MuscleMeat

Tijd voor een push-pull 6 dagen schema feedback welkom

Bezoekers in dit topic

B0tjeBuilder

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
1.452
Waardering
392
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Dames en Heren,

Ik ben sinds 10 weken aan het trainen/cutten na enkele jaren blessure leed.Nu volg ik een full-body schema
En ik vind dat het tijd word voor een nieuwe schema waar ik toch ook zuinig met mijn lijf om probeer te gaan.

Ik heb veel problemen met blessure's ik ben hier dan ook erg gevoelig voor. Ik loop structureel bij een fysiotherapeut die mij helpt met mijn klachten ICM met trainen. Zo heb ik een slechte rug en ik ga daar enkele keren per jaar door heen. Ook heb ik het Popping hip syndroom waardoor ik wel eens pijnklachten ervaar met squaten.

Het is een 6 daags schema wat ik heb. waarvan 2 trainingen gericht om core stabilaty op te bouwen. Deze trainingen zijn dan ook niet heel erg zware oefeningen en worden ingericht door mijn fysiotherapeut. daar zit wat buikspier oefeningen in en wat lichte onderrug oefeningen

Het deadliften en squaten doe ik dan ook niet erg zwaar en rond de 15 a 20 reps. Mijn lijf heeft wat problemen met deze oefeningen namelijk.

Ik merk dat ik minder last heb van mijn lijf als ik minder sets doe per sessie en dat het beter voelt het wat te verspreiden per week. Als ik dan ook merk dat ik last krijg van klachten is het makkelijk om een training dag eraf te halen.

Als ik de DBB goedkeuring krijg ga ik het schema ook voorleggen voor mijn fysio. hij moedigt dit dan ook aan.

Feedback is welkom

Ik heb een Excel bestand toegevoegd met het schema
Het schema is:

Maandag: Push
Dinsdag: Pull
Woensdag :Abs/ Core Stabilaty
Donderdag: push
Vrijdag: pull
Zaterdag:Abs/ Core Stabilaty
Zondag: Vrij
 

Bijlagen

  • Push Pull Schema.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 139
Ik denk dat het een beetje overdreven is om twee hele dagen aan core STABILITY* te doen.
 
Het deadliften en squaten doe ik dan ook niet erg zwaar en rond de 15 a 20 reps. Mijn lijf heeft wat problemen met deze oefeningen namelijk.
Lager in reps, als je vorm al shit is dan kakt het helemaal in bij dit soort repranges.

Ik denk dat het een beetje overdreven is om twee hele dagen aan core STABILITY* te doen.
Beetje naar de dames loeren tijdens het buikspierkwartiertje denk ik.
 
Me vorm is niet shit. Me rug is shit en me stabiliteits spiertjes onderontwikkeld

Voor sommige mensen lijkt het overdreven maar dit is nodig volgens de fysio om mijn rugklachten te verminderen.
 
Back
Naar boven