XXL Nutrition

tijd voor weer een thread over tonijn, vinden jullie niet?

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2
We hebben al een tijd geen thread gehad over dat iemand klaagde hoe ranzig die tonijn eigenlijk is.
Tijd voor mij om er weer eens een te starten. Nu vind ik die tonijn niet onwijs goor, maar zeker ook niet lekker!!
Wat ik bovendien erg irritant is dat gesmeer met die blikken, dat uitlekken en alles gaat er naar stinken. Dus ik was ff gaan zoeken naar een vervanging. Bij de aldi heb je gerookte zalmfilet, erg lekker 20gram eiwit/100gram. Maar, erg duur én vet zout! (is dit toegevoegd of kan het wel).
Nu hebben ze daar ook van die ingevroren stukje zalmfilet. Kan ik dit rauw eten? (ben te lui om dat te bakken enzo.).
Ik wil gewoon een makkelijke en gezonde vervanging voor die tonijn, iets dat niet smeert en gebakken moet worden maar je zo ff weghapt!
doei!!

Kleine tip voor mensen die niet graag koken......koop een steamer.......in dit geval...je legt de bevroren vis in de steamer, zet de timer op 20minuutjes en ping...klaar is kees.
-niet veel afwas
-je hoeft je pan op pot niet in het oog te houden.
-je kan er echt bijna ALLES in klaarmaken
-geen boter of olie nodig om kipfilet e.d klaar te maken.
Hope this helps :)

D. zei:
We hebben al een tijd geen thread gehad over dat iemand klaagde hoe ranzig die tonijn eigenlijk is.
Tijd voor mij om er weer eens een te starten. Nu vind ik die tonijn niet onwijs goor, maar zeker ook niet lekker!!
Wat ik bovendien erg irritant is dat gesmeer met die blikken, dat uitlekken en alles gaat er naar stinken. Dus ik was ff gaan zoeken naar een vervanging. Bij de aldi heb je gerookte zalmfilet, erg lekker 20gram eiwit/100gram. Maar, erg duur én vet zout! (is dit toegevoegd of kan het wel).
Nu hebben ze daar ook van die ingevroren stukje zalmfilet. Kan ik dit rauw eten? (ben te lui om dat te bakken enzo.).
Ik wil gewoon een makkelijke en gezonde vervanging voor die tonijn, iets dat niet smeert en gebakken moet worden maar je zo ff weghapt!
doei!!

Volgens mij komt die zoute/sterke smaak doordat de zalm gerookt is een gewone zalmfilet vind ik altijd veel minder sterk smaken. Ik zou 'm toch echter niet rauw opeten.

Je hebt ook zakjes tonijn van John West zijn iets duurder maar dan hoef je het niet uit te laten lekken. Kun je met een lepel zo op je bord of in je pasta schrapen. Zakje weegt geloof ik 85 gram en zit 21-22 gram eiwit in.

De goedkoopste tonijn verkopen ze volgens mij bij Boni 0,45 euro voor een blik met uitlekgewicht 140 gram. Is van een deens of noors merk en is heel goed te eten.

boni? ik niet ken hè!
sloeber thnx voor je tip. Zou ideaal zijn voor mij!
ik zoek wel ff wat rond naar internet, weet jij mss waar je goedkoop zo´n ding kunt scoren?

In je eigen woorden : vreten, kreng :coolnana:

Maar.. ik koop heel veel bevroren vis bij de Aldi. Met name de koolvis en zolang ze nog niet uitgestorven zijn, de kabeljauw.
Kwestie van:
- 2 blokken vis losbikken van ieder 100g of 1 kabeljauw pakken.
- op bord leggen
- lepel pesto overheen smeren of plak kaas
- beetje sambal er bij (tja, ik doe overal sambal op)
- afdekken met magnetronfolie
- in de magnetron zetten gedurende pfft 5 minuten op 500 of 650 W.
Niet te veel W, anders droogt het uit, bij lagere W blijft de vis sappiger.
Kijk verdorie eens in de receptenpagina hier, heb daar dit supersimpel visreceptje al staan.. lezen, kreng :p

Espi

Ik eet graag tonijn, tonijn uit colruyt vind ik de beste (+ is de goedkoopste)

zalm is duur tov tonijn, normaliter zijn het goede vetten bij die zalm.

