Fitness Seller

Time to grow

Bezoekers in dit topic

MetalMan

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.387
Waardering
34
Ik ben al sinds 2004 bezig maar heb nooit het gewenste resultaat behaald. In de zomer van 2006 was er opeens groei zichtbaar, maar daarna ging het langzaam bergafwaarts door studie, vriendin, band en andere verplichtingen.
Ik ben wel trouw elke week minstens drie keer naar de gym blijven gaan met maar een paar weken rust per week (op zijn hoogst vier). De discipline is er altijd geweest.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik door dat mijn training waarschijnlijk te lang was. Met split-trainingen van 15 tot 20 setjes borst (bv 4 bankdrukken, 4 dumbbell press, 3 flyess en 4 sets crossover) en daarna 10 tot 12 setjes triceps was ik al gauw twee uur bezig. Daarna ben ik naar ongeveer 10 werksets borst met ongeveer 6 werksets triceps gegaan.

In de zomer van 2006 at ik al het goede bodybuilding voer: brinta, havermout, kwark, kipfilet, rijst, bonen, vis, whey-proteine. Dat is langzaamaan achteruit gegaan, maar in februari van dit jaar heb ik het weer opgepakt. Ik woon voor het eerst op mezelf en alles koken/klaarmaken is daardoor veel logischer.
Met mijn huidige eetschema zit ik op ongeveer 3300 kilocalorieën per dag, verspreid over 7 maaltijden (8 als je de workout-shake meerekent). Zie het schema in het excel-bestand (het tweede en derde tabblad).

Ik zit nu in de vijfde week van een vierdaags splitschema van bodybuilding.com. Dit schema voelt goed, maar sinds ik laatst een artikel las over trainen tot failure ben ik hevig aan het twijfelen of ook mijn training niet in orde is. Ik warm eerst op en doe dan alle sets in het schema met (zo mogelijk) hetzelfde gewicht, en zorg dat ALLE sets tussen de 8 en 10 herhalingen uitkomen, liefst alles met failure. Het artikel trok het gaan naar failure in kwestie en het schijnt niet nodig te zijn om alle sets tot failure te gaan (een van de redenen voor het starten van dit blog).
Volgende week wordt de laatste week van dit schema en daarna heb ik twee weken verplicht rust (een week naar huis en een week naar Parijs). Suggesties voor een nieuw schema zijn welkom, ik dacht er zelf aan om dit HST FB-programma te doen.
 

Bijlagen

  • Eetschema Raoul.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 71
succes man
 
Vanavond is het tijd voor benen:

3 sets squats
3 sets lunges
2 sets hack squats
2 sets stiff legged deadlifts
3 sets single leg calf raises

Dit zijn enkel mijn werksets, maar ik gebruik eigenlijk alleen voor de quats en deadlifts een of twee opwarmsets. Ik train alle sets tot failure maar ik vraag me nu toch echt af of dat nodig is. Ik zit in de vijfde week van het schema en ben niet in kracht toegenomen ondanks goede voeding (zie boven). Buiten het failure-verhaal zou ik me kunnen denken dat het gebrek aan eiwitten direct na de training de boosdoener kan zijn: ik nam alleen 350 ml chocomelk na de training (voor de dextrose) en pas sinds 1½ week zit daar 50 gram whey poeder bij.
 
Mijn benentraining zit erop en ik heb 'm iets zwaarder gedaan dan normaal (zowel squats als kuiten met 5 kilo per kant meer).
Voor de training voor het eerst (van een benentraining) een schep whey genomen (erna nog een, met chocomelk) en ik kreeg een beetje last van een steek in m'n zij. Hoewel ik me vaag kan herinneren dat ik dat vorige week ook had.
De training was niet zo zwaar als vorige week en ik was ook niet helemaal gesloopt naderhand. Vorige week stortte ik direct in na het drinken van de shake.

Gewicht is ook toegenomen. Ik weet niet precies wanneer ik voor het laatst gewogen heb maar ik schat 2 weken geleden. Vandaag was ik 1½ kilo zwaarder. Dat kan zeer goed toeval zijn.
 
