Fitness Seller

Time to grow (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Twee weken verhuizen achter de rug. Erg slecht gegeten (dat is vele malen makkelijker bij zo'n chaotische tijd) en uiteraard ook niet getraind. De laatste training was vorige week woensdag dus er is een klein beetje in te halen.
Over een uurtje hang ik weer in de ijzers. I'll keep you posted.
 
Gisteren dus Training A gedaan en ik zit nu echt vól met spierpijn. Ondanks twee weken zware verhuizing hoefde ik geen gewicht in te leveren (en ben ik met een aantal oefeningen zelfs wat zwaarder gegaan). Omdat ik het nieuwe schema 3 weken geleden begon ben ik toen al iets lichter gegaan, maar het viel me reuze mee.

Ik overweeg nog steeds om een sixday split te gaan doen. Misschien binnenkort eens uitwerken.
 
Vandaag Training 2 maar die is iets aangepast. Een aantal oefeningen omgewisseld met dag 3 (finetuning):

Deadlift
Kroc Rows
Standing Press
French Press
Wrist Work

Alles op hetzelfde niveau als 2 weken geleden dus ik ben dik tevreden. Zeker met het warme weer.
 
Gisteren Day 1 gedaan en alles ging een stukje zwaarder. Sterker nog, de squats gingen een heel stuk zwaarder. Vorige week 120 gedaan omdat ik 2 weken verhuizing achter de rug had, maar deze week wilde ik een enorme boost dus heb ik 130 geprobeerd. Da's met de Full Body schema's een nieuw PR :).
 
Zojuist Training B gedaan. Helaas ging de deadlift niet zwaarder. 165 kilo geprobeerd maar ik kwam niet verder dan drie (redelijk goede) reps. Maar volgende week gaat dat zeker lukken!

Een powerlifter in de gym had het over andere technieken bij bench press, waarmee kracht zou toenemen: 2 secondes rust bovenaan, langzaam zakken en twee secondes rust op de borst (waarbij je enigzins spanning moet houden natuurlijk). Daarna vol uitstoten. Zou je daardoor sterker worden?
 
Net terug van Training C. Niets bijzonders gebeurd, alles kon wel een stukje zwaarder.
Eetschema gaat op de schop (zie dit topic) en ik heb plannen om over 1½ week een 3-day dubbelsplit te doen (alles twee keer in de week dus 6x per week trainen).

Ik heb zojuist arm, taille en been weer even gemeten en ik ben tevreden:
12-8-11
arm: 40.1
taille: 102
been: 64.2

Tov vorige meting:
16-7-11
arm: 39.8
taille: 102.5
been: 62

Toch is taille véél te veel dus daarom heb ik mijn eetschema herzien. Doordat ik alle kleine dingetjes niet had opgeschreven at ik toch veel teveel. Verder at ik teveel koolhydraten en te weinig vet.
Nu alles opgeschreven en vanaf komende week ga ik dus iets anders eten.
 
Vandaag de eerste dag van mijn aangepaste eetschema.
- De havermout+melk om 8 uur was hetzelfde.
- Om 10 uur 2 ipv 4 boterhammen, geen ei maar 75 gram zure haring.
- Lunch is hetzelfde, maar minder rijst (85->55 gram) en kip (166->85 gram).
- Bonen/tonijn + appel om 2 uur blijft hetzelfde
- Om 4 uur 2 boterhammen met een heel ei en alleen eiwit (oorspronkelijk van de 10 uur maaltijd)
- Avondmaaltijd blijft hetzelfde (variabel)
- Na de training (dat zal vandaag rond 2 uur zijn) geen 300 ml chocomelk maar een banaan, met 50 g proteine
- Om 10 of 11 uur 500 g kwark, maar niet met muesli maar met 30 g gemengde noten (van Albert Heijn).

Ik hou jullie op de hoogte.

Dit is ook een crosspost, te vinden in dit topic.
 
Zowaar: een nieuw schema! Vanaf vandaag ga ik zes dagen in de week splitprogramma's trainen en vandaag waren borst en triceps aan de beurt.
De Bench Press (eerste oefening) ging erg goed (iets lichter dan vorige week maar wel meer herhalingen) maar daarna waren mijn spieren al erg verzuurd. Logisch met al dat full body gedoe maar het voelde héérlijk! Uiteindelijk heb ik 6 werksets voor borst gedaan:

Bench Press: 2 warm up sets en daarna 2 sets op 90 kg (7 reps tot failure).
Incline Dumbbell Press: 1 warm up op 28 kg, daarna 2 sets met 36 kg (6 reps tot failure).
Cable Crossover: 1 warm up set, daarna 2 werksets met 15 kg (kabels, per kant) (7 reps tot failure).

Zou de belasting hiermee voldoende zijn? Voor een eerste training was het uitstekend, maar ik vraag me af of het genoeg blijft.
 

Bijlagen

  • 6day split.xls
    29 KB · Weergaven: 29
Inmiddels nog maar 1 training (benen+schouders) in de eerste week. De rest ging heel behoorlijk en ik probeer alle herhalingen net onder failure te houden: nette uitvoering en doorgaan tot het net niet meer lukt. Daarbij wil ik elke week een extra herhaling doen (hopen dat dat lukt) i.v.m. de progressive load.

