Fitness Seller

Till failure

Bezoekers in dit topic

Sonic1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
465
Waardering
0
wat is till failure??
 
het zou iets met een trainingsmethode te maken hebben..
 
Ik zou ook willen weten wat het nou precies is, stel je doet 8 reps, en je haalt net 8 reps met stricte vorm..is dat till failure?
 
23 views, en nog maar 1 reply.. :D
't lijkt iets mysterieus te zijn....
 
till failure
is volgens mij gewoon zoveel reps doen dat je bij de laatste niet alleen verder kan en je trainingspartner je bijv een klein handje helpt . zodat je je grensen kan verleggen
zo zie ik het
als ik het fout heb hoor k wel
gr BIGTANK
 
Meestal word bedoelt tot het moment waarop je geen positive rep meer kan maken.

Hiernaast heb je ook negative failure, hiebij ga je na positive failure door tot je ook geen negative rep meer kan.


Verders heb je ook echt failure, dit is waneer de golgi tendon een seintje van je hersens krijgt dat het allemaal te zwaar is, en de zaak gewoon plat legt. Niet prettig als dit gebeurd terwijl je onder een gewicht ligt
 
Als je tot failure gaat, is het dan meestal zo dat je 1 of 2 dagen erna last hebt van spierpijn?
 
hoeft niet per se...
 
groei je dan meer?
 
wel of geen spierpijn maakt weinig uit vind ik..het is alleen mooi meegenomen als je lekkere spierpijn hebt.
 
Originally posted by Sonic1
groei je dan meer?

Ligt eraan hoever je normaal van je failure stopt. Mensen gaan meestal tot failure zodat ze zeker weten dat ze alles eruit hebben gehaald wat er in zit. Als mensen 1 of 2 reps eerder stoppen denk ik dat je net zoveel zal groeien... maar hoe weet je dat als je nooit tot fialure gaat dan weet je niet hoe dat voelt en kun je dus met geen mogelijkheid zeggen of je er bijna bent of niet.
 
denk dat het beste is als je gewoon je reps afmaakt, met het gewicht waarmee je het aantal reps nog net kunt halen, en daarna partial of forced reps doen..en de laatste paar kun je misschien cheaten..
 
damn damn... ik ziet hier echt te twijfelen welk discussietopic ik ga aanhalen....

Failure/fatigue paradox?

of

Training variety paradox?
 
ok pappa spike ;)

doe Training variety paradox maar :D
 
spike wie is dat eigelijk op je avatar? :D
vraag ik me al een tijdje af...
 
Back
Naar boven