XXL Nutrition

Tijd voor ander schema?

Bezoekers in dit topic

Thanks. Interessante opmerking m.b.t. sq/bp/dl. Het zijn toch massabouwers (alhoewel ik geen dl doe). Waar zou je een squat mee kunnen wisselen bijvoorbeeld?

SQ/BL/DL zijn prima kracht- en massabouwers. Echter zijn er meerdere factoren die meespelen. Zo zijn deze ook extreem zwaar voor je CNS.

Qua loading ability zijn deze oefening natuurlijk superieur. Progressie qua overload is hier een pluspunt. Alleen zijn de motions niet altijd super effectief (zo is je handenpositie bij een BP fixed, bij een DB press kun je veel betere contracties krijgen). Bij een DL werk je: hams, glutes, rug, traps, grip, buik, etc. Zeker bang for your buck, maar je zou deze ook op kunnen splitsen in RDL voor ham/glutes en rack pull/row voor rug. Zo kun je specifieker te werk gaan. De SQ/BP/DL 'regel' voor hypertrofie wordt alleen maar bij beginners gebruikt als 'guideline'. Kunnen zeker waardevolle toevoegingen zijn, maar kijk voor de grap maar eens in de logs van de grotere jongens. Mag jij mij vertellen hoeveel squats, benches of deadlifts jij ziet (PL'ers daargelaten) :o

Edit: mijn punt is dat er geen 'must-do' oefeningen zijn voor spiergroei.
 
SQ/BL/DL zijn prima kracht- en massabouwers. Echter zijn er meerdere factoren die meespelen. Zo zijn deze ook extreem zwaar voor je CNS.

Qua loading ability zijn deze oefening natuurlijk superieur. Progressie qua overload is hier een pluspunt. Alleen zijn de motions niet altijd super effectief (zo is je handenpositie bij een BP fixed, bij een DB press kun je veel betere contracties krijgen). Bij een DL werk je: hams, glutes, rug, traps, grip, buik, etc. Zeker bang for your buck, maar je zou deze ook op kunnen splitsen in RDL voor ham/glutes en rack pull/row voor rug. Zo kun je specifieker te werk gaan. De SQ/BP/DL 'regel' voor hypertrofie wordt alleen maar bij beginners gebruikt als 'guideline'. Kunnen zeker waardevolle toevoegingen zijn, maar kijk voor de grap maar eens in de logs van de grotere jongens. Mag jij mij vertellen hoeveel squats, benches of deadlifts jij ziet (PL'ers daargelaten) :o

Edit: mijn punt is dat er geen 'must-do' oefeningen zijn voor spiergroei.

Oke, ik snap je punt. Ik kom anders bij de ‘grote’ jongens toch vaak squat, benchpress en deadlift tegen :D

Maar je hebt zeker een punt met bijvoorbeeld dumbbells vs. barbell.
 
Oke, ik snap je punt. Ik kom anders bij de ‘grote’ jongens toch vaak squat, benchpress en deadlift tegen :D

Maar je hebt zeker een punt met bijvoorbeeld dumbbells vs. barbell.

Naar mijn mening zijn die oefening nog steeds zwaar overrated. Heb mening discussie gevoerd hier, maar sommigen blijven eraan vasthouden. Imo jammer dat ze zichzelf zo tekort doen
 
Naar mijn mening zijn die oefening nog steeds zwaar overrated. Heb mening discussie gevoerd hier, maar sommigen blijven eraan vasthouden. Imo jammer dat ze zichzelf zo tekort doen

Ik merk wel dat dumbbells minder belastend zijn voor mijn schouders als benchpress.

Wellicht willen we te graag ons vasthouden aan de ‘oldschool’ oefeningen ???
 
Welke oefeningen doe jij i.p.v. sq/bp/dl?
Hack squat/leg press, incline DB press, RDL/rack pull

En dan mag jij mij vertellen hoeveel daarvan natty zijn.
Kijk, ze bieden zichzelf al aan. Natty of niet heeft niks te maken met exercise selection. Als jij denkt dat je als natty sq/bp/dl moet doen en dat dat pas vervalt als je gear gaat gebruiken, dan sla je de plank imo behoorlijk mis. Zeg niet dat het geen goeie oefeningen kunnen zijn, zijn naar mijn mening gewoon tig betere opties.
 
Zijn de grote jongens groot geworden doe hun oefening selectie of gear selectie?
 
Zijn de grote jongens groot geworden doe hun oefening selectie of gear selectie?

Blijf je daar toch lekker in geloven. Is ook helemaal niet wat ik zeg overigens. Maarja alle dadbods op dit forum die niet serieus trainen zie je altijd bij beginners de sq/bp/dl regel implementeren.
 
Hack squat/leg press, incline DB press, RDL/rack pull
Je kan trouwens ook oeverloos discussiëren of dit andere oefeningen zijn of variaties van sq, bp, dl. Ik zie het als variaties.
 
Je kan trouwens ook oeverloos discussiëren of dit andere oefeningen zijn of variaties van sq, bp, dl. Ik zie het als variaties.

Het zijn in essentie ook variaties, de movement pattern is in essentie hetzelfde. Maar het verandert wel compleet hoe de load toegepast wordt op het lichaam, vooral dat dit veel specifieker kan.
 
Maar dan bedoel je helemaal niet iets anders als deze dadbod, je zegt het alleen anders.
 
Wat is een dadbod?
 
Ken jij fierce 5 al?
Heb een maandje de 5 daagse upper / lower / push / pull / legs hybride split gevolgd maar voel mij toch beter met de 4 daagse upper / lower.
Echt top schema.

https://www.psmfdiet.com/fierce-5/
 
Wat is een dadbod?
dadbody-is-the-body-all-men-should-strive-for-2-8558-1430506990-0_dblbig.jpg
 
Back
Naar boven