daar vind je alle antwoorden op je vragen ;)
 
super topic!

ik ben hier nieuw, ik had dit forum al een tijdje geleden gezien, maar nu dacht ik: ja ik meld me maar is aan.!

ik ben 14 jaar, train vanaf een maandje voor mn 13e.
11 maart word ik 15.
begon februari dit jaar beetje sirieus te trainen.
ik let niet op mijn voeding, eet gewoon veel,
ben 1.83 lang, 70 kilo
bench 60x3 maar was al een tijd geleden, kan nu hopelijk wel 65 of 67.5 1x benchen.
btw, ik train 2x per week, sinds februari 09.
ga niet vaker, gewoon omdat ik wil wachten tot mijn 16e dat lijkt me wat beter.
verder wil ik wel eiwitsshakes gaan nemen, ook deels tegen de spierpijn, maar raden jullie mij dat nou juist aan of af? :s

svp, antwoord in pm :) (A)

groet,
Liron
Als je 14 bent kun je ook gewoon vaker trainen hoor! Alleen niet te laag in de herhalingen. Blijf rond de 8-10 zitten.
 
hallo allemaaal,

ik weeg ondertussen al 73, bench 65, is niet zoveel vooruitgegaan,

verder gaat het goed, weer wat massa erbij, en gewoon lekker doortrainen :D

me ma vind het alleen nix dat ik eiwitshakes wil, dan verpest je je lichaam ermee blablabla

wat moet ik hierop zeggen?
 
hallo allemaaal,

ik weeg ondertussen al 73, bench 65, is niet zoveel vooruitgegaan,

verder gaat het goed, weer wat massa erbij, en gewoon lekker doortrainen :D

me ma vind het alleen nix dat ik eiwitshakes wil, dan verpest je je lichaam ermee blablabla

wat moet ik hierop zeggen?

mijn ma dacht in't begin hetzelfde.. maar als je stickies leest enzo weet je ook dat eiwitshakes juist zeer belangrijk zijn. anders kan je zelfs spiermassa verliezen als je te weinig eiwitten inneemt en dat willen we niet!
gwn tegendeel afprinte ff je ma met de neus op de feiten drukken en drinken die shakes ! :cool:
 
Vraag haar is 'waarom' je daar je lichaam mee zou verpesten? Eiwitten zijn een natuurlijke bouwstof. Eiwitpoeder wordt gemaakt van melk, wat kan daar in vredesnaam slecht aan zijn.

Waarschijnlijk is ze bang dat jij opeens uit je voegen groeit, maar probeer haar gewoon duidelijk te maken dat het zelfs met eiwitshakes allemaal nog niet zo makkelijk gaat.

Eiwitshakes zijn makkelijk, maar echt geen vereiste hoor. Je kunt je eiwitten ook uit genoeg andere producten halen.
 
Vraag haar is 'waarom' je daar je lichaam mee zou verpesten? Eiwitten zijn een natuurlijke bouwstof. Eiwitpoeder wordt gemaakt van melk, wat kan daar in vredesnaam slecht aan zijn.

Waarschijnlijk is ze bang dat jij opeens uit je voegen groeit, maar probeer haar gewoon duidelijk te maken dat het zelfs met eiwitshakes allemaal nog niet zo makkelijk gaat.

Eiwitshakes zijn makkelijk, maar echt geen vereiste hoor. Je kunt je eiwitten ook uit genoeg andere producten halen.


ja, dat wel maar ik kan ook niet ff alles naarbinnen vreten, ik eet al onwijs veel, dat vind ze ook weer niet goed

ze vindt gewoon het hele fitness, zwaar en hard trainen, teveel spieren gewoon lelijk,

want ze zegt: ja als het nu al hiermee begint, dit dat blabla zus zo.
 
Hm ik weet ook niet hoe je ouders zijn.

Misschien helpt het om heel veel ruzie te maken? Ze hoeft toch voor jou niet te bepalen wat een mooi lichaam is? Misschien heeft ze zelf wel een dikke reet, kun je mooi zeggen dat je dat al helemaal lelijk vindt.

Het is in ieder geval verstandig te zeggen dat je maar heel ietsje gespierder wil worden. Gewoon een paar kilo zwaarder. Of dat je spieren ook lelijk vind en voornamelijk traint om sterker te worden, eventueel voor een sport die je ernaast doet als je dat doet.

En een bijbaantje nemen zodat je je eigen eten kan kopen :D
 
ja ruzie maken helpt mss wel ja,
en 11 maart ben ik jarig, dus dan kan ik ook wel wat regelen hoop ik (A)
en een bijbaantje heb ik ook wel, geld is er genoeg, maarja

ik neem denk een weight gainer, omdat ik ook moeilijk aankom, een gozer van mn gym heeft dat ook, en volgens hem is het aan te raden.

iig heel erg bedankt!

