Fitness Seller

Tijdsstip (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Hoor veel verschillende dingen, maar het is toch het beste om je weyproteine-shake net voor het slapen in te nemen, of maakt de tijd van inname niet veel uit?
 
Whey verteerd snel, is dus niet ideaal voor slapen. Beter dat je gewoon iets eet, vlees of casseïne rijke maaltijd...
Whey houd je beter voor de ochtend en post-training.
Als je spreekt over een shake met casseïne dan kan het natuurlijk wel voor het slapen...
 
thanx! that's al!

closed
 
Of voeg wat visolie/lijnzaadolie toe aan je whey om vertering te vertragen
 
Originally posted by bestoldschool
Of voeg wat visolie/lijnzaadolie toe aan je whey om vertering te vertragen

Wanneer je lijnzaadolie in je shake doet dan drijft het. Dit gebeurt ook in de maag. Uiteindelijk vertraagt de olie waarschijnlijk niet, maar wordt de olie gewoon verteerd nadat de eiwitten verteerd zijn.

Sowieso is whey een slechte eiwit buiten post-workout en heeel eventueel misschien in de ochtend.
 
voor het slapen gewoon wat kwark of bakje tonijn.
Kan me voorstellen dat je op tonijn niet echt meer zit te wachten. :barf:
 
Originally posted by bestoldschool
Of voeg wat visolie/lijnzaadolie toe aan je whey om vertering te vertragen

met melk kan ook, toch? door de lactose vertraagd het toch ook? correct me if i'm wrong.
 
Originally posted by KaLe


met melk kan ook, toch? door de lactose vertraagd het toch ook? correct me if i'm wrong.

Ja tuurlijk vertraagt het iets, maar zeker niet lang genoeg voor een hele nacht. Whey heeft alleen voordelen wanneer je snel een 'piek' wilt hebben.
 
Originally posted by KaLe


met melk kan ook, toch? door de lactose vertraagd het toch ook? correct me if i'm wrong.
Alles in melk vertraagd de whey, suikers, vetten en eiwitten.
Alleen moet het aandeel whey dan veel kleiner zijn dan het aandeel melk of ander zuivel/vleesproduct.
Bijv een whey/casseine verhouding van 20/80

Blijft een punt dat whey eiwit gewoon verspilling is op momenten dat je langer zonder voeding zit of een tragere afgifte nodig hebt.
 
Neem gewoon een caseinaat of time-released eiwit...
 
Originally posted by admin

Bijv een whey/casseine verhouding van 20/80


Je bedoelt gewoon melkeiwit :D
 
Leg het verschl uit:

Originally posted by burn
Wanneer je lijnzaadolie in je shake doet dan drijft het. Dit gebeurt ook in de maag. Uiteindelijk vertraagt de olie waarschijnlijk niet, maar wordt de olie gewoon verteerd nadat de eiwitten verteerd zijn.


Originally posted by burn
Vet zorgt ervoor dat de opname van voedingsstoffen 'vertraagt' wordt. Je hebt langzamere insuline afgifte en minder grote bloedsuikerspiegel schommelingen. Een stabiele boedsuikerspiegel heeft vele voordelen, zeker tijdens cutten. Daarnaast zou ik zeker wat vet toevoegen aan je laatste maaltijd(vertraagt de opname).
 
Vloeibare olie in een shake drijft, waardoor het boven op de shake blijft. In de maag drijft het dus ook boven en wordt het als laatst verteerd. Dit heb je dus alleen bij vloeibare olie in een shake. Bij vast voedsel trekt het er gewoon in en vetten in vaste vorm drijven niet.
Dit is overigens niet iets dat ik zeker weet. Heb het welleens gelezen en het lijkt me aannemelijk, maar ik heb er nog geen studies over gezien.
 
neem nou maar gewoon kwark ofzo voor je gaat pitte! :p
 
Originally posted by Elmar
neem nou maar gewoon kwark ofzo voor je gaat pitte! :p

Idd, goeie keuze... ik meng deze met nog wat melk en whey, zodat ik een mix met alle voordelen krijg...en een kleine 100gr eiwitten in totaal :D
 
Back
Naar boven