XXL Nutrition

Tijdstip inname ZMA (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Ik heb eens ZMA gekocht, gewoon om te proberen. Maar nu word gezegd dat het ideale tijdstip voor inname een half uur voor het slapen gaan op een nuchtere maag is. Maar ik neem altijd voor het slapen gaan mijn kwark. Hoe doen jullie dit?
 
Dr. Worf zei:
Ik heb eens ZMA gekocht, gewoon om te proberen. Maar nu word gezegd dat het ideale tijdstip voor inname een half uur voor het slapen gaan op een nuchtere maag is. Maar ik neem altijd voor het slapen gaan mijn kwark. Hoe doen jullie dit?

Je neemt je ZMA een half uur of n uur ofzo voor het slapengaan. Wordt binnen 20 a 30 minuten opgenomen zodat je daarna je kwark neemt 5 minuten voor je naar bed gaat bijvoorbeeld.
 
Mensen zijn te gefixeerd om het voor het slapen gaan te nemen.
Er wordt gewoon geadviseerd om het op een lege maag te nemem, dus dat kan op elk moment van de dag zijn.

Wil je je toch houden aan bedtime ingestion of ZMA?
Neem je ZMA 60-90 minuten voor je caseine protein of laatste maaltijd.
Doe je het andersom dan heb je de kans dat het lichaam nog steeds bezig is met het afbreken van die maaltijd (aangezien je dat effect wilde) en zo dus de opname van ZMA verstoord wordt.
 
Het maakt niet uit wanneer je het inneemt, het werkt zoiezo niet :D




Althans bij de meeste niet.
 
Mars zei:
Het maakt niet uit wanneer je het inneemt, het werkt zoiezo niet :D




Althans bij de meeste niet.

Maar wat verwacht jij dan van 'werken van'? Denk je dat je ZMA neemt en 10kg spiermassa aankomt in een maand? Het is een ondersteunend supplement..
 
Dr. Worf zei:
Maar wat verwacht jij dan van 'werken van'? Denk je dat je ZMA neemt en 10kg spiermassa aankomt in een maand? Het is een ondersteunend supplement..

10 kg minstens ja.
 
Back
Naar boven