XXL Nutrition

Time to grow (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zwaarste sets altijd met belt. De eerste paar sets gaan vaak prima zonder (momenteel zijn dat al sets van ongeveer 100 kilo). Daarbij voel ik m'n onderrug ook niet.
 
Vandaag voor het eerst getraind in mijn 'hometown'. Het was training A en squats gingen wat zwaarder (122,5 kilo), pullups waren volgens mij iets lichter (ander toestel) maar ik voelde ze wel heel goed. Bench press weer 1.25 kilo per kant bij maar hetzelfde verhaal als eerder: sets gaan met spotter heel makkelijk en de spotter doet bijna niets (claimt zelf wederom helemaal niet geholpen te hebben) maar set 3 en 4 zonder spotter gingen veel slechter.
 
Vandaag was de derde training in Nederland (en de oude sportschool) en de tweede keer training A.
Vorige twee keren ging de bench press zwaarder, maar de eerste werksets waren niet full ROM en de laatste ging goed met spot (waarbij diegene nauwelijks iets deed). Daarom wilde ik weer terug en vandaag ging 90 kilogram helemaal goed (3 sets van 5 reps full ROM).
 
Vandaag:

Squats waren met 122,5 kg prima te doen
Pullups met -25 goed te doen
Bench Press met 92,5 kg zwaar maar wel netjes uitgevoerd
Barbell Curl met 10 kilo iets te zwaar (maar ging nog wel goed)
Standing Calves (stang in de nek op een stepje) met 25 kg goed te doen.
 
Even een verlate update. Mijn broer is begonnen met fitness/bodybuilding en die moest ik wat begeleiden. Hopelijk lijdde maar eigen training daardoor, want mijn bench press ging iets minder soepel. Wel 2.5 kg erbij (dus 95 kilo) maar de setjes gingen een stuk moeizamer en 5 reps haalde ik alleen bij de eerste set.
 
Gisteren training B en alles ging weer een stapje zwaarder :D. Vooral over de deadlifts ben ik zwaar tevreden. 5x155 kilo met goede uitvoering.
Er zal wel érg veel rust tussen de sets want ik was tegelijk aan het werk en het was enorm druk.
 
Vandaag weer training B gedaan. Bij training A woensdag schoot er iets in m'n nek. Nog steeds last van maar toch getraind.
Alles weer een stapje zwaarder en de deadlift op 160 kilo geprobeerd. Ondanks m'n nek ging het 4 reps netjes, dus volgende week moet dat zéker lukken.

Ik ben wel toe aan een weekje rust. Misschien kan ik volgende week vanaf dinsdag naar m'n vriendin en kan ik die week gelijk als rust pakken.
Zal ik dan mijn eetpatroon hetzelfde houden? (3400 kcal per dag).
 
Gisteren was hopelijk de laatste training A voor mijn rustweek. Het hangt een beetje af van de resultaten van mijn vriendin (als ze vrijdag een herkansing heeft ga ik er niet heen en kan ik net zo goed doortrainen). Anders was gisteren de laatste training en daarom heb ik mijn bench press doorgetrokken naar 5 x 100 kg. Vanaf de derde of vierde rep was de spotter nodig, maar vandaag wel wat lekkere spierpijn en misschien kan ik de volgende keer dan wat zwaarder.

Maar ik wil na de rustweek een nieuw full-body programma doen. Ik hoor graag wat men er van vindt.
Ik doe dan elke dag een oefening voor onderlichaam, rug, borst, en iets extra's. Er is nog wat finetuning nodig.

DAY 1
Squats 5x5
Pullups 5x5
Incline Dumbbell Press 5x5
Barbell Curls 2x10

DAY 2
Leg Press 5x5
Barbell Rows 5x5
Flat Bench Press 5x5
French Press 2x10

DAY 3
Deadlifts 3x5
Lat Machine 5x5
Standing Press 5x5
Standing Calves 2x15-20

Voor mijn gevoel zijn het te weinig oefeningen per keer. Ik doe de grote spiergroepen, maar worden ze zo genoeg geprikkeld?
 
