Fitness Seller

Timing van je eten doet er niet toe (o.a.) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wie wil hier zijn IIFYM voedingsschema posten? Ben wel benieuwd hoe jullie met ijs en koekjes op goede voedingswaarden komen.

Wel interessant om te zien dat het mogelijk ook anders kan.

Maar vraag me dan wel af waarom vrijwel alle bodybuilders en coaches toch blijven vast houden aan kip, rijst, broccoli? Old habbits?
 
Wie wil hier zijn IIFYM voedingsschema posten? Ben wel benieuwd hoe jullie met ijs en koekjes op goede voedingswaarden komen.

Wel interessant om te zien dat het mogelijk ook anders kan.

Maar vraag me dan wel af waarom vrijwel alle bodybuilders en coaches toch blijven vast houden aan kip, rijst, broccoli? Old habbits?

Check mn log. :D nuf said
 
Check mn log. :D nuf said
Zou het voor IIFYM niet uitmaken of je Endo, Meso of Ecto bent..want neig zelf een beetje naar endo en voor mijn gevoel kan ik geen chocolade reep per dag eten..:o
 
Zou het voor IIFYM niet uitmaken of je Endo, Meso of Ecto bent..want neig zelf een beetje naar endo en voor mijn gevoel kan ik geen chocolade reep per dag eten..:o

Kan je wel. Ik ben zelf ook geneigd naar endo en zelfs in de cut eet ik een reep pure chocolade voor het trainen. Je moet het gewoon in je macro's passen. Die pure chocolade + banaan is voor mij een ideale pre-workout.

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit 100% bb'ing gericht gegeten zoals ik hier vaak zie voorbij komen. En mijn fysiek is imo minstens even goed als degene die het wel doen. Het gaat gewoon om evenwicht, je zorgt voor een gezonde basis ( dit is trouwens ook weer optioneel ) en dan vul je dat wat aan met wat je zelf nog wil. Zaken als havermout en kwark eet ik maar heel soms, ik lust het gewoon niet echt dus waarom zou ik er mij dan toe verplichten.

Het is geen excuus om de hele dag junk te eten, blijft ongezond en je gaat je er echt niet actief/fit van voelen maar ik ben zelf van mening dat er hier veel erg overdrijven. ( al is het de laatste tijd echt enorm verbeterd, met IF etc.. )
 
Hoe zien die macro's er dan uit qua e/k/v voor de meesten?
 
IIFYM is geen dieet, maar een filosofie he, bedoeld om het BB leven leuker te maken, zodat niet iedereen krampachtig aan hun bro maaltijden hoeft vast te houden (rijst/kip/broccoli etc)
Wat het zegt is eigenlijk het volgende:

30g eiwit, 50g kh en 20g vet
30g eiwit, 50g kh en 20g vet

Kun jij vertellen welke van de twee de pizza is, en welke de vlees/rijst/broccoli maaltijd is?

Het is geen vrijbrief om alles maar te eten waar je zin in hebt. Die mensen die dat denken snappen het verkeerd. Het stelt gewoon dat je moet kijken naar wat je in totaal binnenkrijgt, in plaats van naar het voedingsproduct zelf.
 
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit 100% bb'ing gericht gegeten zoals ik hier vaak zie voorbij komen.
Dan kan je het ook moeilijk vergelijken, aangezien je niet weet hoe je daarop zou reageren.

Ik geloof best dat je op deze manier progressie kan maken, maar in hoeverre is het optimaal? Persoonlijke voorkeur speelt een grote rol erbij. En dat maakt het niet gelijk beter of slechter, gewoon anders.
Macro's is ongetwijfeld een grote en veelbepalendere factoor, maar het is niet de enige factor. En aangezien er tig schema's zijn berekend aan de hand van voedingsbehoeftecalculatoren, ben ik ervan overtuigt dat de macro's bij veel mensen die netjes eten niet correct zijn. Dan kan je het helemaal amper vergelijken, toch?


---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 14:38 ----------

IIFYM is geen dieet, maar een filosofie he, bedoeld om het BB leven leuker te maken
Zo klinkt het net alsof je een hond bent, die je met voeding kan belonen :o
 
Zegt degene met een hond als ava hahaha
 
Ik zeg toch ook niet dat ik er een afkeer tegen heb :D
 
Ik heb overigens wel hondenbrokken in mn schema zitten. IIFYM he
 
Het is gewoon persoonlijke voorkeur. Het is gewoon een feit dat er veel bro's zijn die zeggen 'je moet om de 3 uur eten' en 'ik eet enkel rijst met kip en broccoli' dus zogezegd is hun voeding in orde. Helaas voor hen, maar een dieet bestaande uit 2 maaltijden met dagelijks ijs en chips kan veel meer resultaat opleveren.



:D jeah right
 
Dan kan je het ook moeilijk vergelijken, aangezien je niet weet hoe je daarop zou reageren.

Ik geloof best dat je op deze manier progressie kan maken, maar in hoeverre is het optimaal? Persoonlijke voorkeur speelt een grote rol erbij. En dat maakt het niet gelijk beter of slechter, gewoon anders.
Macro's is ongetwijfeld een grote en veelbepalendere factoor, maar het is niet de enige factor. En aangezien er tig schema's zijn berekend aan de hand van voedingsbehoeftecalculatoren, ben ik ervan overtuigt dat de macro's bij veel mensen die netjes eten niet correct zijn. Dan kan je het helemaal amper vergelijken, toch?

