MuscleMeat

Tijdelijk thuis wonen, haters are hatin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kolo

Cool Novice
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Zoals de titel zegt woon ik momenteel even thuis (examenperiode)
Nu wordt er nogal wat kritiek gegeven op mijn manier van eten, en wordt er met argumenten als 'zoveel eiwitten zijn slecht voor je nieren' en 'dat is toch niet gezond meer, dat is gewoon vreten' gesmeten. Als ik ze er dan op wijs dat mijn percentage vet nog lager is dan dat van hen omdat ik niet hele dagen zit mijn honger weg te eten met chocolade krijg ik even rust maar lang duurt dit jammergenoeg niet :p

Voor de studenten onder ons: hoe gaan jullie er op in? En mss nog een mooie bijkomende vraag: hoe zit het nu met de algemene kennis omtrent cholesterol met bv meer dan 1 eigeel per dag en teveel eiwitten voor de nieren? (heb al wat onderzoek gedaan maar wil even weten hoe de community hier tegenover staat aangezien ik toch het gevoel krijg dat redelijk wat mensen hier scientific minded zijn en een goed beeld hebben over meer studies dan ik nu even gelezen heb (ben nog jonge knul namelijk)

Groeten
 
Zoals de titel zegt woon ik momenteel even thuis (examenperiode)
Nu wordt er nogal wat kritiek gegeven op mijn manier van eten, en wordt er met argumenten als 'zoveel eiwitten zijn slecht voor je nieren' en 'dat is toch niet gezond meer, dat is gewoon vreten' gesmeten. Als ik ze er dan op wijs dat mijn percentage vet nog lager is dan dat van hen omdat ik niet hele dagen zit mijn honger weg te eten met chocolade krijg ik even rust maar lang duurt dit jammergenoeg niet :p

Voor de studenten onder ons: hoe gaan jullie er op in? En mss nog een mooie bijkomende vraag: hoe zit het nu met de algemene kennis omtrent cholesterol met bv meer dan 1 eigeel per dag en teveel eiwitten voor de nieren? (heb al wat onderzoek gedaan maar wil even weten hoe de community hier tegenover staat aangezien ik toch het gevoel krijg dat redelijk wat mensen hier scientific minded zijn en een goed beeld hebben over meer studies dan ik nu even gelezen heb (ben nog jonge knul namelijk)

Groeten

meer dan 1 ei slecht voor cholesterol is bullshit, en dat 200 gram eiwitten slecht zijn oor je nieren ook.

no worries bro
 
Zoals de titel zegt woon ik momenteel even thuis (examenperiode)
Nu wordt er nogal wat kritiek gegeven op mijn manier van eten, en wordt er met argumenten als 'zoveel eiwitten zijn slecht voor je nieren' en 'dat is toch niet gezond meer

Zelfde hiero. :o
Veel eiwitten eten kan slecht voor je nieren zijn maar dat is alleen als je slecht werkende nieren hebt. Heb je gezonde / goede nieren, dan is daar geen sprake van.
En je kunt nierstenen krijgen door veel eiwitten te eten, maar om dat te voorkomen hoor je veel water te drinken.
 
Vind dat altijd wel grappig. Fastfood, frisdrank, snoep... kan allemaal geen kwaad bij dagelijks gebruik. En als je dan bv. twee keer pasta eet per dag word je zot verklaard.
 
Ze gelijk geven en niet op in gaan, als ze bereid zijn om iets te leren dan leg je het uit.
 
Ze gelijk geven en niet op in gaan, als ze bereid zijn om iets te leren dan leg je het uit.

Inderdaad , het heeft geen enkel nut als je probeert te discussiëren over voeding met mensen die er niets van kennen en vooral er niets over willen kennen.

Komt ook gewoon omdat je ouders met een bepaalde opvoeding qua voeding zijn opgebracht. Alles die anders is dan dat is raar of wordt gezien als 'vreten'. Ze voldoen trouwens ook aan de vereiste om 'the height of ignorance' te zijn.

Ook al zijn het je ouders , ze zijn grootgebracht met ''kennis'' die van mond tot mond overgebracht is die trouwens gebaseerd is op niets. Nu hebben ze (wss) je beste interesse in mind (of hun wallet) en willen ze je beschermen. Maar het komt uit ignorance..

Ook al print je wetenschappelijk shizzle uit en toon je het aan hun , heel weinig mensen zullen hun huidige beliefs even aan de kant schuiven en het lezen. (vooral oudere mensen) Zeker als het iets is dat tegen hun huidige geloof in gaat.
 
Inderdaad, hier had ik in begin helemaal hetzelfde. Als ik je geen goede tip mag geven ga er niet te fel op in, en ga al zeker niet in een egelstelling kruipen door meteen te zeggen van mijn vp is lager dan dat van jullie. Gewoon slikken en zwijgen is de beste optie. Dat heb ik ook een tijdje moeten doen. Nu vraagt mijn ma al wat ze moet meebrengen van de winkel. So be it!
 
Op mijn werk zijn ook een paar collega's die altijd commentaar hebben. Ik probeer ze altijd ene beetje te "shockeren" nu door bijv. 6 gekookte eieren of een liter melk, 4 gehaktballen etc. naar binnen te werken in de lunchpauze. Een ongeschilde kiwi doet het ook altijd, een ongeschilde manderijn of banaan kan ik je niet aanraden. Gewoon doorgaan en af en toe even plagen dan kun je er zelf om blijven lachen.
 
