Fitness Seller

tijdstip innemen supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 1767

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
8
Waardering
0
Hoi,

Ik neem zelf 's ochtends altijd 2 multi-vitaminen, maar wat ik me afvraag, is het misschien beter om er 's ochtend 1 te nemen en dan in de loop van de dag nog een? Of misschien net als lijnzaadolie, 's ochtends 1 en 's avonds 1?
 
spreiden is inderdaad beter .dan weet je zeker dat het goed wordt opgenomen door het lichaam
 
Ik neem supplementen 's-ochtends in, overdag heb ik er geen tijd voor c.q. vergeet ik het.
Maar het zou naar mijn mening beter zijn het over de dag te spreiden en het met maaltijden te combineren.
Wat ik wel adviseer is om niet 's-avonds voor het naar bed gaan supplementen te nemen, want dan eet je als het goed is ook niet en liggen de supplementen wat te zwaar op je maag. Je kunt daardoor minder goed in slaap vallen, gewoon omdat je maag bezig is ze te verwerken.
Neem supplementen dus liever tijdens het eten in, maar niet met zuivel, want dat doet de opname van bepaalde stoffen geen goed.
 
Bedankt!

Ik drink 's ochtends altijd melk met een klein beetje whey, dit kan ik dan beter met water mixen. Ik denk dat ik 's ochtends maar 1 multi-vitamine neem en voor mijn training nog 1. Na mijn training drink ik altijd nog een proteine shake met melk. Nu nog ergens de lijnzaadolie tussen duwen :-)
 
Vitamine 's avonds voor het slapen gaan bij ons.
Lijnzaad op mijn eten verspreid over de dag.
 
Originally posted by Gespierd Stuk
Wat ik wel adviseer is om niet 's-avonds voor het naar bed gaan supplementen te nemen, want dan eet je als het goed is ook niet en liggen de supplementen wat te zwaar op je maag. Je kunt daardoor minder goed in slaap vallen, gewoon omdat je maag bezig is ze te verwerken.
Als het goed is eet je dan juist wel.
 
Zeker spreiden anders sponsor je alleen maar de fabrikant door een duur plasje te produceren met de overschotten in water oplosbare vitaminen (B+C). En je lichaam hoeft minder andere stoffen tegelijkertijd te verwerken, sommige multi's hebben vrij hoge doseringen Vit A of D waar je eigenlijk altijd mee moet uitkijken qua overdosering.

Maar als je ze dan toch inneemt, beter spreiden. Ook al zal naar verloop van tijd bij overdosering je de verschijnselen welk merken aangezien je lichaam deze vitaminen opslaat en niet uitscheid zoals B+C.
 
De meeste supps zijn van nut na je training, of igg bij de eerste maaltijd erna. Op niet trainingsdagen verdelen over 2x... smorgens en savonds.

(ik praat hier niet over eiwitten natuurlijk!!)
 
Originally posted by Gespierd Stuk
Ik neem supplementen 's-ochtends in, overdag heb ik er geen tijd voor c.q. vergeet ik het.
Maar het zou naar mijn mening beter zijn het over de dag te spreiden en het met maaltijden te combineren.
Wat ik wel adviseer is om niet 's-avonds voor het naar bed gaan supplementen te nemen, want dan eet je als het goed is ook niet en liggen de supplementen wat te zwaar op je maag. Je kunt daardoor minder goed in slaap vallen, gewoon omdat je maag bezig is ze te verwerken.
Neem supplementen dus liever tijdens het eten in, maar niet met zuivel, want dat doet de opname van bepaalde stoffen geen goed.

welke stoffen juist?
 
Multi's moeten tijdens of na de maaltijd genomen worden. Bij ontbijt en avondeten.

Suc6
 
Originally posted by bestoldschool

Als het goed is eet je dan juist wel.

Als het goed is eet je laat op de avond alleen nog eiwitten, want 's-avonds laat is je stofwisseling te traag om koolhydraten nog goed te verwerken, waardoor deze gauw als vet worden opgeslagen.
Beter is het dus om tijdens je op één na laatste maaltijd nog wat supplementen te nemen en niet meer tijdens de laatste maaltijd.
 
s'Ochtends op de nuchtere maag creatine.

