AndroidHealthClinic

Tijdelijke dipjes proberen te verwerken

Bezoekers in dit topic

Daryl

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
874
Waardering
29
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hey,


heeft iemand misschien ervaring gehad met een tijdelijke periode waarbij het minder gaat om je schema bij te houden? Heb het hier niet over voeding maar enkel training.

Ik heb namelijk het gevoel dat wanneer ik een gym binnen ga, echt geen zin meer heb in niets meer. Dit is al afgelopen week zo. Op de voeding letten gaat nog, en de warm up + cardio sessies gaan ook nog (half half), maar wanneer ik 1 halter de lucht in zwier is het al teveel. Bij paar setjes hier en daar druip ik dan ook af.

Vroeg me af waaraan dit kan liggen aangezien ik me normaal wel tip top voel.

Maar enkel de motivatie mankeert bij mij momenteel, die er normaal altijd al was.


Lichamelijk gaat het zeer goed (ben top fit 0 blessures) en geestelijk ook (alle examens geslaagd) maar misschien is dat hetgeen dat de oorzaak is, het schooljaar dat pas voorbij is (heb redelijk veel moeten doen voor school afgelopen 10 maanden + ook altijd gym schema's gevolgd).


Zou ik eventueel een rustweek inlassen of heeft iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt een andere oplossing?


Alvast bedankt!
 
Ik heb ook wel is een dag dat ik echt geen zin heb.
Maar als ik dan eenmaal aan het trainen ben zet ik de * knop * gewoon om en dan gaat het prima.
 
Ik heb ook wel is een dag dat ik echt geen zin heb.
Maar als ik dan eenmaal aan het trainen ben zet ik de * knop * gewoon om en dan gaat het prima.

Inderdaad het gaat me om enkel die knop om te zetten, wat totaal niet lukt.

Pre workouts, motivatievideo kijken,...

Weet het echt niet meer.
 
Ik verwerk mijn dipjes soms in een saus of wokgerecht.
 
Gwn eens goed slapen en een goede pre workout nemen. Dan ben ik altijd in god mode en denk ik enkel nog aan trainen. Als dit niet lukt dan zou ik idd een weekje stoppen met trainen en eens een cheatdag inlassen. Meestal (bij mij toch) krijg ik vanzelf weer zin na een paar dagen om te trainen.
 
Denken aan waar je gestart bent en hoe je hier op deze moment geraakt bent, do you wanna go back to the past? De reden om te beginnen trainen zit daar nog ergens, gewoon eens denken aan hoe het vroeger was en hoe je je nu bij jezelf voelt (en kijk eens in de toekomst naar hoe je er zou willen uitzien!).

Foto's helpen daarbij zeker! Ik verlies persoonlijk geen motivatie want dit is gewoon te leuk :p. Maar vergat soms (en vrienden/familie ook) waar ik begonnen was, nooit tevreden zijn met mijn lichaam en denken dat ik niet vooruit gegaan ben t.o.v toen ik net begon.

En dan kijk ik naar de foto'tjes:

255i8on.jpg

33nyz3o.jpg

En ben ik weer met mijn voetjes op aarde ^^.

Moraal van het verhaal, denk aan waar je begonnen bent, waar je staat en wat je wilt bereiken.
 
Je schema wat omgooien misschien, of niet altijd zo strikt volgen dat je het toch nog leuk vind om aan trainen te denken.

Heb ik ook wel soms maar eens ik bezig ben in de gym valt het wel mee en push ik me om te doen wat ik moet doen.
 
Thx for the tips guys!

Ga enkel wat cardio doen deze week en schema eens nazien
 
Wat mij soms wel helpt:
1. Stel een doel dat max 5 à 6 weken in de toekomst ligt (een haalabaar doel dus): bv.: zak x% in BF of weeg XX of..
2. meten is weten: -> weeg je vaak, meet BF%, enz...en hou dit ook bij (bv in excell of zo). Dit op zich confronteerd me vaak met m'n dipjes, maar motiveert me om m'n doel toch te proberen halen.

Suc6 verder ngo.
 
Even paar weken niet trainen, waarschijnlijk heb je dan weer enorm veel zin om te gaan. En zo niet dan is fitnessen misschien niet de sport voor jou en kun je uitproberen welke sport je wel leuk vindt.
 