Er zijn periodes waarin ik het serieuzer nam en mezelf dan ook dwong zo'n zaken te eten. Persoonlijk was het enige wat ik ervan ondervonden heb is dat ik een afkeer begon te krijgen van eten. Qua fysiek merkte ik er echt weinig van. Het is niet dat ik hele dagen junk eet maar ik ga sneller wat cocktailsaus bij mijn broccoli of wortelen eten, sneller wat saus bij mijn eten maken, etc.. 's ochtends spek bij mijn eieren, zo'n dingen dus. Af en toe een pint met maten op café ( dit kan echter uit de hand lopen :o ). Maar verder ga ik naast het trainen vaak 2-3x pw hardlopen en fiets ik er nog een km of 50 bij. Dat doet volgens mij veel meer voor je gezondheid dan 100% strikt gaan eten.

Maar zoals ik al zei, persoonlijk, als je je beter voelt bij de hele tijd clean eten dan moet je dat zeker doen. Ik train ook gewoon voor de lol. Fysiek is natuurlijk ook leuk en ik zorg er voor dat ik gewoon yearround er relatief goed bij sta. ( probeer nooit boven de 13% te gaan en cut vaak eens naar 10%). En dat kan allemaal best met macro's. Maar misschien werkt het niet voor iedereen, kan ik zeker inkomen. Heb ook alleen maar respect voor mensen die zich daar helemaal voor kunnen inzetten.
 
Laatst bewerkt:
Wie wil hier zijn IIFYM voedingsschema posten? Ben wel benieuwd hoe jullie met ijs en koekjes op goede voedingswaarden komen.

Wel interessant om te zien dat het mogelijk ook anders kan.

Maar vraag me dan wel af waarom vrijwel alle bodybuilders en coaches toch blijven vast houden aan kip, rijst, broccoli? Old habbits?

Ik heb een basisschema van 3000 kcal, bestaande uit +- 200 gr eiwit, 80 gr vet en de rest uit kh. Als ik met de fiets ga naar de gym, geef ik mezelf 700 vrije kcal en als ik alleen kt doe, geef ik mezelf er 400. Deze kcal kunnen dus uit zilvervliesrijst komen, maar evengoed uit chips. Voor de rest zorg ik dat ik genoeg vezels / vitaminen en mineralen binnenkrijg.
Ook met mijn basisschema varieer ik er op los, het is gewoon gemakkelijk om een richtlijn te hebben (voor mij dan...)

IIFYM komt er ook gewoon op neer dat als je weet dat je 's avonds een zak chips gaat opvreten, dat je dit compenseert door ergens anders vetten en kh uit je voeding te halen zodat je toch nog binnen je macro's blijft op het einde van de dag.
 
Ik heb een basisschema van 3000 kcal, bestaande uit +- 200 gr eiwit, 80 gr vet en de rest uit kh. Als ik met de fiets ga naar de gym, geef ik mezelf 700 vrije kcal en als ik alleen kt doe, geef ik mezelf er 400. Deze kcal kunnen dus uit zilvervliesrijst komen, maar evengoed uit chips. Voor de rest zorg ik dat ik genoeg vezels / vitaminen en mineralen binnenkrijg.
Ook met mijn basisschema varieer ik er op los, het is gewoon gemakkelijk om een richtlijn te hebben (voor mij dan...)

IIFYM komt er ook gewoon op neer dat als je weet dat je 's avonds een zak chips gaat opvreten, dat je dit compenseert door ergens anders vetten en kh uit je voeding te halen zodat je toch nog binnen je macro's blijft op het einde van de dag.


yesh. Of in mijn geval, als ik weet dat ik die dag wel fruit eet, moet ik even wat chocola minder eten. :D
dan mag je opzich nog wel wat meer vet bro, met jouw massa...! (just saying)
 
yesh. Of in mijn geval, als ik weet dat ik die dag wel fruit eet, moet ik even wat chocola minder eten. :D
dan mag je opzich nog wel wat meer vet bro, met jouw massa...! (just saying)

Moet mijn stats nog even aanpassen, weeg nog maar 80 kg nu :p En door die 'free kcals' kom ik wel nog een stukje hoger in vetten .
 
Rare ideeën zie ik hier ik weet dat in wedstrijd voorbereiding timing gewoon alles is je kunt alles verpesten of super goed maken door timing. En uiteraard genoeg eiwit voor spierbehoud genoeg kh om vol te blijven en de tijden waarop je die eet zijn zeer belangrijk. Off season hanteer ik ook een strak schema met vaste tijden
 
Rare ideeën zie ik hier ik weet dat in wedstrijd voorbereiding timing gewoon alles is je kunt alles verpesten of super goed maken door timing. En uiteraard genoeg eiwit voor spierbehoud genoeg kh om vol te blijven en de tijden waarop je die eet zijn zeer belangrijk. Off season hanteer ik ook een strak schema met vaste tijden

Klopt timing is erg belangrijk bij wedstrijdvoorbereiding. Niet voor niets verpesten zelfs profs het soms nog net voor ze het podium om moeten door net de mineralen, koolhydraten, vocht, en chemische hulp fout in te schatten. Maar over het algemeen is de timing van een maaltijd niet zo heel belangrijk voor vetverbranding of spierwinst.
 
Back
Naar boven