XXL Nutrition

Pussyweights opheffen

Bezoekers in dit topic

Nog eens een foto, ik denk dat ik nog een paar weekjes ga eten zoals nu en daarna toch echt wel wat vet verbranden. Deze kamer heeft niet de beste lighting voor je buik, maar zou er toch graag wat fitter bij staan. Eerst nog ffjes genieten van relatief hoog in vet & kcal algemeen te staan.
20190803_005717.jpg
 
En weer eens op het gemakje begonnen met standaard leg training en dan eens "gedeadlift".
Deze keer eens gefilmd om te kijken wat ik verkeerd doe. Ik doe iets verkeerd maar weet niet precies wat, mijn benen komen te vlug recht en trek teveel uit mn rug ofzo.
Ik denk dat ik m'n heup meer naar voor moet doen maar ik snap 't niet echt.
Help? :(
Conventional:
x

Semi sumo:
x
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je heupen wat hoger houden zodat benen gelijkmatig met de BB omhoog komen. Beetje lastig uitleggen, maar nu gaan inderdaad eerst je benen en volgt dan de rest.
 
Imo start positie te laag bij conventional.
Sumo is niet mijn ding..
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik zou je heupen wat hoger houden zodat benen gelijkmatig met de BB omhoog komen. Beetje lastig uitleggen, maar nu gaan inderdaad eerst je benen en volgt dan de rest.
Hmm volgende keer proberen maar dan vind ik het moeilijker om die beetje slack eruit te halen.

Plus nog een vraag: ik ben nu voor de eerste keer bezig met m'n eten te bekijken, al de hele dag bezig met een bestandje tho en zie nu al dat ik super laag in kcal ga (niet persé cut ofzo) en toch kom ik elke keer dat ik op de weegschaal sta bij?
 
Imo start positie te laag bij conventional.
Sumo is niet mijn ding..
Oké thanks! Sumo was ook de eerste keer dat ik het probeerde, zag m'n stiefbroer semi sumo doen. Dus net geprobeerd en was bwa bwa, handen zitten beetje in de weg.
 
Hmm volgende keer proberen maar dan vind ik het moeilijker om die beetje slack eruit te halen.

Plus nog een vraag: ik ben nu voor de eerste keer bezig met m'n eten te bekijken, al de hele dag bezig met een bestandje tho en zie nu al dat ik super laag in kcal ga (niet persé cut ofzo) en toch kom ik elke keer dat ik op de weegschaal sta bij?
Je lichaam en BB op spanning brengen en bracen, als het ware gaan hangen (zodat je achterover zou vallen als je de BB los zou laten).
 
En de deadlift nog eens opnieuw geprobeerd, ik vind het eigenlijk iets zwaarder voelen dan anders.
Kan zijn dat het gewoon gewoonte is en nog moet wennen.

Nog verbeterpunten?
x
 
Laatst bewerkt:
Netjes! Alleen nog zorgen dat de bar niet meer van je wegrolt voordat je begint te trekken.
 
Netjes! Alleen nog zorgen dat de bar niet meer van je wegrolt voordat je begint te trekken.
Het probleem een beetje is dat heel dat platform scheef ligt, kan die bar nooit recht leggen.
Maar ga er volgende keer op letten.
 
Wat een verschil nu je wat hoger start! Netjes!
 
Het probleem een beetje is dat heel dat platform scheef ligt, kan die bar nooit recht leggen.
Maar ga er volgende keer op letten.
Gewoon vasthouden /bij je houden.
 
Speciaal voor Crash

is deze form ok?

Ik weet niet precies wat je doelen zijn maar als je grotere benen wil blijf je het beste een seconde zitten in de onderste positie. Zo haal je alle inertie uit de beweging en gebruik je veel meer quads wanneer je omhoog komt. Natuurlijk zal je dan geen 100 meer kunnen squatten maar misschien "maar" 80... Maar ik denk dat je daar meer aan gaat hebben. Wat je nu doet is omhoog bouncen en dat is niet bepaald effectief.

 
Bij het eerste conventional deadlift filmpje komen je heupen iets te snel omhoog, waardoor je best een groot gedeelte met je onderrug moet trekken. Zo rond de 10 seconden bij de conventional deadlift. Denk dat dat vooral komt omdat je te laag (bijna in een squatpositie) begint aan de pull. Bij het tweede filmpje gaat dat al een stuk beter en ziet het het vrij natuurlijk uit allemaal..
 
Ik weet niet precies wat je doelen zijn maar als je grotere benen wil blijf je het beste een seconde zitten in de onderste positie. Zo haal je alle inertie uit de beweging en gebruik je veel meer quads wanneer je omhoog komt. Natuurlijk zal je dan geen 100 meer kunnen squatten maar misschien "maar" 80... Maar ik denk dat je daar meer aan gaat hebben. Wat je nu doet is omhoog bouncen en dat is niet bepaald effectief.

Dankjewel! De squats waren ook niet echt bedoelt om te doen maar wou persé 11x100, wat ik nog nooit had gedaan daarmee dat er wat bounce in zit. Meestal bij de 80kg laat ik makkelijk 2-3 seconden op die steun liggen.
 
Nog eens een training voor 70% gericht op mn triceps & biceps, was hééél lang geleden :o
Voor de rest schouders gedaan, paar goeie sets en op het einde nog ff paar minuten cardio.
 
Back
Naar boven