1) Weekje niet trainen
2) Wel actief blijven op het gebied van motivatie: video's kijken, andere sporten kijken, artikelen lezen over motivatie (van sporters, wetenschappers, onderzoekjes, psychologen enz enz)
3) Een boek kopen over powerliften, krachttraining algemeen, gezonde voeding... anatomie?
4) Uurtje extra slapen per dag
5) Andere gym zoeken
6) Nieuwe muziek op je MP3/Phone/Ipod whatever
7) Tijdstip waarop je train veranderen: train je normaliter om 7 uur 's avonds, probeer dan om 9-10 uur 's ochtends te trainen of vice versa.
8) Wegblijven van Dutchbodybuilding.com tenzij je echt je tijd niet nuttig weet te besteden.
 
Goede tips van Koekiemonster

Ik sta ook weleens een enkele keer met enorme tegenzin en vermoeidheid in de sportchool en dan denk ik OMG wat doe ik hier. Trainen gaat voor geen meter met een negatieve mindset of oververmoeidheid.
Als mijn knopje niet om gaat, dan ga ik naar huis.
Letterlijk go hard or go home.
Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Neem lekker een weekje rust en daarna ga je weer met volle moed van start.
 
Lichamelijk gaat het zeer goed (ben top fit 0 blessures) en geestelijk ook (alle examens geslaagd) maar misschien is dat hetgeen dat de oorzaak is, het schooljaar dat pas voorbij is (heb redelijk veel moeten doen voor school afgelopen 10 maanden + ook altijd gym schema's gevolgd).

Dus je hebt nu vakantie? Het kan wezen dat door je plotselinge "vrijheid" je effe niet meer weet hoe je je dagen moet indelen. Misschien maar een vakantiebaan nemen, of een andere zinvolle dagbesteding om meer structuur in je leven aan te brengen.

Een keer een week niet gaan is niet erg. Besteed de tijd maar aan het nadenken over je eerdere successen, om zo je motivatie weer op te pakken.

Ik heb zelf ook wel eens een dag dat het minder gaat, maar ik heb er altijd het beste van gemaakt. Ik weet gewoon dat er een 100% garantie is dat ik met een goed gevoel naar huis ga, zelfs bij slechte dagen :) Niet geschoten is altijd mis!
 
thx voor de tips! het lukt al terug om stilaan weer gewend te raken aan de gym maar de motivatie is er nog niet 100%. kom er wel!
 
Goede tips van Koekiemonster

Ik sta ook weleens een enkele keer met enorme tegenzin en vermoeidheid in de sportchool en dan denk ik OMG wat doe ik hier. Trainen gaat voor geen meter met een negatieve mindset of oververmoeidheid.
Als mijn knopje niet om gaat, dan ga ik naar huis.
Letterlijk go hard or go home.
Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Neem lekker een weekje rust en daarna ga je weer met volle moed van start.

Waarschijnlijk negeer je op zulke momenten de signalen van je lichaam. Je voelt je niet voor niks zo, als je dan toch gaat trainen dan gaat het vaak voor geen meter en is de kans groot dat je je blesseert als je toch door forceert.
Beter is het dan om een aantal dagen rust in te lassen.
 
nieuwe doelen stellen is idd een goede, ik heb ook een tijd gedacht van de progressie stagneert en het wordt saai.... toen maar begonnen met een nieuwe uitdaging (strongmen)... Nieuwe manier van trainen, nieuwe doelen
 
nieuwe doelen stellen is idd een goede, ik heb ook een tijd gedacht van de progressie stagneert en het wordt saai.... toen maar begonnen met een nieuwe uitdaging (strongmen)... Nieuwe manier van trainen, nieuwe doelen

Inderdaad.... krachtgerelarteerd traininen hoeft niet altijd ''bodybuilding gericht'' te zijn.
Kracht (1-5 reps) voor een aantal weken/maanden kan een doorslag geven en je weer motivatie geven....

Of doe Crossfit voor mij part... of Calishtenics... doe er outdoor training bij...

''de sportschool'' is slechts een plek waar je 3-5x per week voor 60-90 min bent. De rest v/d uren in een week/dag zijn belangrijker! ;)
 
1) weekje niet trainen
2) wel actief blijven op het gebied van motivatie: Video's kijken, andere sporten kijken, artikelen lezen over motivatie (van sporters, wetenschappers, onderzoekjes, psychologen enz enz)
3) een boek kopen over powerliften, krachttraining algemeen, gezonde voeding... Anatomie?
4) uurtje extra slapen per dag
5) andere gym zoeken
6) nieuwe muziek op je mp3/phone/ipod whatever
7) tijdstip waarop je train veranderen: Train je normaliter om 7 uur 's avonds, probeer dan om 9-10 uur 's ochtends te trainen of vice versa.
8) wegblijven van dutchbodybuilding.com tenzij je echt je tijd niet nuttig weet te besteden.

+1;)
 
Back
Naar boven