MuscleMeat

Time to grow (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag was borstdag maar helaas ging de bench press niet zo goed (7x85 ging net) maar de andere oefeningen (incline dumbbell press en cable crossover) gingen goed. Ik heb de laatste oefening wat lichter gedaan want ik merkte dat 'ie niet strict ging.
 
Deadlift ging vorige week 2.5 keer met 170 kilo (en wat pijn in m'n rug); vandaag lukte het 3 keer zonder pijn. Ik merk echter wel dat het schema zwaar begint te worden en de rust bijna te kort: m'n onderarmen waren bij het optrekken (tweede oefening) zwaar aan het verzuren.
 
Andere schema of even paar dagen extra rust ? :)
 
Zou kunnen, maar ik wil dit schema nog twee weken doorknallen. Het was de bedoeling het 6 weken te doen (dat is over 2 weken) dus ik ga ietsje meer eten (zonder op te schrijven).
Vandaag was benendag en dat was behoorlijk pittig. Ik voel ze nu ook behoorlijk en heb wat energie tekort (ben de hele middag al futloos). Gelukkig hoef ik eigenlijk niets te doen :).
 
Gisteren en vandaag wat langer geslapen en gisteren wat meer gegeten, en de training van vandaag (rug/biceps) ging voortreffelijk!
 
Deadlifts gingen vandaag niet :(. Van het weekend veel gitaar gespeeld op een slecht afgestelde gitaar en m'n onderarmen waren verzuurd. De 170 lukte helaas maar 2 keer. Daarom wel twee setjes gedaan op dit gewicht.
Volgende week een rustweek.
 
Het zesweekse schema (6x per week dubbelsplit) is afgelopen en hier zijn de stats:

12-8-11
arm: 40.1
taille: 102
been: 64.2

7-9-11
arm: 40.4
taille: 100
been: 64.5

1-10-11
arm: 41.1
taille: 102
been: 63.5

Arm is een stuk vooruit gegaan, helaas ook wat dikker geworden en, vreemd genoeg, wat massa kwijt op m'n bovenbeen.
Ik ga nu een week rust houden en daarna een 3daysplit doen. Schema moet ik nog maken.
 
Dag 1 (bost+schouders) en dag 2 (rug+triceps) zitten erop. 100% stricte vorm gehouden en zoveel reps gedaan als mogelijk (zonder failure of vertraging). Over het algemeen een goede pomp en aan borst en schouders flinke spierpijn.
Rug (gisteren getraind) voel ik iets minder en ik vraag me af of 3 oefeningen (deadlifts, BOR, pullups met in totaal 8 werksets (2+3+3) genoeg is. De deadlift heeft namelijk weinig herhalingen waardoor het vooral een krachtoefening hoort te zijn.
 
Na heel lang niet gelogd te hebben toch even tijd. Het gaat steady maar ik heb niet het gevoel dat ik monsterlijke gains heb gemaakt de afgelopen 4 weken. Dit schema doe ik nog 2 weken en daarna even meten (en een rustweekje).
Binnenkort ook een nieuw (/aangepast) schema maken voor de volgende sessie.
 
Alweer een hele tijd niet gelogd want ik heb het enorm druk en dan train ik wel maar gaat het nadenken over bodybuilding op een lager pitje. Ik heb het nog steeds druk maar ben toch weer aan het oriënteren (hieronder meer over POF, waar ik over gelezen heb).



Gisteren kreeg ik een compliment op de massa van m'n benen. Een kerel met een behoorlijk bovenlichaam vroeg zich af wat voor schema ik ervoor deed, maar dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Ik vraag me vooral af wat het verschil is tussen boven- en onderlichaam (trainen) en misschien weet ik het.
Vandaag een stuk gelezen over Positions Of Flexion en benen deed ik vaak:

- Squat (midrange/synergy)
- Leg Press (ook midrange maar íetsje meer stretchy)
- Leg Extension (contracted)

- Stiff leg deadlift (midrange+stretch)
- Leg curl

Voor bovenlichaam deed ik vaak meer compounds (bv Bench Press+Incline DB Press+Flyess (niet helemaal gestretcht) en Deadlift+Pulley+Lat Pulldown).


Over 3 weken verhuis ik naar Antwerpen en zal het trainen even stil komen te liggen. Ik overwoog om HST te doen maar POS klinkt aanlokkelijker. Als iemand er iets zinnigs over te zeggen heeft: graag.
Als ik daar eenmaal zit en gesettled ben kan ik alles eens rustig evalueren.
 
Vandaag ging het bankdrukken niet minder goed of beter dan vorige keer (8x80 kg) maar ik had zin om er eens wat bij te gooien. Dus na de twee verplichte werksets heb ik eens 100 kg gedaan. Dat lukte 1½ keer (nette vorm, dat wel). Heb het ooit wat meer gekund maar ik focus niet zo op het gewicht meer.
Toch leuk om eens te doen.
 
