XXL Nutrition

Tijdje op forum, tijd om me voor te stellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Berichten
1.617
Waardering
2.827
Lengte
1m86
Massa
78kg
Goedemorgen,

Ik lees nu al een aantal maandjes mee op dit forum en dacht laat ik me eens voorstellen.
Ik ben Jim, 35 jaar, getrouwd, twee kids (3 en 5) en doe aan krachttraining voor m’n plezier, een goed uiterlijk geeft mij altijd een zelfvertrouwen boost en ook een heerlijke mentale uitlaatklep tussen alle drukte van de dag door..

Stats:
1.86m en 88,6kg.
Gok VP 20-25% VP.
Clipper zegt 15-20%, lijkt me niet reëel. Huidige progressie foto’s onderaan (graag jullie feedback op schatting VP).
+/- 2700cal per dag (onderhoud Harris Benedict 3097)
Gemiddelde verhouding macronutriënten per dag:
300gr K/80gr V/150-180gr E (afhankelijk van post workout shake)
(moet eerlijk zeggen dat niet boven de 2700 per dag komen me al moeite kost, gouden tip sinds aantal weken, na het avond eten niets meer eten. Ook qua gewicht (waarschijnlijk vasthouden vocht?) de dag erna)


Doel:
Rond de zomer 2022: 12-14% vet
Einde jaar 2022 rond de 85-90kg met VP 14-16% + flink wat massa op mijn benen (echte spillepootjes).

Sinds vorig jaar november weer begonnen met trainen en sinds februari ook weer goed gaan letten op voeding. Dit ging stukken beter na het lezen van het boek Burn the Fat Feed the Muscle van Tom Venuto (BTF FTM).

Huidige training:
4x per week
1-1.5 uur per keer
2x thuis/2x sportschool 2xUB/2xLB

Mijn sport geschiedenis:
Kind tot 18: wedstrijd zwemmen (6x p/w + wedstrijd)
18-22: 4-5x p/w sportschool (+feesten)
22-34 jaar: af en aan periodes van fanatiek krachtsport en letten op voeding tot periodes van niets doen en feestjes/borrels etc. Vooral rondom geboorte kids niet veel meer gedaan tot vorig jaar. Daarna burnout/angststoornis een jaar en helaas ook nog een periode te maken gehad met kanker (gelukkig operatief verwijderd).

Heb een kantoor baan, dus zoals je kunt raden gaat dat met weinig sport en niet goed letten op voeding niet heel goed samen.
Nu dus weer 4x per week sporten en wandel veel in de pauzes of met de kids.

Eigenlijk vanaf februari 2021 tot oktober 2021 goed en consistent bezig geweest met voeding en training, volgens clipper metingen en progressie schema BTF FTM 7kg spier erbij en 9kg vet eraf. Helaas in oktober 3 weken bestraald geweest door een uitzaaiing van de eerdere tumor. Toen in 5 weken tijd al het opgebouwde weer teniet gedaan en was mijn VP weer als vanouds. Na bestraling weer vol aan de bak geweest met trainen.
Nu nog even 2 weken niet zwaar mogen tillen en dus helaas niet trainen door een kleine operatie (niets ernstigs).

Dit alles wil ik weer achter mij laten en er weer echt goed voor gaan.

Fysiek:
Start fysiek/mei 2021 – ochtendfysiek zonder training:
1641806606785.png


Fysiek eind december 2021 – ochtendfysiek zonder training
1641806620864.png


1641806633694.png


Mijn huidige fysiek– ochtendfysiek zonder training:
1641806646402.png


1641806653960.png


Zoals te zien, ligt mijn vet percentage nog veels te hoog.
Vroeger vloog dit eraf, maar begin nu sterk te merken dat op een leeftijd van 35 dit me een stuk moeilijker af gaat.
Discipline qua voeding moet nu een stuk hoger en consistenter liggen.

Plan van aanpak:
Door cutten op 2700cal per dag of lager.
Goed zwaar blijven trainen.
Zodra abs zichtbaar beginnen te worden, gaan bulken.
Geen tijdsplanning in weken maar puur op fysiek/uiterlijk/metingen.

Als jullie tips hebben, dan zijn deze uiteraard meer dan welkom.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Hey,

Enigste tips die echt wat doen;

Volhouden = key
Meten = weten

Kan een verhaal maken over van alles en nog wat, maar het is een marathon en geen sprint. Zolang je consistent bent en echt goed let op je voeding dan ga je vooruit.

Als je een log aanmaakt en je loopt ergens tegenaan; voedings problemen / eettlust issues in een cut / training schema's, noem het maar op dan kunnen mensen je echte goede tips geven waardoor je verder kan komen.