Spierpijn in de benen is toch goed aanwezig. Vanmorgen schouders getraind en dat ging goed. Ik twijfel over de spierpijn, maar schouders voel ik sowieso vrij slecht.
Het is op zijn minst opmerkelijk dat ik spierpijn heb aan borst. Het lijkt de pectoralis minor te zijn en ik heb ZONDAG borst getraind. Met schouders vandaag toch niet al te veel belast:

3x Military Press
2x Lateral side raises
2x Bent over raises
2x Upright rows
3x Shrugs
half uur cardio (steps)

Nu twee rustdagen en zondag weer borst+triceps.
 
Bijna tijd voor borst-triceps. Ik ben twee weken geleden begonnen met whey proteine bovenop mijn gewone training en ik zou dus vandaag eigenlijk wat sterker moeten zijn.
Ik hoop het zeer want het frustreert me ontzettend dat ik toch niet echt vooruit ga ondanks mijn enorme verbetering in voeding.
En natuurlijk ben ik ongeduldig :P.

Het schema is als volgt (werksets):
3x bench press
3x incline dumbbell press
2x flyess
3x close grip bench press
2x skull crushers

Afsluiten met een half uurtje cardio.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels maandag ook rug gedaan, voor het eerst met wrist straps en dat ging lekker. 20 kg zwaarder en beter gevoel in m'n rug. Ook een tikje meer spierpijn.

Net klaar met schouders. Laatste keer van het schema. Nu twee weken naar huis en Parijs, wss niet zoveel tijd om te trainen dus even goed m'n rust pakken.
Daarna wil ik een nieuw schema doen. Ik dacht aan een 3x full body, maar een 6x double split lijkt me ook wel wat. Suggesties?
 
Donderdagavond kwam ik thuis aan, deze week zit ik bij mijn vriendin en moet ik buffelen aan een artikel. Geen tijd/mogelijkheid (het zou wel kunnen maar rust is goed) om te trainen dus gisteren heb ik een full body workout gedaan met 5x5. Ik heb nog nooit 5x5 gedaan en dit was echt fantastisch:

Bench Press
Lat pull
Deadlift
Overhead Dumbbell Press
Barbell Curl
Chin Up

Niet helemaal kapot na elke set maar een goeie pomp, en daardoor kon ik relatief kort rusten tussendoor. En best wel wat spierpijn vandaag (iig meer in m'n rug dan normaal) :D, dus 5x5 ga ik vaker doen.
 
Inmiddels twee weken bezig met Reg Park's Beginner's Routine:

The Reg Park Beginner Routine

Here is a workout that he and Arnold used with great success (provided by Kaya Park, Reg's grandson)

Workout A

Back Squats 5x5
Chin-Ups or Pull-Ups 5x5
Dips or Bench Press 5x5
Wrist Work 2x10
Calves 2x15-20

Workout B

Front Squats 5x5
Rows 5x5
Standing Press 5x5
Deadlifts 3x5 (2 warm-up sets and 1 "stabilizer set")
Wrist Work 2x10
Calves 2x15-20

Week 1: A, B, A
Week 2: B, A, B
Week 3: A, B, etc

Niet het 5x5 programma waar ik het eerder over had maar het voelt wel erg lekker. Nauwelijks spierpijn maar de lifts gaan goed. Tot nu toe 3x training A gedaan en 2x training B en het gewicht kon (natuurlijk) elke training een stukje omhoog.
 
Net terug van mijn nieuwe schema. De 5x5 gaat de goede kant op en met training A heb ik vandaag weer wat zwaarder kunnen trainen:

Benchpress van 80 naar 85
Squats van 110 naar 112,50
Barbell curl van 7,5 naar 10

Chinups waren vorige week te zwaar dus die heb ik lichter gedaan (15 kilo eraf volgens mij). Ze worden natuurlijk ook zwaarder omdat ik zelf zwaarder wordt.

De training voelde lekker maar toch iets zwaarder dan vorige week. Dat voelde ik vooral bij de squats. Maar die hoop ik vrijdag weer te verhogen; met de benchpress kan ik misschien nog een beetje erbij doen (87,5 zou cool zijn).

Iets dichter bij de doelen (zie sig) maar we zijn er nog lang niet.
 
Zojuist training A gedaan en het kon weer zwaarder:

Bench press op 90!! :D
Squats op 115

Chinups en barbell curl willen nog niet zo, maar ze voelden wel goed.