Makreel kunt ge ook proberen (maar da vind ik dus echt slecht).

misschien geen slecht idee espi. tis echt gewoon puur luiheid enzo. ben al dat gerans zat. Betaal liever iets meer. scoor wel lekker veel van die pakke gerookte zalmfilet, dan maar duur.
zal dat receptje eens proberen, heb wel koolvis maar geen magnetronfolie. weet niet eens wat dat is.

ik kots van vis ! :(
Ik eet liever een lekkere kip ofzo :D

Ik spoel het tegenwoordig gewoon weg (op aanraden van een zeer gewaardeerd BB'er:))

Gewoon een blikje openmaken, uit laten lekken, vork en een halve liter water. Prop die tonijn in je mond, een slok water erachteraan en weg. Zo heb je een blikje van 140 gram in 1,5 minuut weg.

bwa, als je dan toch aan het bulken bent maak je er toch gewoon een fatsoenlijke maaltijd van.

een blikkie tonijn gemengd onder wat spirelli met wat mayo ertussen is erg lekker hoor, of een medium gekookt eitje of 2 onder de tonijn pletten...

yammie!

Mja, dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik moet het kauwen om het door te kunnen slikken.
En zodra ik ga kauwen op vis begin ik te kokhalsen :(

is allemaal veels te veel werk jongens. dat van dat wegspoelen doe ik ook hoor, maar moet ik alsnog dat blik openmaken en uitlekken enzo. zit ik helemaal onder de olie en stinkt alles weer.

Ben blij dat ik de enigste ben die tonijn gewoon lekker vind, en met een beetje mayo is het al helemaal smikkelen geblazen.

Nou, van 2x per dag tonijn met kokos en sambal eten evt. met mayo erop word je ook niet blij als je dat 3 wkn achter elkaar moet doen omdat al het andere te duur is.
Staat tegenover dat ik opnieuw van mening ben dat er geen Europees land is, dat zo mooi is als Noorwegen.

Zelfs de zalm was daar door de BTW duurder dan de Noorse zalm die je hier koopt.

Espi

Phew...tonijn...ik proef het niet eens meer volgens mij....gaat gewoon met de automatische piloot naar binnen...al jaren elke dag om 12 uur een blikje op 2 bruine harde broodjes met curry saus..:)

D.W.

TONIJNSALADE
blikje tonijn in water, uitgelekt
2 tomaten, in stukje gesneden
1 kop fijngesneden kool
1 bosuitje, fijngesnipperd
1 theelepel vetarme mayonaise
1 geraspte wortel
2 eetlepels magere yoghurt
1 eetlepel citroensap
zout en witte peper
eventueel kruidenmix

heerlijk, of gewoon met een beetje ketchup... wees creatief, eitje erdoor... whatever. Als je een paar blikjes doet kun je er meteen een paar maaltijden vanmaken.

Of tuna-shake natuurlijk :)

en die zalm niet zo verkrachten alsjeblieft. Doet me pijn. Haal een zalmfilet, heel eventjes (echt nog geen 5 minuten) even in de pan met een klein beetje olijfolie, drupje citroensap erover, beetje japanse sojasaus en lekker ... DAAR mag je me midden in de nacht voor wakker maken.

Je kunt zalm trouwens wel rauw eten (net als tonijn)... beetje wasabi, sojasaus... en ze noemen die lekkernij sashimi... [Link niet meer beschikbaar]

Oh nog 1 visreceptje , neem een vel aluminium folie, smeer het in met boter (olie), leg de koolvis filet erop, gooi er uitje, prei, wortellen bij in stukjes gesneden, theelepel Italiaanse keukenkruiden, dichtvouwen, in oven 25 minuten op 200 graden meen ik... klaar.

Men, t'is zo lekker allemaal :-)

W.
(of gewoon roerbakken die koolvis)

ja en veel werk!
maar als ik die zalm gewoon rauw kan eten vind ik het goed (hoeft allemaal niet lekker te zijn).

d.
(liever lui dan moe)

idd, niet lekker, maar D., met een btje mayo en broodje erbij is het best lekker..wegspoelen met glas melk en best te doen..

eet nu 2x per dag 75 gr rijst met blikje tonijn, BAH!

echt smerig, ik krijg het niet eens in m'n mond... eet liever biefstuk, kip, kwark, (Chinese ;)) omelet...

150gr tonijn met 30gr pindanoten, geen saus, geen specerijen, niks. Eet ik elke dag. Een lekkernij!

Back
Naar boven