MuscleMeat

tijdens training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Is het goed als je tijdens je training 1 liter water + 150 gram (druivensuiker) dextrose mengt
 
Ik zou veel water drinken maar druivensuiker zou ik pas na de training nemen en dan 1 gram per 1kg lichaamsgewicht.
 
ter verduidelijking:
150g druiven suiker = 150g KH = 150 x 4 KCal = 600 KCal (!)

1g per kg lichaamsgewicht lijkt me ook erg veel.40g lijkt me beter en de rest uit brood/havermout/etc

-verbeterd-
 
Laatst bewerkt:
Na de training kan je 1gr. wel aanhouden, pas het alleen we in je totaalplaatje, zoals sci al zei het levert ook cals.
 
Originally posted by Scighera
ter verduidelijking:
150g druiven suiker = 150g KH = 150 x 9 KCal = 1350 KCal (!)

1g per kg lichaamsgewicht lijkt me ook erg veel.40g lijkt me beter en de rest uit brood/havermout/etc

KH zijn 4 KCal per gram... dus 600 KCal...

Ik drink tijdens trainingen een halve liter isostar = 75gr KH = 300 KCal. Ik denk dat je zo het catabool hormoon aardig laag houdt.
 
ik drink eigenlijk niks, ik vind het hinderlijk. Pas na de training Dex + whey shake.
 
Originally posted by CrocoDillon


KH zijn 4 KCal per gram... dus 600 KCal...

Ik drink tijdens trainingen een halve liter isostar = 75gr KH = 300 KCal. Ik denk dat je zo het catabool hormoon aardig laag houdt.

klopt. mijn fout (vet is 9kcal) :sad:
 
wat is de catabool hormoon, en wat doet ie enz.
 
Nou, ik zal het wel mis hebben... aangezien veel blijkbaar alleen water drinken.

Maar als je te weinig energie uit opgeslagen KH kan halen tijdens de training dan produceert je lichaam een hormoon dat zorgt dat je vet en eiwit gaat verbranden. Daarom moet je dus stoppen na 3 kwartier/ 1 uur. Anders verbrand je je spieren zeg maar.

En ik dacht dus als ik wat energie drink tijdens de training... dat je dan niet hoeft over te gaan op vet/eiwit verbranding voor je energie.
 
Originally posted by CrocoDillon
Nou, ik zal het wel mis hebben... aangezien veel blijkbaar alleen water drinken.

Maar als je te weinig energie uit opgeslagen KH kan halen tijdens de training dan produceert je lichaam een hormoon dat zorgt dat je vet en eiwit gaat verbranden. Daarom moet je dus stoppen na 3 kwartier/ 1 uur. Anders verbrand je je spieren zeg maar.

En ik dacht dus als ik wat energie drink tijdens de training... dat je dan niet hoeft over te gaan op vet/eiwit verbranding voor je energie.

wat denk je van:
-eten met een lage gi (geeft langzaam energie af)
-eiwitten afbreken gebeurt echt in een heel laat stadium (het verbrandt moeilijk)
 
Hoelang voor de training moet je dan eten en wat? Ik vind het een goed idee... tot nu toe at ik altijd 3 uur voor de training.
 
Niet te veel snelle KH tijdens de training. Je glycemie gaat te snel omlaag dan en voel je je slap. Hou het grote deel voor na de training samen met de whey.
 
Ik heb al een paar keer gezegd in andere posts wat ik neem tijdens de training.
Kijk maar...
 
gewoon water en eventueel een beetje limonadesiroop (carvan cevitan) om je insuline piek hoog te houden. De dextrose voor na je training houden.
 
Back
Naar boven