Ongeveer 10-15 min. later Wake-Up drinkontbijt met
3 scheppen whey-proteine + 1 multivitamine.

s'Middags nog een Whey-proteine shake.

Een tijdje voor het trainen nog een dosis creatine.
Na het trainen Whey-proteine + creatine.

En 30-60 min. voor het slapen gaan op de nuchtere maag
ZMA.


De overige maaltijden heb ik dus weggelaten.

B-12
 
Originally posted by Gespierd Stuk


Als het goed is eet je laat op de avond alleen nog eiwitten, want 's-avonds laat is je stofwisseling te traag om koolhydraten nog goed te verwerken, waardoor deze gauw als vet worden opgeslagen.
Beter is het dus om tijdens je op één na laatste maaltijd nog wat supplementen te nemen en niet meer tijdens de laatste maaltijd.

Dus je hebt een snelle stofwisseling nodig om koolhydraten op te slaan en anders zetten ze om naar vet?
Deze mythe blijft ook terug komen.
 
Originally posted by burn


Dus je hebt een snelle stofwisseling nodig om koolhydraten op te slaan en anders zetten ze om naar vet?
Deze mythe blijft ook terug komen.

:p
 
Originally posted by Gespierd Stuk


Als het goed is eet je laat op de avond alleen nog eiwitten, want 's-avonds laat is je stofwisseling te traag om koolhydraten nog goed te verwerken, waardoor deze gauw als vet worden opgeslagen.
Vertel eens: waarom is je stofwisseling 's avonds laat te traag?
 
ik neem smorgens een halve multi vit pil en 1 vit c
op trainingsdagen:

1 vit c bij eten en na training en halve multivit na training

op niet trainingsdagen:

1 vit c bij eten en multivit ook. en 1 vit c om 20:00.
 
Originally posted by Gespierd Stuk
Neem supplementen dus liever tijdens het eten in, maar niet met zuivel, want dat doet de opname van bepaalde stoffen geen goed.


Ik kan eigenlijk niets over zuivel en opname van stoffen vinden op het internet, heb je misschien wat links voor me waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt
 
SUPLEMENTEN NIET INNEMEN MET MELK!
melk zorgt ervoor dat deze veel minder goed worden opgenomen...!!!!!!! beter eerst supplementen innemen met water en later shaken, als dat nodig is...
 
Originally posted by jweigeman
SUPLEMENTEN NIET INNEMEN MET MELK!
melk zorgt ervoor dat deze veel minder goed worden opgenomen...!!!!!!! beter eerst supplementen innemen met water en later shaken, als dat nodig is...


ja dat klinkt heel logisch..en ik wist zelf ook al aan het denken dat creatine gemeng in melk niet goed was maar waarom doet dan toch iedereen het in ze pre-workout shake met melk!!!

zou je inprincipe om het goed te doen je pre-workout schake altijd met water moeten aanmaken!!
 
Originally posted by jweigeman
SUPLEMENTEN NIET INNEMEN MET MELK!
melk zorgt ervoor dat deze veel minder goed worden opgenomen...!!!!!!! beter eerst supplementen innemen met water en later shaken, als dat nodig is...


Ik ben nog steeds gefascineerd door deze stelling. Ik kan er niet goed informatie over vinden, behalve dan in een sport en fitness blaadje "misverstanden over melk".
Misverstand 4: "Melkproducten kunnen een slijmlaag achterlaten op de tere darmslijmvliezen, dat kan een verminderde opname van voedingsstoffen tot gevolg hebben.....(verklaring weggelaten om dat ik niet zeker weet of dit bedoelt wordt)"
Is het misschien dit dat bedoelt wordt?

Andere vragen die bij mij opkomen zijn supplementen voedingsstoffen? (denk het wel) en gaat het om alle voedingsstoffen?

Alvast bedankt!
 
Back
Naar boven