Vanmiddag dextrose gehaald bij Albert Heijn (1.80 voor 500g ofzo). Het plan is om ~50g direct na de training te nemen in plaats van de banaan. De banaan gaat samen met een appeltje direct (30 minuten) voor de training. Ik ben de laatste tijd wat futloos voordat ik de gym binnenstap dus hopelijk werkt dit.

Zojuist even armen gemeten want de laatste keer (1½ week geleden) was 'ie kleiner (38.8 cm) dan eerder (hele tijd iets meer dan 40 cm geweest). Nu was 'ie weer 38.8 cm. Hoe zou dit komen? Ik train borst/rug/schouders twee keer in de week (zondag en donderdag) en er tussendoor op dinsdag benen+armen (slechts 2 sets biceps en 2 sets triceps). Overbelasting van armen? Of juist te weinig prikkels?
 
Vandaag ging enigzins moeizaam. Alle gewichten naar behoren gelift maar het voelde zwaar. Gisteren feestje gehad dus het zou kunnen dat ik teveel suiker en vet heb gegeten.
Andere mogelijkheid (minder waarschijnlijk) is het eten van vandaag. Om 8 uur havermout, 10 uur 2 boterhammen en een ei, kwartier voor de training een appel en een banaan. Dat laatste heb ik nog niet veel gedaan maar ik probeer nu wat dextrose direct na de training doet. Even blijven loggen om te zien of ik gewoon nog aan het verteren ben.

Hier overigens de training:
Pullups: 3x8
Deadlifts: 2x4
T-Bar Rows: 2x10

Pushups: 2x8
Incline DB Press: 2x10
Flyes: 2x6

Military Press: 2x9
Side Raises: 2x8
 
Effe loggen. Vandaag training 2 gedaan: benen en armen.

Benen begon met 2 sets jumpsquats, maar die ga ik eruit halen want zijn natuurlijk geen massabouwers. Daarna Leg Press en die voelde zeer goed. Als derde Hack Squats, maar door gelezen te hebben over POF voel ik hier niet zoveel meer voor omdat het ook een midrange-oefening is. Laatste oefening was Good Mornings en die voelde goed.
Armen was alleen Barbell Curls en French Press, omdat ik op zondag en donderdag borst/rug/schouders doe. De vraag is of het überhaupt wel zin heeft om armen te doen, en de tweede vraag is of het zin heeft om dan maar 1 oefening (2 werksets) te doen.
 
Eind van de middag getraind (half 5 tot half 6) maar niet het gevoel dat het veel uitmaakte. Trainingen gaan niet zo soepel meer, ik hoop dat het door de stress van m'n verhuizing komt.
Dit was de laatste training van deze week; volgende week hard werken en verhuizen, dus ik ben benieuwd...
 
Big Changes

Dankzij dit topic ben ik gemotiveerd geraakt om te veranderen. Ik zit middenin een verhuizing en einde van een project dus eigenlijk heb ik geen tijd, maar ik zit met frustratie omtrend mijn fysiek en progressie. Vetpercentage is te hoog (>18%) en gains zijn te laag.
De eerste mogelijkheid is om schijt te hebben aan het vetpercentage, te bulken en hopelijk te groeien. Maar ik vind mezelf nu al te vet. Tweede mogelijkheid is om een paar weken te cutten (6 weken-2 maanden), daarbij te hopen dat ik geen tot weinig kracht verlies en m'n vetpercentage terug te laten lopen tot 12-14%, en daarna te bulken in de juiste verhoudingen. In de vorige bulk heb ik namelijk veel koolhydraten gegeten en dat is mijn enige verklaring waarom ik veel vet ben aangekomen maar weinig spier.
Ik heb nu nog het idee om tijdens de cut een fullbody programma te doen zodat ik kan focussen op krachtbehoud en veel calorieën kan verliezen. Maar ik zit middenin een verhuizing en beëindiging van een project dus er is veel stress en binnenkort geen gym meer. Maar als ik eenmaal gesettled ben zal de motivatie flink oplopen.

Motivatie en cheers zijn appreciated :).
 
Wat je ook doet: succes jongen.

Ik kom net ook van een verhuizing en stress en alles af en denk dat je blij mag zijn als je zoveel mogelijk kunt behouden wat je hebt bereikt. Ik zou wel blijven trainen maar dat als uitgangspunt hebben voorlopig, en daarna weer echt knallen.

Ik zie trouwens aan je log dat je in Almere zit, waar train je?
 
Thanks man. Ik zit bij Randstad Fitness/Almere Fitness. Was ooit Fitness Club Almere als een van de twee groten (back in the nineties) en heb daar jaren gewerkt dus er altijd blijven plakken. In Antwerpen ga ik op zoek naar een 'echte' gym :).
 
Je gaat nu juist weg uit Almere? (geef je geen ongelijk hoor :D)
 
Ja heb gestudeerd in Amsterdam en da's goed te doen, maar ga nu promoveren in Antwerpen en da's een beetje te ver :).
 
Back
Naar boven