MuscleMeat

Tijdstip inname magnesium (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Berichten
1.617
Waardering
2.827
Lengte
1m86
Massa
78kg
Hoi,

Ik ben aan het zoeken op het forum, kan veel over supplementen vinden, maar kan niets vinden over voorkeur qua inname tijd magnesium.

Gezien ontspannen van de spieren door magnesium, kan ik dan de supplementen als volgt het beste nemen?
(Train meestal in de avond van 20.00-21.30)
- Multi vitamine - ontbijt
- Visolie omega 3 - avond eten
- Magnesium citraat 400mg - samen met post workout shake (whey isolaat/waxy maize), uurtje voor slapen

Of heeft magnesium geen invloed op de kracht training zelf?
 
Laatst bewerkt:
Magnesium is altijd op voorraad in het lichaam, de tijd van inname heeft niks met je training te maken.
 
Dank voor je reactie Fable, dus in principe gelijk met de post workout is prima?

Las in sommige reacties dat mensen het voor het slapen in nemen omdat ze dan meer ontspannen slapen (maar kan het uiteraard mis hebben hoor). Vandaar mijn gedachte dat het van invloed zou kunnen zijn op spierkracht tijdens de training.
 
Magnesium helpt voor het ontspannen, dus met slaap -> als dat je doel is dus in de avond innemen
Word ook vaak in combinatie met Zink ingenomen (ZMA)

Of heeft magnesium geen invloed op de kracht training zelf?
Vage gedachte. Alles heeft invloed op de training, maar je kunt nooit exact pinpointen wat nou direct invloed heeft.

Je neemt supplementen omdat je weet dat je een te kort van iets hebt (voeding analyseren) of dat wanneer je het gebruikt merkt dat het ergens bij helpt (uittesten) - super persoonlijk dus.

Experimenteer en vorm je eigen mening dus , ik hoor graag je ervaring ;)
 
Dank voor je reactie Chris.

Heb mijn dagelijks voedingsinname volledig uitgewerkt.
Op een dag kom ik +/- op (tijdens de Cut, +/- 2600-2700 kcal) op 572 mg Magnesium (volgens Mijn Eetmeter van voedingscentrum).
Extra slikken ivm zware krachttraining 4x per week leek me niet verkeerd.

Heb de laatste 1,5 week veel spanning (zeurend gevoel, geen plotselinge heftige krampen) in voetboog, kuiten en hamstrings gehad, dus dacht wellicht wat extra Magnesium Citraat nemen en kijken of dit helpt.
Dacht omdat het helpt bij het ontspannen dat dit wellicht invloed kon hebben op de training als ik dit bij het avond eten in zou nemen, train rond 20.00.
Gister na het trainen / voor het slapen gaan ingenomen en moet zeggen dat ik vannacht goed diep geslapen heb, maar dat kan natuurlijk aan meerdere factoren liggen na 1x gebruik.
Ik zal het in de gaten gaan houden of het effect gaat hebben.
 
Ik neem het voor het slapen icm zink, omdat ik dacht dat het zo hoort, geen idee verder over de eventuele invloed.
 
Dank je wel Sanca, dan blijf ik het voor nu gewoon voor het slapen innemen en kijken of ik de effecten er van merk.
 
Neem het zelf ook icm met zink voor het slapen en meen dat er op de verpakking staat 30min NA een maaltijd innemen.
 
Thanks :thumbs:
Ik slik de Lucovitaal Magnesium Citraat 400mg, staat op de verpakking bij voorkeur innemen bij de maaltijd.
Neem hem zelf nu bij mijn post workout shake (Whey isolaat+Waxy maize), dat is eigenlijk de enige "maaltijd" die ik neem na de training (rond 21.30 klaar). (Wellicht ZMA bestellen als deze op zijn)
 
Back
Naar boven