MuscleMeat

Pussyweights opheffen

Bezoekers in dit topic

ik laat de bar vlak voor mijn benen door zakken. Redelijk snel maar niet laten vallen.
 
Weer weest fitnessen... Het was een oké sessie, 8x250kg leg press maar die squat rack is altijd bezet... Zo kan ik toch niet oefenen :(
 
Leuk logje, ook stoer dat je fotos van jezelf durft te plaatsen.
Misschien een idee om een keer te filmen hoe je de (dead)lifts uitvoert. Dan kunnen we je misschien wat tips meegeven.
Moet zeggen dat ik je squat indrukwekkend vind voor jouw trainingsniveau. Goed bezig!
 
Leuk logje, ook stoer dat je fotos van jezelf durft te plaatsen.
Misschien een idee om een keer te filmen hoe je de (dead)lifts uitvoert. Dan kunnen we je misschien wat tips meegeven.
Moet zeggen dat ik je squat indrukwekkend vind voor jouw trainingsniveau. Goed bezig!
Dankjewel! Foto's hou ik wel graag bij, ookal ben ik nog niet zo lang bezig... Toch zie ik op foto's een relatief groot verschil tussen dit jaar en vorig jaar, wat mij motiveert.
Tevens denk ik ook dat de meesten die al wat langer bezig zijn graag meer foto's hadden van vroeger? Daarom ook dit c:
Als er weer eens niet te veel volk is zal ik proberen te filmen (mits ik het niet vergeet)

Voorbeeldje van vorig jaar/dit jaar (+10kg):
 
Laatst bewerkt:
Weer legday gehad :D Ik heb het deze keer iets rustiger gehouden omdat er kans is dat ik morgen ga crossen, dus is het ook niet de bedoeling dat ik zo stijf als een hark ben.
Enkele kleine stats van vandaag (de indrukwekkendste oefeningen :p ):

Leg ext. 5x10 (max 110)
Squat (kom ik later op terug)
Leg press (5x10) (max 220)
Calf press -> hier ben ik ook heel wat sterker in geworden vergelijking vorige sessies (heh? xd)

Squat: 8xbar 8x60 5x90 3x100
Ik weet niet hoe het komt of wat het is, maar ik keek de laatste tijd veel naar mensen hun diepte (wat me zeer teleurstelde in de fitness.........................)
En heb er vandaag eens op gelet bij mezelf. Ik heb deze keer meer op mijn diepte gelet, maar merkte wel dat ik precies mee ging in een momentum, waardoor ik dieper ga (kan dit?) dat noem je bounce Robin, groetjes uit de toekomst

Maarja, leuke rustige sessie. Vrijdag eens de beentjes goed laten afzien.
 
Laatst bewerkt:
Prima stats op die leeftijd, echt top! :thumbs:
Lekker doorknallen en goed blijven eten, dan komend de kg's spiermassa vanzelf.
Als je je squats maar in ieder geval tot iets voorbij parallel zakt, is voldoende. Je zou een filmpje kunnen posten als je twijfelt aan je uitvoering.
 
Hé, ik keek eens tussen wat schema's op het internet en zag dat de meesten 1x per week benen trainen.
Zijn er nog mensen die 2x per week benen trainen?

Zelf vind ik benen een van de leukste dingen om te trainen en vervang het eigenlijk door armday...
Armen train ik enkel eens op een zondag ofzo om de 2 weken I guess? En als opwarming voor de overige dagen (except legs).
Is dit genoeg of raden jullie toch armen trainen aan?

Mijn train week ziet er meestal zo uit:
Maandag: borst
Dinsdag: benen
Woensdag: rug
Donderdag: schouder & conditie
Vrijdag: benen
Zaterdag: crossen
Zondag: iets waar ik zin in heb of rust (om de week wissel)
 
ik train 4x per week mijn benen (dus elke training). Armen daarentegen maar 1x per week (4setjes hammer curls) Voor de rest groeien mijn armen prima, komt vooral door alle compound oefeningen. Teveel arm oefeningen pakken vind ik sowieso onzin, heb ik vroeger ook gedaan en moet zeggen dat het totaal geen meer nut heeft.
 
2x per week benen trainen is helemaal top; een sterk fundament is immers nodig om op te bouwen :thumbs:. Als beginner zou ik aimen om elke spiergroep 2x per week te pakken, maar benen meer aandacht geven dan kleinere spiergroepen is helemaal niets mis mee, integendeel. Veel beginnerschema's gaan zelfs uit van 3x per week (de compounds), zoals bijvoorbeeld Starting Strength. Ik zie overigens dat je al 120 kg squat, dus dat is helemaal top!
 
goed bezig
 
Een bro split met aparte borst en schouder sessies is mogelijk niet de meest verstandige manier van trainen als beginner en natty. Als ik jou was zou ik full body, upper/lower of push/pull/legs schema's overwegen en focussen op compound lifts met failure en progressive overload. Als je dit een paar jaar doet, je eet goed en je hebt een beetje goede genen kan je echt een monster worden.
 
2x per week benen trainen is helemaal top; een sterk fundament is immers nodig om op te bouwen :thumbs:. Als beginner zou ik aimen om elke spiergroep 2x per week te pakken, maar benen meer aandacht geven dan kleinere spiergroepen is helemaal niets mis mee, integendeel. Veel beginnerschema's gaan zelfs uit van 3x per week (de compounds), zoals bijvoorbeeld Starting Strength. Ik zie overigens dat je al 120 kg squat, dus dat is helemaal top!

Als ik kan probeer ik altijd wel iets 2x per week te doen (komt dan meestal uit op de zondag) maar ik heb echt tijdsnoot... Hetgene wat ik volg op school vraagt super veel tijd en moet mij echt beperken tot 1.5u op een gewone "werkweek". Tevens train ik ook met mijn papa waardoor ik niet echt kan "rushen" door verschillende oefeningen.
Ik kan proberen om verschillende spiergroepen te trainen, mits ik geen problemen krijg met school :D
Maar bedankt!
 
Een bro split met aparte borst en schouder sessies is mogelijk niet de meest verstandige manier van trainen als beginner en natty. Als ik jou was zou ik full body, upper/lower of push/pull/legs schema's overwegen en focussen op compound lifts met failure en progressive overload. Als je dit een paar jaar doet, je eet goed en je hebt een beetje goede genen kan je echt een monster worden.

Borst/schouder zou ik in principe kunnen combineren (moest je dat bedoelen?) en full body, upper/lower schemas zie ik persoonlijk niet direct zitten omdat je volgens mij dan ook beter 2-3 dagen rust voorziet (?), wat ik niet graag doe :( Ik zou in principe wat CL's tot failure kunnen proberen maar ik las dat dat beter was voor mensen die wat langer bezig was en ik nu beter op kracht focus ipv de spieren "kapot" te maken.
Wel bedankt voor de tips! :D
 
Vandaag 120kg deadlift :D En 3x gemakkelijk 100
 
275kg leg press... "PR" tot nu toe, vrijdag proberen PR squat neer te zetten (stiekem hoop ik op 130 of meer)
 
Vandaag beentjes

Squat set:
8xbar - 8x60 (zeer diep + rust onderaan) - 5x90 - 1x107.5 - 1x115 - ..

PR attempt:
1st try failed, 2nd try: 1x130 :D
 
Heb vandaag geprobeerd benchpress 1x80
2 tries gegeven, beiden mislukt :( Maar had me mentaal ook niet echt voorbereid (en ben er ook nog te zwak voor).
Volgende keer beter :d
 
Lekker man, goed sterk al. Keep it going:D
 
Back
Naar boven