Succes met je avontuur! 🤝

Ps; hoe is het afgelopen met je tumor?
 
Succes en welkom
 
Thanks ak
Merk de laatste tijd dat het aan het trainen niet ligt, maar voornamelijk de voeding. Eet eigenlijk de hele week gezond en uitgebalanceerd qua macronutriënten, maar als ik me dan laat gaan, dan is het lastig om me maar een beetje te laten gaan, vaak in het weekend omdat vrouw en kids niet aan cutten doen haha.
Ben nu inderdaad progressie foto's aan het maken en soms lichaamsomvang met meetlint en dat bijhouden in schema, heb je wekelijkse gewicht schema "gepikt" en dat is een goede motivatie om echt strak binnen de calorieën behoefte te blijven. De vetmeting met de clipper heb ik even gelaten, omdat daar soms 14% uitkwam, mijn vrouw doet het met alle liefde voor me, maar niet echt reële resultaten komen daarvan haha.
Dagelijks iig gewicht meten en calorieën echt bijhouden en dan wekelijks gemiddelde geeft het een stuk reëler weer. Vaak bij dagelijks meten en bijhouden en dat niet in een overzicht zetten geeft een minder reëel beeld dan een samenvatting en gemiddelde per week merk ik. Dit laat dus zien in hoeverre ik me ECHT strak aan mijn voornemen houd.
Wellicht dat ik een log ga bijhouden, maar dat weet ik nog niet. In ieder geval bedankt voor de tips!

De tumor, was in eerste instantie teelbal kanker, die is destijds helemaal verwijderd. Maar twee jaar later zagen ze op de controle scan een kleine uitzaaiing in een klier onder mijn nieren. Schijnt bij 25% van de gevallen bij teelbalkanker daar terug te komen, dus beetje pech gehad. Als het goed is nu helemaal dood door de bestraling, maar dat weten ze pas zeker als ik in maart een nieuwe CT scan heb gehad. De afbraak van een tumor op die plek schijnt erg lang te duren. Thanks voor het vragen :thumb:
 
Oehh naar deze log ben ik benieuwd! Veel succes en welkom :)
 
Oehh naar deze log ben ik benieuwd! Veel succes en welkom :)
Haha weet nog niet of ik een log ga bijhouden hoor. Misschien af en toe een foto, mag nu helaas twee weekjes niets doen door een kleine operatie, daarna 1-2 weekjes opbouwen en dan weer aan de bak.
Maar thanks iig!
 
Haha weet nog niet of ik een log ga bijhouden hoor. Misschien af en toe een foto, mag nu helaas twee weekjes niets doen door een kleine operatie, daarna 1-2 weekjes opbouwen en dan weer aan de bak.
Maar thanks iig!
Sorry, even niet helemaal opgelet. Maar naar je progressie en dergelijke ben ik ook benieuwd :)
 
Thanks ak
Merk de laatste tijd dat het aan het trainen niet ligt, maar voornamelijk de voeding. Eet eigenlijk de hele week gezond en uitgebalanceerd qua macronutriënten, maar als ik me dan laat gaan, dan is het lastig om me maar een beetje te laten gaan, vaak in het weekend omdat vrouw en kids niet aan cutten doen haha.
Ben nu inderdaad progressie foto's aan het maken en soms lichaamsomvang met meetlint en dat bijhouden in schema, heb je wekelijkse gewicht schema "gepikt" en dat is een goede motivatie om echt strak binnen de calorieën behoefte te blijven. De vetmeting met de clipper heb ik even gelaten, omdat daar soms 14% uitkwam, mijn vrouw doet het met alle liefde voor me, maar niet echt reële resultaten komen daarvan haha.
Dagelijks iig gewicht meten en calorieën echt bijhouden en dan wekelijks gemiddelde geeft het een stuk reëler weer. Vaak bij dagelijks meten en bijhouden en dat niet in een overzicht zetten geeft een minder reëel beeld dan een samenvatting en gemiddelde per week merk ik. Dit laat dus zien in hoeverre ik me ECHT strak aan mijn voornemen houd.
Wellicht dat ik een log ga bijhouden, maar dat weet ik nog niet. In ieder geval bedankt voor de tips!

De tumor, was in eerste instantie teelbal kanker, die is destijds helemaal verwijderd. Maar twee jaar later zagen ze op de controle scan een kleine uitzaaiing in een klier onder mijn nieren. Schijnt bij 25% van de gevallen bij teelbalkanker daar terug te komen, dus beetje pech gehad. Als het goed is nu helemaal dood door de bestraling, maar dat weten ze pas zeker als ik in maart een nieuwe CT scan heb gehad. De afbraak van een tumor op die plek schijnt erg lang te duren. Thanks voor het vragen :thumb:
Hopelijk ben je vd tumor af dat is het belangrijkst.

