XXL Nutrition

Timing van je eten doet er niet toe (o.a.)

Bezoekers in dit topic

Maar hoe ga je ze dan innemen ? Burk et al. toont duidelijk aan dat slechts enkele uren toevoegen aan je meal spread, zoals eerdere data omtrent mTOR phopshorylatie ook aantoonde, significant bijdraagt aan de massa die je wint over die periode. Als je je slaap periode verlengt, verleng je je periode vasten, dus lagere mTOR, minder massa accumulatie enz. En zelfs infusie is geen optie, want van enterale voeding is aangetoond dat de MPS stagneert na slechts 2 uur.

Kijk, natuurlijk zal je bij 8u slaap en verspreide eiwitten over de rest van de dag beter scoren dan 17u slaap en 7u eiwitten eten. Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom of slaap wel of niet 'anabole' processen in gang zet waardoor eiwitten die je eet rond het slapen gaan belangrijker zijn dan eiwitten op een ander tijdstip. (btw ik ben zelf geen IF volger: ik eet zelf mijn eiwitten ook gespreid, alleen geloof ik niet dat een deftige maaltijd met vetten, eiwitten en kh na 2u verteerd is dus stel ik mij tevreden met 4 eiwitrijke maaltijden per dag.)


En de andere 60 studies die al 20 jaar lang over de anabolic window spreken ? Je vergeet het burden of proof principle. Als je afkomt met iets wat ingaat tegen de gevestigde hypothese/theorie, dan is het aan jou om aan te tonen dat het anders is. Dat weten meeste researchers zelf ook. Als ze dan andere data bekomen dan 20 studies en 3 complete reviews die ervoor kwamen, dan zullen ze, zeker als ze hun paper gepubliceerd willen krijgen, zelf al een gedetailleerd verslag geven van mogelijke verklaringen waarom hun data afwijkt van de vele studies ervoor. Natuurlijk weet je dat ook alleen maar als je de genaamde studies ook leest en begrijpt, en niet enkel je conclusies trekt uit een abstract van 350-500 woorden. Dus ik twijfel niet eens aan mogelijke kritiek om een bepaalde studie omdat het slechts een van de velen is. Zoals ik al aantoonde in bovenstaande link is duidelijk dat deze persoon (wie is het trouwens ?) zijn referenties niet leest en niet begrijpt, gezien ik het hele argument weerlegd heb op basis van quotes van de auteurs van die referenties alleen. Ipso facto hij probeert iets te bewijzen met referenties die zijn hypothese grotendeels, zoniet volledig tegenspreken.

Ik moet toegeven: ik ben zelf geen wetenschapper en heb geen zin om tientallen studies door te lezen. Maar wat ik me wel afvraag is wat je te zeggen hebt op essays als deze: http://mennohenselmans.com/workout-nutrition-is-a-scam/ die jou standpunt omtrent anabolic window proberen te weerleggen. (ik heb dit al eens gevraagd maar ik denk dat je het toen uit het oog verloren bent). De 2 andere artikels die in dat artikel gelinkt zijn zal je misschien ook interessant vinden. Ik ga zeker niet zeggen dat mijn waarheid zeker de juiste is maar misschien heeft menno hier ergens wel een punt?

In additie: de studie spreekt niet over spiermassa, maar over VVM. De groepen kregen ook creatine gesupplementeerd, dan is 6.2 lb fat free mass (2.8 kg vvm) niet zo bijzonder spectaculair meer.

Feit blijft dat de resultaten over het geheel genomen enorm spectaculair zijn als ze alleen maar creatine namen en whey rond de training.
 
*reading

thx!
 
Back
Naar boven