Overigens direct bewijs dat er een hele hoop gebeurt in getrainde spieren: mijn arm is 1.5 cm groter (dan twee weken geleden, helaas niet een dag eerder gemeten) omdat ik woensdag triceps en gisteren biceps heb getraind. Dit is geen echte pomp meer want ik heb vanmorgen gemeten.
In ieder geval doet mijn biceps enorm veel pijn.

Als iemand nog tips heeft voor de Lying Barbell Row hou ik me aanbevolen. Het was echt een heerlijke oefening (ik voelde rug heel goed) maar hij is lastig uit te voeren omdat de bankjes zo dicht bij de grond staan. Helaas hebben wij geen cambered bar, maar wel een ez-bar.
Ook lijkt het veel op de gewone barbell row dus ik overweeg om deze oefening om te ruilen met de kroc rows. Ik neem de pullups ook mee naar dag 2: je gebruikt er nogal veel armen bij en optrekken heeft een hogere prioriteit dan de Lat Pull.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de schouderdag misschien een beetje wijzigen. Gisteren deed ik:
Shoulder Dumbbell Press
Cuban Press
Side Raises
Front Raises

De Cuban Press was echt achterlijk zwaar (lege stang, 20 kg) maar het zijn 3 draaiende oefeningen, terwijl de andere schouderdag (Military Press, Arnold Press, Shrugs) relatief makkelijker is (en meer presses heeft).
Ik zat te denken om de Shoulder Dumbbell Press en Cuban Press om te ruilen met Military Press en Arnold Press. Dus dag 1:

Shoulder Dumbbell Press
Cuban Press
Shrugs

en dag 2:

Military Press
Arnold Press
Side Raises
Front Raises

Dag 1 heeft 4 oefeningen voor benen en dag 2 heeft er 3; dat is de reden dat de schouderoefeningen enigzins scheef verdeeld zijn.
 
Schouders heb ik gewijdigd in het volgende:

Dag 1:
Push Press
Military Press
Upright Rows

Die heb ik gedaan en dat voelde goed.

Dag 2:
Dumbbell Gorilla Press
Arnold Press
Rear Raises
Shrugs

Vandaag was borst dag 2 en ging prima. Alles een stukje zwaarder (of voornamelijk meer reps) dus ik ben dik tevreden. Het voelde ook goed dus wordt morgen waarschijnlijk wel spierpijn.
 
Vorige week ging de deadlift slecht (2x 160 kg), wellicht omdat ik dieper moest zakken (kleinere schijven en geen matjes), maar vandaag lukte het wel 5x160kg.
 
Zojuist borst+triceps (dag 2) gedaan. Helaas ging de incline bench press niet zwaarder dan vorige week (twee sets van 6x85 ipv een set van 8x85) maar dat komt misschien omdat het nog vroeg was. Normaal train ik 2 uur (en een maaltijd) later. Sowieso deed ik een set extra, dus het is wel een beetje te verklaren.
Goede reden om volgende week extra hard te proberen om meer te doen :).


Overigens gaat mijn eetschema enigzins op de schop. Ik ga geen zure haring meer halen want dat vind ik niet te vreten. Gisteren de goedkoopste sardines bij AH gehaald en die zijn best goed te doen.
 
Gisteren was dag 1 maar helaas ging de eerste oefening (bench press) niet zo goed. Omdat ik 2 werksets doe en de eerste keer slechts 1, heb ik het gewicht al verlaagd (van 90 naar 85 kg). Vorige week deed ik 2 sets van 7 reps dus gisteren moesten het er 8 worden. De eerste set ging dat goed maar helaas lukte het de tweede set maar 6 keer. Het voelde wel goed (failure -1) dus ik maak me geen zorgen.
Reden hiervoor zou kunnen zijn:
- Vrijdag schouders getraind (en dat voelde goed).
- Zaterdag teveel suiker gegeten.

Vandaag rug/biceps, waaronder deadlifts. Over een uur sta ik te knallen, ik ben heel benieuwd.
 
Deadlifts op 170 kg! :D New PR, hoewel ik maar 3 reps deed. Maar met de huidige 'progressive load' hoop ik volgende week 4 of 5 reps te kunnen.
Overigens kreeg ik een klein beetje last van m'n onderrug maar dat heb ik wel vaker. Vreemd genoeg heb ik er nu ook een beetje last van. Het zou logisch zijn als het daarvan komt, maar het wordt dus oppassen geblazen.

Vandaag benen en schouders. Dat wordt weer bikkelen!
 
Net terug van Dag 3: Benen en schouders.
De lunges waren onmenselijk zwaar en eigenlijk net niet te doen. M'n benen waren al wat vermoeid.
De overige oefeningen voelden erg goed en eigenlijk was alles precies zwaar genoeg (met 1 rep extra of meer gewicht t.o.v. vorige week).
 
active poster. even kort doorgelezen, ziet er goed uit man.
 
Thanks. Het gaat eindelijk de goede kant op. Ik verbreek regelmatig recordjes, heb goed herstel, eet een stuk netter en het trainen voelt fijn.
Helaas heb ik niet zoveel lezers :P.
 
Vandaag was borst dag 2 (incline bench press, db pullover, flyess). De eerste oefening was zwaar maar ging wel 1 rep extra (net), de andere twee waren zwaar maar goed te doen.
Bij triceps geen commentaar, dat ging naar verwachting.
 
Godsamme, benentraining was killer. De training zelf ging goed maar ik ben nu wel leeg. Al twee maaltijden gegeten en over 10 minuten de volgende.
Ik ben benieuwd.
 
Back
Naar boven