Dagelijks wegen smorgens “leeg” is idd meest realistische voor een eerlijk beeld, aangezien ook al blijf je binnen je kcal en je eet voor het slapen een pizza dan zie je dat meteen op de weegschaal dag later en met een gemiddelde week meting streep dit zichzelf weg. Uiteraard meerdere factoren hebben hier invloed; timing van je laatste maaltijd, hormonen en wellicht drink je nog 1L voor het slapen etc.

Gezond eten heeft vaak een negatief beeld dat het niet lekker smaakt, maar probeer creatief hierin te zijn. Hoeft echt niet af te zien om te cutten in jou geval, maar bewuster iets kiezen. Vaak zijn groente/fruit hoog in volume, laag in kcal zodat je toch verzadigd bent en niet rondloopt met een honger feelings, want dat ga je niet volhouden tenzij je een doel hebt zoals een fotoshoot/wedstrijd prep. Kunt ook als je weet dat je in het weekend meer wilt genieten hier al rekening mee te houden door op donderdag 500 kcal minder te eten zodat je dit opspaart voor het weekend, je lichaam is geen machine die de kcal stipt 00.00 restart. Houd je eiwitten wel constant ed (bw x2).

Cardio kan ook een tool zijn om extra kcal te eten in het weekend.

Probeer je kcal niet meteen drastisch te verlagen aangezien je een keer op een punt komt dat je niet nog minder kunt eten. Onderhoud -200/500 pd zodat je gemiddeld 0.3/0.5kg stabiel afvalt pw is goed, uiteraard kan je op het begin kilos elke week afvallen aangezien je bw nog vrij hoog zit en met je dieet je veel vocht op het begin kwijtraakt.
 
Dat merk ik inderdaad zeker weten. Pizza in de avond is dag erna zo 400gr meer op de weegschaal. Ook laat in de avond nog koolhydraten eten merk ik sterk de dag erna.
Dat doordeweeks wat minder eten als er het weekend een etentje of verjaardag is bijvoorbeeld is een goeie tip.

Van een te extreme cut voel ik me ook niet fijn. Vind inderdaad max 500 eronder meer dan genoeg. Ook omdat er idd geen wedstrijd of fotoshop tegenover staat.

Thanks voor de tips wederom
 
  • Like
Waarderingen: ak
gouden tip sinds aantal weken, na het avond eten niets meer eten.
Mocht dit moeilijk blijken/blijven, heb ik nog wel een tipje die je toe zou kunnen passen wanneer het niet lukt.
Heel veel mensen hebben last van honger laat in de avond, mocht je merken dat je eigenlijk teveel wilskracht/ruggengraat moet gebruiken om daar niks te eten, dan zou je ook iets verstandigs kunnen pakken op dat moment. Ikzelf ben niet zo heel goed in laat in de avond niks eten, dus maak ik eigenlijk iedere dag:
- Banaan, 100-200 kcal, 100-200g, kun je nog vervangen voor een peer o.i.d. om het nog lichter te maken, banaan is namelijk wel een van de zwaardere fruit soorten.
- Kiwi, 55 kcal, 75g.
- Bakje meloen stukjes van de AH, 225g (soms 550g), 70-140 kcal.
Kun je mooi 400-825g eten naar binnen werken voor 225-400 kcal, heb je ook nog een mooie berg aan vitamines binnen, fruit is lekker (vind ik) en het stopt mijn drang naar zoet in de avond.
Het zijn natuurlijk wel gewoon kcal, dus je moet wel zorgen dat ze in je schema passen. Maar in mijn ogen bevat een goed schema sowieso fruit :)

Verder hoop ik dat je snel helemaal schoon bent en een lange en gezonde toekomst mag hebben!
 
Thanks voor de uitgebreide tip Ano_281122 ! Zeer gewaardeerd :thumb:
Licht stuk fruit, snack groente oid is inderdaad een goeie tip. Tot nu toe lukt het al een paar dagen op wilskracht haha, merk dat bakkie thee in de avond al wat meer doet aan de trek dan een glas water. De weegschaal haalt er nu elke dag wat af (zal zoals ak al vermelde nu grotendeels vocht zijn) maar dat mag de pret niet derven haha. Ga hier nog ff mee door zo.

