MuscleMeat

Tijd voor verandering? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sj14

Novice
Lid geworden
7 aug 2014
Berichten
18
Waardering
0
Beste lezers,

Sinds december 2018 ben ik vaste klant bij de sportschool. Ondertussen basket ik en train ik af en toe voor een halve marathon.

ik ben enorm gaan houden van de fitness en zag in het begin ook positieve veranderingen. Ik heb nog nooit zo fit gestaan maar heb nu al even het gevoel dat ik niet meer evolueer. Hieronder vind je mijn 3 dagen terug die ik probeer te halen in de week. Elke set doe ik 3x10 (afhankelijk van enkele uitzonderlijke oefeningen).

Ik neem ook elke ochtend en na de training een protëine shake en elke ochtend creatine.

Ik zou het enorm waarderen moesten jullie mij feedback kunnen geven want ik zit een beetje hopeloos te zoeken...

alvast bedankt!

PULL
- 10 min treadmill running
- wide grip lat pulldown
- Pull ups
- Cable rope seated row
- Dumbbell one arm row
- Dumbbell alternate bicep curl
- Dumbbell lateral railse
- Dumbbell front raise

PUSH
- 10 min treadmill running
- barbell bench press
- barbell incline bench press
- cable external rotation
- machine fly
- cable rope triceps pushdon
- dip
- push up
- cable reverse grip triceps pushdown
- dumbbell standing triceps extension

Legs & abbs
- 10 min treadmill running
- leg extensions
- seated leg curl
- leg press
- calf press
- crunches
- toe touchers
- plank
- russian twist
- rotary torso
 
Waarom PPL indien je 3 dagen per week traint? Laatst had iemand t zelfde idee, maar dan train je elke groep 1x per week... kan je, volgens mij, beter fullbody trainen. Zeker als er weken zijn dat je de 3x niet haalt... evt UB/LB, en dan derde dag fullbody kan ook.

Positief dat er redelijk wat vrije gewichten in zitten :)
Paar puntjes;
Schoulder raises zou ik op push dagen pakken in combi met bijv. Overhead press.
Pakken veel vergelijkbare delen aan met flys.
Evt een barbell row, chin ups en facepull toevoegen op pull dagen.
Op legday squat en deadlift toevoegen.

Verder zou ik dingen als een rotary torso vermijden.
Sowieso zou ik nog wat meer triceps biceps en abs isolatie eruit gooien om ruimte te maken voor bovenstaande...
 
Ik zou een bestaand schema kiezen. Hier zit namelijk totaal geen logica achter en dat is ook niet zo gek, aangezien de kennis nog ontbreekt.
 
Waarom? Sportspecifiek voor basketbal lijkt me dat zo gek nog niet.
Vooraf wegens blessure risico's, door combinatie van momentum en gewicht. Ik zie enkel nadelen van dit apparaat t.o.v. andere oefeningen. Uiteraard heeft t ook veel met uitvoering te maken, maar risico op onderrug klachten is vrij groot bij deze.
 
Vooraf wegens blessure risico's, door combinatie van momentum en gewicht. Ik zie enkel nadelen van dit apparaat t.o.v. andere oefeningen. Uiteraard heeft t ook veel met uitvoering te maken, maar risico op onderrug klachten is vrij groot bij deze.
Ik kan uit de post niet opmaken of dit al dan niet met een machine wordt gedaan. Ik zou ook liever cables gebruiken voor een roterende beweging, bijvoorbeeld 'woodchoppers'.
 
Ik kan uit de post niet opmaken of dit al dan niet met een machine wordt gedaan. Ik zou ook liever cables gebruiken voor een roterende beweging, bijvoorbeeld 'woodchoppers'.
Terecht punt. Bij mijn aanname was rotary torso op machine, en daarin zijn nog diverse varianten. Maar draaiende core bewegingen zou ik idd liever met kabel of vrije gewichten doen
 
Toppers!

Bedankt voor de snelle en enorm waardevolle feedback, hier hoopte ik op!
Ik lees vooral dat ik het water niet opneuw moet proberen uitvinden en dat ik als "beginner" en niet te ambitieuze fitnesser best gewoon een UP/LW programma volg.

Na nog wat opzoekwerk zou ik dan volgende doen:

- Gemiddeld drie keer in de week fitnessen adhv dit programma
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/

- Ik loop op zondag (ik probeer elk jaar minstens 1 halve marathon te lopen)

- Elke dinsdag heb ik 2 uur basketbaltraining (en binnenkort in het weekend wedstrijden)

Om dit te ondersteunen neem ik elke ochtend naast mijn smoothie een proteïne shake (Whey Perfection van body&fit) en ook een dubbele shake na elke sporttraining. Ook neem ik elke ochtend sinds kort ceatine in.

Ik bestel binnenkort ook een slimme weegschaal waarmee ik alles beter kan opvolgen.

Klinkt dat voor jullie, als beginner, realistischer, duurzamer en logischer?

Alvast bedankt voor de waardevolle informatie!
 
Je hebt een voedingsschema nodig, wil je echt progressie boeken. Die kun je daarin verwerken, maar dat hoeft niet. Het enige voordeel dat ze hebben ten opzichte van 'normaal' voedsel is het eventuele gebruiksgemak. Zo'n slimme weegschaal is weggegooid geld. Die is ontzettend onbetrouwbaar. De ouderwetse weegschaal en een meetlint zijn dan nauwkeuriger.
 
Klinkt dat voor jullie, als beginner, realistischer, duurzamer en logischer?
Nogmaals, met welk doel ben je met fitness begonnen, naast basketbal en hardlopen? Anders zijn je vragen lastig te beantwoorden.
 
Ik ben begonnen met fitness om meer spieren te kweken. Lopen is meer een hobby en basket is ook recreatief. Ik kan ook wel wat meer spieren gebruiken voor bij de basket tbh :)

Ik wil zeker geen bodybuilder worden. Op basis van de info op dit forum denk ik dat ik best nog wat cut tot een 10%-ish.
Foto vind je hier
https://forum.bodybuilding.nl/topics/cutten-en-clean-bulken.417442/
Ik weeg 76kg en ben 180cm groot.

Alvast bedankt voor de uitleg, allemaal nieuw voor mij:)

Gr!
 
Als je hardlopen en basketbal voor de fun doet en niet prestatie/wedstrijd gericht, volstaat een algemeen krachtschema. Die zijn genoeg te vinden hier. Ik zou niet zelf een schema in elkaar proberen te zetten. Geen progressie meer maken kan verschillende oorzaken hebben. De belangrijkste:
- niet genoeg eten en/of te weinig eiwitten.
- te veel of te weinig trainen of niet consequent trainen
- niet systematisch te werk gaan (kg, reps, sets goed opbouwen en bijhouden)
 
Back
Naar boven