Opmerkelijk dat deze squat echt killer is, terwijl ik 'm in Nederland met gemak 8x120 deed en vaak zelfs 130 kilo gebruikte. Schijven/halter in de homegym zijn 'Olympisch', maar ik kan me niet voorstellen dat deze schijven zwaarder zouden zijn...
 
Vandaag weer een (tijdelijk) pr'tje gemaakt:

5x140 deadlift (vorige week was dat 135). Zelfs met de enorme hitte in Kopenhagen ga ik langzaamaan vooruit.
 
Hoewel ik de vorige keer 90 kilo op de hefbank heb gebruikt was het net geen full ROM, maar bleef er nog een paar centimeter tussen borst en stang over.
Vandaag nog een keertje op 90 kilo en beter op de uitvoering gelet. De eerste werkset ging heel goed, de tweede iets minder. Bij de derde set een spotter gevraagd en die set ging zonder hulp (1 vinger bij de laatste rep) op full ROM. Daar ben ik dus helemaal tevreden mee.

Squats konden weer 2.5 kg zwaarder (1.25 per kant). Vandaag las ik een aantal artikelen over schoenen en zodoende heb ik mijn buitenschoenen (Ecco's met harde zool) gebruikt in plaats van mijn hardloopschoenen (dempend met flink antipronatieprofiel). Het voelde zeker anders maar ik durf niet te zeggen of het beter was. Het voelde in ieder geval lekker :).

De pullups gaan niet zo lekker. Ik probeer mezelf helemaal omhoog te trekken (kin op handhoogte) want dan voel ik de oefening het beste, maar ik kan de oefening niet zwaarder doen (blijf steken op -35/-40 kilo). Tips?
 
Gisteren konden de front squat, standing press en deadlift weer wat zwaarder, rows ben ik iets lichter gaan doen omdat ik ging cheaten (en nu voelde ik 'm beter).

Deadlifts op 5x145 kilo, helaas was de laatste rep niet netjes en die voelde ik ook een beetje in m'n onderrug.
Als ik weer thuis ben eens vragen of iemand een filmpje van mijn uitvoering kan maken.
 
Omdat het pinksteren is en ik woensdag naar huis ga, heb ik mijn trainingen een dagje vooruit geschoven (vandaag en dinsdag ipv morgen en woensdag). Dus vandaag heb ik training A (squats, pullups, bench presses, barbell curls, standing cales) gedaan.

Squats op 120 kg!! :D
Bench press op 92.5 kg!! :D

Pullups gaan verdomme nog steeds niet zwaarder. Maar ik heb mezelf even gewogen en ik was vandaag 102 kilo (:O). Dus technisch gezien gaan de pullups langzaam vooruit.

Curls en calves konden ook iets zwaarder maar dat interesseert me niet zo.
 
dikke PR's man
 
Lekker hè? :D

Niet helemaal hoor, ik heb ooit wel 100 kg bench press gedaan en squat ook op 130. Maar zoals ik al eerder zei denk ik dat de gewichten in mijn eigen gym niet kloppen ofzo. Toen ik daar een weekje was pakte ik ook zwaarder (vooral de dumbbells).
 
Gisteren heb ik de laatste B-training tijdens mijn verblijf in Denemarken gedaan. Morgen ga ik naar huis en dan ga ik even langs bij mijn eigen sportschool. Ik heb daar lang gewerkt en misschien hebben ze wel weer een baantje voor me. Als dat zo is kan ik daar natuurlijk weer trainen. Anders moet ik even kijken of ik naar een andere sportschool ga (verandering van spijs doet eten).

Anyway, front squats en standing presses gingen weer een stukje zwaarder, rows heb ik iets lichter gedaan omdat ik mezelf betrapte op cheaten (maar het is alsnog een stuk zwaarder dan ik eerder deed).
Deadlifts heb ik geprobeerd op 150 kilo maar dat ging niet helemaal. Ik had wat minder energie dan de vorige keer dus bij de volgende training lukt het waarschijnlijk wel, maar het lukte dit keer maar 3 reps. Ook kreeg ik last van mijn onderrug en daar heb ik wel vaker last van. Ik ga het binnenkort eens laten filmen om eens naar m'n uitvoering te kijken.
 
deadlift je met belt of zonder?
 
Back
Naar boven