Mijn voedingschema nu, als ik me er helemaal strak aan houdt:

Ontbijt: 7.30 589cal
Shake: peer, 250gr magere Franse kwark, 30gr pindakaas 100% biologisch ah, 60gr havermout, water

Ochtend snack: 10.00 148cal
Banaan + 3 plakken rookvlees

Lunch: 12.00 423cal
2 boterhammen appelstroop 100% biologisch ah
75gr kip + 30gr paprika + 5 snacktomaten (alles van musclemeat, prep eens in de zoveel weken flink wat zakjes en liggen klaar in de vriezer om elke ochtend te laten ontdooien)
glas karnemelk

Middag snack: 14.00 140cal
Gekookt ei + appel

Middag snack 2: 16.00 380cal
120 gr magere Franse kwark + 30 gr notenmix en verschillende zaden/pitten/rauwe cacao (zelf mix gemaakt van noten mix opgebrand ongezouten+pompoenpitten+zonnebloempitten+cranberries+rauwe cacao nips)

Avond eten: 18.00
Wat er is, maar meestal tussen 500-600 cal.

Totaal rond de 2230

Soms 10gr pure lindt chocolade 85% puur 58cal
Na avond training: 21.00 271cal
shake 36 gr whey isolaat + 40 gr waxy maize

Totaal dan 2559cal


Ben zo in principe de hele dag prima verzadigd. Is meer dat als er naast me op de bank in de avond een reep Tony chocolonely opengaat of een zak chips dat het wat lastiger is, maar nog beter gevoel erna als je er niet aan toegeeft haha.
Kan dan inderdaad in de avond wat licht fruit of snacktomaat/paprika/komkommer pakken. Veel vocht en weinig calorieën :yes:
 
Ano_281122 wat super mooi om te lezen trouwens (in laatste foto topic) dat je na zo'n diep dal weer zo opgeklommen bent en zo goed in je vel zit!!
Echt heel veel respect voor dat je je zo hebt weten te herpakken en het geluk je weer lijkt toe te lachen.
 
Thanks voor de uitgebreide tip Ano_281122 ! Zeer gewaardeerd :thumb:
Licht stuk fruit, snack groente oid is inderdaad een goeie tip. Tot nu toe lukt het al een paar dagen op wilskracht haha, merk dat bakkie thee in de avond al wat meer doet aan de trek dan een glas water. De weegschaal haalt er nu elke dag wat af (zal zoals ak al vermelde nu grotendeels vocht zijn) maar dat mag de pret niet derven haha. Ga hier nog ff mee door zo.

Mijn voedingschema nu, als ik me er helemaal strak aan houdt:

Ontbijt: 7.30 589cal
Shake: peer, 250gr magere Franse kwark, 30gr pindakaas 100% biologisch ah, 60gr havermout, water

Ochtend snack: 10.00 148cal
Banaan + 3 plakken rookvlees

Lunch: 12.00 423cal
2 boterhammen appelstroop 100% biologisch ah
75gr kip + 30gr paprika + 5 snacktomaten (alles van musclemeat, prep eens in de zoveel weken flink wat zakjes en liggen klaar in de vriezer om elke ochtend te laten ontdooien)
glas karnemelk

Middag snack: 14.00 140cal
Gekookt ei + appel

Middag snack 2: 16.00 380cal
120 gr magere Franse kwark + 30 gr notenmix en verschillende zaden/pitten/rauwe cacao (zelf mix gemaakt van noten mix opgebrand ongezouten+pompoenpitten+zonnebloempitten+cranberries+rauwe cacao nips)

Avond eten: 18.00
Wat er is, maar meestal tussen 500-600 cal.

Totaal rond de 2230

Soms 10gr pure lindt chocolade 85% puur 58cal
Na avond training: 21.00 271cal
shake 36 gr whey isolaat + 40 gr waxy maize

Totaal dan 2559cal


Ben zo in principe de hele dag prima verzadigd. Is meer dat als er naast me op de bank in de avond een reep Tony chocolonely opengaat of een zak chips dat het wat lastiger is, maar nog beter gevoel erna als je er niet aan toegeeft haha.
Kan dan inderdaad in de avond wat licht fruit of snacktomaat/paprika/komkommer pakken. Veel vocht en weinig calorieën :yes:
Mooi schema man! Als het werkt voor je, top. En ook al is het vooral vocht wat je kwijt raakt op het moment, betekent wel dat je alsnog goeie stappen aan het zetten bent :)
Volhouden en je doelen behaal je vanzelf!
 
Laatst bewerkt:
Voor de volle 100% mee eens ;-) we gaan ervoor
 
Back
Naar boven