Fitness Seller

Timed total tonnage

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Timed total tonnage toegepast op MP, 3x in 10 dagen altijd, en elke vrijdag doe ik olympische lifts.

WEEK A


MAANDAG
MP: 5x10
Squat 5x5
Rows: 5x5

WOENSDAG
flat DL: 5x5 (ramped)
BP:5x5
Heavy chins

VRIJDAG:
MP: 5x5
Powersnatch: 10x3
Powerclean: 10x3
Squat: 5x5 (ramped)

WEEK B

MAANDAG
BP: 5x5
DL op blokken: 5x5 (ramped)
Heavy chins

WOENSDAG
MP: 3x3
Squat 5x5 (ramped)
Rows: 5x5

VRIJDAG
Powersnatch10x3
Powerclean 10x3
Squat: 3x3


Er komt ook assistance bij.. Flies, abs, lunges.. En Week C is identiek aan week A, behalve dat DL dan is met mij op verhoging.

Wat denken jullie? Te ingewikkeld?
 
Dat je nogal veel van schema veranderd ???
 
Dat je nogal veel van schema veranderd ???

Ik heb net 2 maand hetzelfde schema gevolgd hoor.

Als je mn eerdere reactie op Forza Forum bedoelt, dat schema was helemaal niet bindend of definitief, gewoon een gedachtenkronkel. Wie onmiddellijk tevreden is met zijn eerste idee zonder andere opties te overwegen, zal niet ver komen in het leven :p
 
TTT is grotendeels wat mijn MP heeft opgebouwd tot waar hij nu is (5 x 110kg strict), zij het dat ik het minder naar de letter volg, maar wel met die filosofie in het achterhoofd

er zijn betere assistance oefeningen dan flyes en lunges
 
Ik zou absoluut geen 5x5 gaan draaien op mijn DL! Ik ga hier niet weer de deload grap plaatsen, maar 5x5 op je DL hakt wel hard in je herstel. TTT vond ik helemaal niks trouwens, heb het een maandje gedaan, maar vond het saai en de 5x10 vond ik echt geen reet aan. Heeft me ook geen ruk opgeleverd, er zijn veel betere methodes dan dit.
 
TTT is grotendeels wat mijn MP heeft opgebouwd tot waar hij nu is (5 x 110kg strict), zij het dat ik het minder naar de letter volg, maar wel met die filosofie in het achterhoofd

er zijn betere assistance oefeningen dan flyes en lunges

Dat is idd één van de redenen waarom TTT mij aanstaat.

Ik zou absoluut geen 5x5 gaan draaien op mijn DL! Ik ga hier niet weer de deload grap plaatsen, maar 5x5 op je DL hakt wel hard in je herstel. TTT vond ik helemaal niks trouwens, heb het een maandje gedaan, maar vond het saai en de 5x10 vond ik echt geen reet aan. Heeft me ook geen ruk opgeleverd, er zijn veel betere methodes dan dit.

-De 5x5 is ramped, dus in principe slechts een 2tal zware sets. Of zou ik beter opwerken naar slechts 1 zware set?
- 5x10 lijkt me ook wel saai. Zou er 5x8 van kunnen maken maar wellicht laat ik het beter gewoon zo.

EDIT: Ik lees net dit van Keith Wassung zelf (van TTT):

You can vary the rep ranges when doing other moves, for overhead press, I found that 5x8 worked just a bit better than 10, but that was a personal decision.

Bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven