AndroidHealthClinic

tijdstip van inname? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
ik neem elke morgen bij mn ontbijd;
1 multivitamine
1 vitamine c 1000 mg time releast
1 zinktablet
1 magnesium tablet

is dit wel goed of kan ik dit beter op andere tijdstippen gaan nemen?
 
Zorg dat je de magnesium neemt bij een maaltijd waarin geen zuivelproducten voorkomen. Je magnesiumtablet zou ook geen calcium moeten bevatten.
 
Je kan je multivits en anti-oxidanten best met de eerste maaltijd na je training nemen... Juist dan heeft je lichaam er het meeste aan, voor herstel.
 
Je c voor je training om je cortisol laag te houden.
 
zijn er eigenlijk meer suplementen die het cortisol verminderen of nog liever uitschakelen?

volgens mij doet hmb dat ook maar dat is wel erg duur en geeft weinig resultaat volgens mij.
 
Originally posted by AAJ
zijn er eigenlijk meer suplementen die het cortisol verminderen of nog liever uitschakelen?

volgens mij doet hmb dat ook maar dat is wel erg duur en geeft weinig resultaat volgens mij.

Uitschakelen? Nee, dat bestaat niet. Het werd geclaimd dat methoxy isoflavone dat zou doen, maar dus niet in die mate.

HMB werkt weer anders. Die zorgt dat er meer vrije aminozuren in het bloed zwerven, zodat spiermassa niet als energie aangesporken zal worden, maar na glycogeen en koolhydraten nog altijd eerst die amino's worden gebruikt.
 
hmb heeft nauwelijks zin, het iig nooit bewezen dat het werkt. en het is idd erg duur, en gebruik je magnesium tablet zowieso niet met zuivel anders werkt t een stuk minder.
 
Zwier zei:
Je c voor je training om je cortisol laag te houden.
hey, ik neem mijn vitamine c altijd na mijn training? Beter voor de training dan of wat?
 
Waarom zitten mag en cal in 1 tablet verwerkt dan? Beetje vreemd ?! Ik neem een cal&mag tablet bij mn brinta met melk (verkeerd dus?) en savonds na het sporten nog 1!

En verder meeste supplementen (vitamine etc) in de ochtend lijkt me het beste.. en vit C extra voor de training..
 
nijntje zei:
Waarom zitten mag en cal in 1 tablet verwerkt dan? Beetje vreemd ?! Ik neem een cal&mag tablet bij mn brinta met melk (verkeerd dus?) en savonds na het sporten nog 1!

En verder meeste supplementen (vitamine etc) in de ochtend lijkt me het beste.. en vit C extra voor de training..

omdat calcium een goedkoop bindmiddel is.
maar calcium heeft denk ik geen invloed op magnesiumopname, wel op de zinkopname (daarom zma niet met calcium nemen dus), maar enkel magnesium dan doet het er niet toe. kijk eens in de sticky over zma, staat er vast wel in vermeld.

Vit C koop ik bij de apotheker, in poedervorm(vraag naar ascorbinezuur ;) ). Dan los ik een kleine halve theelepel op in fles water van 2liter, zo krijg ik het verspreid over de dag naar binnen. Een teveel aan vitamine C wordt namelijk meteen afgevoerd via de urine, zodat van de 1000mg die je neemt bv maar 200mg opneemt. Je kan dit voorkomen door time released te nemen of zoals mij de inname spreiden over de dag, ik vind het echt heel gemakkelijk zo.

AAJ zei:
ik neem elke morgen bij mn ontbijd;
1 multivitamine
1 vitamine c 1000 mg time releast
1 zinktablet
1 magnesium tablet

is dit wel goed of kan ik dit beter op andere tijdstippen gaan nemen?

multi neem ik nuchter
zink en magnesium beter voor het slapengaan (zie sticky zma)
 
Een aantal vitaminen heeft vet nodig om door het lichaam opgenomen te worden, dus het beste is tijdens of na een maaltijd.
 
ik neem: smorgens multi, smiddags C, en savonds zink ;)

beetje verspreiden om optimale opname te bevorderen.
 
Back
Naar boven