Fitness Seller

Tijd winnen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Mijn trainingen duren vaak te lang. Het grootste probleem is dat ik vaak wat met mensen klets. Het zou ook kunnen dat ik te veel sets doe. Oefeningen laat ik niet zo graag vallen, ik doe alleen veel oef voor de quads (4) en ga voor de grote spiergroepen (rug, gluteus) op 3 en de rest op 2 en alleen afwijkend voor abs (3) en kuiten (1).

Zou ik eens supersets kunnen proberen. Het probleem bij supersets is dat je bij apparaten nooit in de hand hebt wie het andere apparaat gebruikt en het is nogal aso om een ander apparaat te claimen als je niet met iemand anders traint.
Met stangen en dumbbells is het ook behelpen omdat ik nogal eens heel verschillende gewichten nodig heb, bijv. front squat doe ik met plm 25 kg lichtere gewichten.. ik zou die bijv. met overlap kunnen doen. Beginnen met front squat en dan als ik het opwarm gewicht bereik van de sumosquat daarmee beginnen.
Het claimen van flink veel db is ook zowat, en dan heb je natuurlijk nog sneller dat er net iemand anders mee aan de haal gaat.

Maar zijn er hier mensen die supersets vaker doen? En is het te doen qua organisatie...

Espi
 
Supersets gaat wel als het rustig is op de sportschool maar als het druk is gaat het bijna niet of je moet 2 handdoeken meenemen en hopen dat niemand gaat zeiken.

Maar het kletsen lijk me meer het probleem :D

Als je dat na de training doe is supersetten niet nodig.



Groeten bigboy25.
 
Het voordeel van supersets is dat je ze achterelkaar doet en niet weer ff uitblaast voor je naar een ander apparaat/bank etc. gaat.
Ik heb uitgerekend dat ik op mijn volste dag minimaal 387 reps doe. En dat worden er vaak meer omdat ik probeer meer reps te doen dan gepland en er dan 1 set aan vast plak als dat gelukt is.. bijv. ipv 15-10-8-6-4 wordt het dan 15-10-10-8-6-6-4 of zo.. dat zijn 16 reps meer dan gepland.. kost ook veel tijd.

Ik wil nu eenmaal meestal tot falen gaan.. maar om er ineens een hoop extra gewicht bij te gooien wil ik ook niet, meestal ga ik van week tot week vooruit namelijk, maar niet altijd.

Espi .. die moeilijk een slot op 'r mond kan gaan hangen..
 
Espi, ik denk ook dat je inderdaad minder moet gaan kletsen, heeft meer met je instelling dan met je mond te maken hoor. Je weet dat het niet goed is voor je training (want die wordt te lang, je wordt tussendoor koud etc.), dus moet je het gewoon niet meer doen.

W.b. supersets, ik doe ze met een enkele oefening, maar dan is het wel makkelijk te combineren, bijv. kuitspieren met gestrekte en direct daarna met gebogen benen trainen op de legpress, en deadlift en daarna (als ik nog puf heb) shrugs met hetzelfde gewicht. Ook wel eens kuitspieren tussen de setjes French press door (een driedubbele superset? ;)), maar aangezien die spiergroepen niets met elkaar van doen hebben, noem ik dit geen superset. Het spaart wel tijd, en kan natuurlijk ook alleen als de legpress vrij is en blijft.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Het voordeel van supersets is dat je ze achterelkaar doet en niet weer ff uitblaast voor je naar een ander apparaat/bank etc. gaat.

Dat is zeker een voordeel maar dan moet je dus op rustige tijden gaan trainen en hopen dat de rest van de mensen respect hebben voor je manier van trainen als je 2 oefeningen bezet hou.

Ook niet teveel kletsen tussen je supersets door anders heb je nog weinig tijd winst :D


Groeten bigboy25.
 
Idd als je een blabbermouth ben, dan ga je allen maar de rust tussen de supersets aangrijpen om langer te praten
 
gewoon alleen mensen groeten en verder niemand aankijken. helpt een hoop

p.s eventueel een beetje wazig voor je uit kijken kan ook helpen :D
 
Eh, ik neem me wel altijd voor DIT keer niet te kletsen, maar moet dan altijd weer wat vragen over oefening zus of zo.. ik kan er niets aan doen, maar er tollen 1001 vragen door mijn hoofd.. het is dus echt niet het weer waar ik over klets. Eh, af en toe wel hoor.. Wat ik wel al bijna niet meer doe is iets zeggen over hoe iemand anders een oefening doet, ook al denk ik dat hij/zij het totaal verkeerd doet...

Hmmm.. ik ga maar een mp3-speler aanschaffen.. dan heb ik wat boeienders om naar te luisteren dan die rampestamp muziek die tegenwoordig in is. Ik heb al een paar maal gedreigd de cd-speler met een hamer aan diggels te slaan..
Zo erg vind ik die muziek, en ik vind nota bene bijna alle muziek wel aardig en kan heel af en toe dat soort muziek ook nog wel aanhoren, bijv. bij spinning.
Maar net doen alsof er verder geen andere muziek bestaat, daar word ik gillend gek van.. dan liever putten uit mijn eigen rijke voorraad Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse muziek! Het is echt niet zo dat ik niet van moderne muziek houd.. Aserejé van Las Ketchup vind ik echt helemaal te gek en kan ik eindeloos naar luisteren...

Espi
 
MP3-speler kan idd wel handig zijn in dit geval ja. En 1001 vragen? Het zijn toch heel vaak dezelfde oefeningen die je uitvoert, heb je daar iedere keer vragen over?

Andere mensen moet je gewoon laten uitvoeren zoals zij willen, tenzij ze hulp vragen, of echt hun rug dreigen te breken. En gaan dreigen met het kapotslaan van de stereo moet je allemaal niet doen, wil je een grote discussie voorkomen :D
 
ach, het was voor het grootste deel een grapje en ik dolde wat met die mensen van de sportschool. Ze hebben een muziekabonnement en krijgen elke paar weken meerdere cd's binnen. Daar zitten ook wel gouwe ouwen bij, maar dat gaat me ook weer de keel uithangen.
En helaas werkt mijn draagbare radio binnen slecht, te veel interferentie met apparaten. Bovendien verrekte onhandig. Zo'n speler schijn je aan je arm te kunnen vastmaken...

Espi
 
Ben ook altijd veel tijd kwijt met dat gelul:D
 
Back
Naar boven