MuscleMeat

Tijdelijk geen zuivelproducten :-( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XMMM

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
324
Waardering
1
Vanwege buik/darmproblemen kan ik tijdelijk (of misschien zelfs langer :mad: ) geen zuivelproducten tot me nemen. Dus geen melk, kwark :eek: , kaas etc. en ook geen whey-shakes :( .

Ik eet wel veel vis nu de laatste tijd zodat ik toch m'n portie langzame eiwitten binnenkrijg. Ook vooral voor 's avonds zodat me lichaam voor de nacht eiwittoevoer krijgt.

Maar ik wil toch een lekkere shake kunnen nemen waarbij ik een goede portie eiwitten naar binnen krijg. Zouden soja-eiwitten een goed alternatief kunnen zijn? Deze zijn namelijk ook niet duur. Ik had wel zoiets gelezen dat je de dosis moet verhogen (dus geen 30 gram wat je bij die whey-shakes leest) omdat het lichaam niet goed bij de eiwitcellen kan komen en dit kan omzetten naar aminozuren. Is dit trouwens waar?

Alvast bedankt!
 
of ei-eiwitten in poedervorm ?

omdat het lichaam niet goed bij de eiwitcellen kan komen en dit kan omzetten naar aminozuren. Is dit trouwens waar?

*LOL*... heerlijk uitgedrukt... maar nee.

De biologische waarde van soja is lager dan dat van wei-eiwit, en daarnaast zijn er nog wat dingetjes (iets met hormonen) die maken dat soja wellicht niet de hoofdmoot van je inname zou moeten worden, maar daar hebben anderen hier op het forum een veel uitgesprokener mening over......
 
In Whey shakes zit toch geen zuivel... Kan je dan toch met water mengen of ben ik nu gek.

Eet gewoon voldoende vis, kip of mager vlees.
 
Purple zei:
In Whey shakes zit toch geen zuivel... Kan je dan toch met water mengen of ben ik nu gek.

WEI = zuivel... wordt gemaakt van melk. En ik weet niet of de lactose het probleem is, maar niet alle wei is lactosevrij dacht ik (al staat het niet op mijn verpakking)
 
Whey protein is een hoogwaardig ultra gefilterd eiwitcomplex van hoge biologische waarde. Bevat 87.4 % puur geïoniseerd wei?eiwit, minder dan 1% vet en bijna geen koolhydraten. Dit maakt ze werkelijk superieur aan gelijk welke andere proteïne. Whey protein is tevens lactosevrij en daardoor optimaal verteerbaar. Bovendien stimuleert ze de immuniteitsfuncties en belast ze minimaal de lever en de nieren. Door haar hoge concentratie aan aminozuren, vooral BCAA's en glutamine, is ze essentieel voor spierherstel en spieropbouw.

owjah en wei is een emulsie wat overblijft bij het maken van kaas
 
Purple zei:
In Whey shakes zit toch geen zuivel... Kan je dan toch met water mengen of ben ik nu gek.
Precies wat ik dacht.

Ik heb ook wel eens last van me darmen/maag, maar dat komt door de lactose, beetje lactose intollerantie. Probeer anders je zuivel in kleinere porties naar binnen te werken, gaat altijd goed bij mij. 125ml bij het ontbijt, middag en avond eten.Dan heb je toch375ml melk naar binnen gehad. :D
 
Nou ik dacht namelijk dat in whey wel altijd zuivel zat. En mengen met water deed ik altijd al.:-)
 
Ach ik ben ook niet zo slim dus...

Als het komt vanwege de lactose dat je geen whey mag dan kan je lactose vrije whey nemen.
 
Ik ben ook lactose-intollerant en ik probeer alle zuivel te mijden.
shakes word ik ziek van, ook van de zogezegde lactosevrije shakes.

Ik vervang mijn shakes nu gewoon door 10 ei-eiwitten, en verder eet ik gewoon tonijn en kip, en vlees.
 
Back
Naar boven