Nieuw programma

Na een rustweek (6 dagen) ga ik met een nieuw programma beginnen. Het is een Full Body programma dat is afgeleid van Reg Park's Beginner Routine en gefocust op Squats, Deadlifts en Bench Press. Ik merkte namelijk dat deadliften aan het einde van een training nogal pittig is, en de Front Squats voelden niet lekker meer. Daarom dus een aangepast schema met een handvol nieuwe oefeningen.

DAY 1
Squats 5x5
Pullups 5x5
Incline Dumbbell Press 5x5
Barbell Curls 2x10
Calves 2x15-20

DAY 2
Lunges 5x5
Barbell Rows 5x5
Standing Press 5x5
French Press 2x10
Wrist work

DAY 3
Deadlifts 3x5
Kroc rows 5x5
Flat Bench Press 5x5
Upright Row/Delt Raises 2x10
Abdominals

Ik moet mijn vriendin aan het eind van komende week of het begin van de week daarna helpen met verhuizen dus dan zal er nog wat rust (of in ieder geval niet trainen) zijn, maar ik zie verder geen obstakels. Ik wil dit schema een week of 8 doen (3x per week) en er eenmaal per week bij boksen en eenmaal per week hardlopen (matig tempo, ongeveer een half uur).
Vanmiddag begin ik met de eerste workout.
 
Rust week? Waarom dat, ik trek zoiets niet :p
 
Rust week? Waarom dat, ik trek zoiets niet :p

Lol. Ten eerste omdat ik mijn vriendin bij moest staan, ten tweede omdat ik last kreeg van kleine pijntjes, de motivatie iets was ingezakt en de gewichten minder rap omhoog gingen.
 
Training van net ging goed. Ik heb de gewichten iets lichter gedaan dan eerder omdat het de eerste training na een rustweek was maar het voelde erg lekker.

Squats: 120 kg
Pullups: -22,5 kg
Incline Dumbbell Press: 34 kg (echt héél gemakkelijk en dat verbaasde me zeer. Ik ben dus echt hard vooruit gegaan)
Barbell Curls: 7,5 kg
Standing Calves: 80 kg


Ik ben begonnen met inlezen over HST. Het klinkt erg aanlokkelijk dus wellicht ga ik dat hierna doen. Toch wordt ik nog aangetrokken door sixdaysplit.
 
Sixday split?
En vind je barbell curl wel heeeeeellll erg licht
 
Sixday split?
En vind je barbell curl wel heeeeeellll erg licht

Oh sorry, die BB Curl klopt niet. Ik schrijf altijd op wat ik per kant gebruikt dus ik moet het altijd omschrijven. Als ik niet oplet vergeet ik dat. Het is dus 2x7.5 met een stang (ik gok iets meer dan 5 kg). Totaal van 20 kg dus. Wel hele stricte vorm en 'squeeze at the top'. Hij kan nog iets zwaarder, maar met deze stricte vorm kom ik niet over de 12.5 per kant heen.

En met de sixday split bedoel ik een dubbele drie, waarbij je alles twee keer in de week doet. Ik heb het eerder gedaan en het beviel toen heel erg:
Maandag en donderdag: Borst+Triceps
Dinsdag en vrijdag: Rug+Biceps
Woensdag en zaterdag: Schouders+Benen
 
Laatst bewerkt:
Trek je dat kwa herstel? Als ik een spiergroep pak heb ik toch altijd wel 2 dagen spierpijn.
 
Ik weet het niet zeker. Toen ik het vijf jaar geleden deed was ik 19 en toen ging het voortreffelijk. Ik had daarbij ook twee dagen spierpijn maar daardoor had ik juist het gevoel dat ik de goede trainingsintensiteit had (net na de spierpijn weer prikkelen).
Ik weet niet hoe het nu gaat, want hormoonhuishouding gaat natuurlijk wat langzamer draaien, zelfs in vijf jaar.
 
Je bent gewoon al een oude lul
 
Vandaag Dag 3 van mijn nieuwe schema gedaan.
Deadlifts gingen zeer goed, ondanks dat het de eerste keer 's ochtends trainen was én na een week rust. 160 kilogram.
Kroc Rows waren best fijn om te doen, nog wel een beetje te licht (36 kg).
French Press met 25 kg was héérlijk. Hier zijn m'n armen echt niet meer aan gewend, ze werden bijna uit elkaar gescheurd :D.
 
Back
Naar boven