Op mijn werk zijn ook een paar collega's die altijd commentaar hebben. Ik probeer ze altijd ene beetje te "shockeren" nu door bijv. 6 gekookte eieren of een liter melk, 4 gehaktballen etc. naar binnen te werken in de lunchpauze. Een ongeschilde kiwi doet het ook altijd, een ongeschilde manderijn of banaan kan ik je niet aanraden. Gewoon doorgaan en af en toe even plagen dan kun je er zelf om blijven lachen.

Are you some kind of animal? :eek:
Jezus nog nooit gehoord dat iemand een bananenschil gaat opeten ofzo :p
 
Wtf, een ongeschilde kiwi? Dude hoe krijg je dat weg :roflol:
 
Wtf, een ongeschilde kiwi? Dude hoe krijg je dat weg :roflol:

in australie (kan ook zijn dat er nog meer landen zijn) eten ze kiwi's altijd met schil op.

heb persoonlijk van mijn ouders niet veel last met eetgewoonten. die zijn er aan gewend. alleen als er mensen komen mee eten staan ze altijd wel te staren naar mijn bulkmaaltijden. maar krijg geen rare opmerkingen
 
Op mijn werk zijn ook een paar collega's die altijd commentaar hebben. Ik probeer ze altijd ene beetje te "shockeren" nu door bijv. 6 gekookte eieren of een liter melk, 4 gehaktballen etc. naar binnen te werken in de lunchpauze. Een ongeschilde kiwi doet het ook altijd, een ongeschilde manderijn of banaan kan ik je niet aanraden. Gewoon doorgaan en af en toe even plagen dan kun je er zelf om blijven lachen.

LOL, zo snoer je die mensen de mond ja.
 
Ik zie nu wel dat de meesten die hier geen problemen mee hebben, qua gewicht redelijk hoog zitten (relatief tgo mij) zeg maar 90kg +...
Dan denk ik dat mensen ook eerder aanvaarden dat je meer eet omdat je op dat moment gwn redelijk big bent in tegenstelling tot de beginnende bulkers die nog niet in de general public hun ogen 'veel voedsel' nodighebben.
 
Moah, heb in het begin veel last gehad van ouders. Gewoon op een cynische toon zeggen dat ze gelijk hebben en dat zij echt alles weten. Dan vragen of ze iets willen leren en dan op rustige toon alles uitleggen. En vooral tussendoor vragen of ze het nog begrijpen
 
Ze weten niet waarover ze praten, maar dat zou ik zeker niet zo tegen hen zeggen.

Zeg het heel vriendelijk en op een volwassen manier, maar je kan hen gerust zeggen dat hier mensen met jaren ervaring nog nooit 1 wetenschappelijke studie hebben gevonden die aantoonde dat veel eiwit eten schadelijk is voor de nieren bij mensen met gezonde nieren.

Ik durf er geld op te verwedden dat jij betere bloedwaarden en een betere algemene gezondheid hebt dan de personen die kritiek hebben op jouw manier van eten. Of ik moet me serieus vergissen in de rest van je voeding.


En nee meerdere eidooiers per dag verhogen niet je cholesterol, dat is een broodje aap. Cholesterol wordt in het lichaam geregeld en het is niet zo simpel dat als je meer cholesterol eet je ook een hoger slecht cholesterol (want cholesterol is niet altijd slecht, dat is nog zoiets) gaat krijgen. Een te hoog cholesterol wordt veroorzaakt door meerdere factoren maar mensen die regelmatig sporten, geen overgewicht (vet) hebben, en verder op een redelijk gezonde manier leven hebben er normaal gezien geen last van.
 
zelfde probleem hier, ik eer door de middag 300 gram brocoli 150 gram kip fille en 80 gram rijst.
nou is de rijst nog wel oke en de brocoli wordt ook goedgekeurd maar de KIP oo zit vol groeihormonen en antibiotica en ongezond (ps ik bak me kip).
Nou is het zo dat de eerste keer toen ik het ging maken ps eerste keer dat ik kookte ik in me oog wreef en daarna een week ziek was dit maakt alles nog erger.
 
beginnen met bevestigen.... "ik weet dat dit is hoe jullie het geleerd hebben, dat vroeger altijd gezegd werd dat veel eiwit slecht was voor je nieren en veel eigeel slecht voor je cholesterol..."
Daarna kan je het weer tegenspreken en motiveren
 
Deze materie is veel te gecompliceerd voor mensen die zich er nooit in hebben verdiept en wekt alleen maar irritatie op. In de media word je bestookt met light producten en 0% vet teksten en dergelijken, dus wanneer iemand een eitje eet wordt al snel gedacht dat die persoon afstevent op een gigantische hartaanval. Gewoon negeren dus.
 
Het ding is ook, als ik op kot zit kan ik groenten zat kopen. Zit je echter thuis, dan moet ik na de maaltijd nog op zoek naar iets van paprikas, wortelen, tomaten etc om toch wat groenten erbij te hebben en dan krijg ik rare blikken omdat ik niet 'genoeg had met dat babymaisje' :p frustrations...

Maar probeer idd zo soms wat te educaten, dan aanvaarden ze dat wel maar het beeld over de manier van eten verandert er niet door.
 
Back
Naar boven