Liron.
 
mijn ma dacht in't begin hetzelfde.. maar als je stickies leest enzo weet je ook dat eiwitshakes juist zeer belangrijk zijn. anders kan je zelfs spiermassa verliezen als je te weinig eiwitten inneemt en dat willen we niet!
gwn tegendeel afprinte ff je ma met de neus op de feiten drukken en drinken die shakes ! :cool:
Shakes zijn niet heiligmakend en zijn GEEN must. Het is een supplement en dus een aanvulling op je voeding. Met een goede voeding alleen al bereik je veel meer dan wat shakes te zitten zuipen.
 
heel fijn:) ik ben 14 en ik geloof dta ik hier dus wel mee temaken heb;)
hartstikke bedankt!
 
HHEELLP ik ben dik OMG

icon3.gif
Hoe Kan JE ALS Jong persoonvan 13 Snel vetverbranden en spieren kweke
Hallo iedereen IK BEN 13 jaar oud,
IK Wil graag spieren kweken en weet nIET DAT Moët
IK Wil WEL MAAR spullen Kopen Mijn Ouders Vinden Het niet Nodig
DUS IK ZOU WEL Pillen slikken
IK weet niet HOE JE de biceps triceps Benen buikspieren trainen en Etc Moet IK BEN beste wel Dik (Zelf vind IK MAAR EEN Mij vind iedereen Beetje mollig IK ken dikere Mensen) EN IK Zou graag wat Sterker er uit Zien nu schaam IK IK me altijd in het zwem bad met mijn vet rollen.
DUS Mijn Vraag: Hoe Moet IK Mijn Lichaam trainen en en afvallen te gelijk?? en helpen sterven kettlebell WEL
kb-blacks1.jpg
? En hoe Moet IK eten?? TROUWENS ALS ER RARE DINGEN BIJ STAAN LIGT HET AAN DE COMP DIE ZET HEGT NIET HELEMAAL GOED NEER!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het artikel, nuttig en informatief.
 
goede informatie
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Hoe Kan JE ALS Jong persoonvan 13 Snel vetverbranden en spieren kweke
Hallo iedereen IK BEN 13 jaar oud,
IK Wil graag spieren kweken en weet nIET DAT Moët
IK Wil WEL MAAR spullen Kopen Mijn Ouders Vinden Het niet Nodig
DUS IK ZOU WEL Pillen slikken
IK weet niet HOE JE de biceps triceps Benen buikspieren trainen en Etc Moet IK BEN beste wel Dik (Zelf vind IK MAAR EEN Mij vind iedereen Beetje mollig IK ken dikere Mensen) EN IK Zou graag wat Sterker er uit Zien nu schaam IK IK me altijd in het zwem bad met mijn vet rollen.
DUS Mijn Vraag: Hoe Moet IK Mijn Lichaam trainen en en afvallen te gelijk?? en helpen sterven kettlebell WEL
kb-blacks1.jpg
? En hoe Moet IK eten?? TROUWENS ALS ER RARE DINGEN BIJ STAAN LIGT HET AAN DE COMP DIE ZET HEGT NIET HELEMAAL GOED NEER!

Als je je schaamt vanwege je vetrollen kan je beter beginnen met cardio.
Een 4-tal per week 30 minuten cardio kan al veel doen om vetrollen te bestrijden.
Maar alleen trainen is niet goed genoeg, je moet ook op je voeding letten.
Voor je spieren te trainen kan je altijd een paar dumbbells kopen & thuis mee beginnen, of inschrijven in een sportschool.
Ik raad je wel aan om de stickies op dit forum goed door te lezen, staat boordevol informatie.
Veel succes nog.:)
 
Duidelijke artikel:D
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum.
ik probeer een beetje de weg te vinden enzo...
Ik had ook meteen 3 vragen;
1.wat gebruiken jullie allemaal voor termen?
Daar maak ik geen kaas van....(klopt ik ben nog nieuw in de bodybuilding wereld)
2. Hoe kan ik mijn sixpack goed laten zien?
3. Hoe kan ik sterke armen krijgen?
Ik ben al best gespierd vind ik zelf, ook omdat ik pas 1 maand naar de sportschool ga.
Ik weeg 70 kg, ben 14 en 180cm lang.
Heb ik dan overgewicht
ps; als ik dit allemaal op het verkeerde topic post, zeg dat dan even!

Bedankt
hoop op een fijne tijd op dit forum!

Rutger
 
Back
Naar boven