Fitness Seller

Tim's Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jacktheboxer

Novice
Lid geworden
10 jan 2018
Berichten
23
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Vandaag besloten mijn trainingen en progressie met jullie te delen.
Train nu ongeveer een jaar waarvan een aantal weken wat serieuzer, daarvoor vooral veel apparaten en kennismaken met het sporten in het algemeen.
Ik kom uit een behoorlijk ongezonde leefstijl waarbij ik elke dag chips at en minimaal 4 keer per week flink bier dronk.
Inmidels heb ik die periode achter me kunnen laten en ben ik aan de slag gegaan om gezonder te gaan leven.

Zoals gezegd train ik nu een tijdje serieus.
Gebruik het 5x5 schema en het is voor mij nu ook een proces om vol te blijven houden om 3 keer per week braaf te trainen.
Aan motivatie geen gebrek en het trainen zelf vind ik ook erg leuk om te doen!

Maar genoeg gelult. Vanaf nu na elke training even een update hoe het er voor staat.

Maandag 12 Augustus 2019
Wat met de gewichten moeten schuiven omdat de sportschool 2 weken dicht is geweest en dus 2 weken niet heb kunnen trainen.

Squat 65kg 5x5 redelijk te doen. Mag nog werken aan de diepte.
Overhead press 27,5kg 5x5 goed te doen.
Deadlift 70kg 1x5 easy peasy, wel weer goed om even extra goed te kunnen focussen op de techniek.

Ter beoordeling nog een squatfilmpje. De diepte mag aan gewerkt worden dat viel me vandaag op maar ben benieuwd hoe jullie er naar kijken:
 
Woensdag 14 Augustus 2019

SQ 67,5kg 5x5 meer op diepte gelet. Meteen stuk zwaarder.
BP 37,5kg 5x5 makkelijk te doen.
BOR 45kg 5x5 wat meer voorover gestaan en ellebogen bewuster naar binnen gehouden. Voel nu veel meer rugactivatie. Verder goed te doen.
 
Zaterdag 17 Augustus 2019
SQ 70kg 5x5 eerste 2 setjes zwaar, daarna kwam ik er wat meer in en was het goed te doen.

OHP 30kg 5x5 na eerste setje schouders wat meer mee naar boven gebracht om ROM te vergroten. Verder redelijk te doen.

DL 75kg 1x5 goed te doen. Kreeg commentaar dat ik mijn adem niet moest inhouden bij de lift maar naar mijn idee is dit nodig om de druk in mijn core vast te houden?
 
Vrijdag 23 Augustus 2019

Na een midweekje vakantie meteen het trainen weer opgepakt. Besloten om vanaf volgende week serieuzer naar mijn eten te gaan kijken. Heb nog erg weinig spiermassa maar voel me echt niet gelukkig met mijn huidige vetmassa. De planning is om om de 4 weken even goed te evalueren waar ik sta en niet te diep te cutten. Verder hou ik zolang ik nog progressie maak het 5x5 stronglifts schema aan.
Ik zal de komende tijd ook wat progressiefoto's plaatsen.

Maargoed, de training van vandaag:

SQ 72,5kg 5x5 eerste set wat zwaarder maat verklaarbaar na wat dagen gemist te hebben maar daarna goed te doen.

BP 40kg 5x5 eindelijk een beetje gewicht waarbij ik wat tegengas voel.

BOR 47,5kg 5x5 makkelijk te doen. Voel wel wat spanning op de onderrug dus even in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Zondag 25 Augustus 2019
Zoals gezegd de komende weken richt ik me op vetverlies omdat ik gewoon niet happy ben met mijn huidige fysiek en me beter voel met minder vet dan massa pakken en nog vetter worden.

Komende weken licht onder onderhoud eten op ongeveer 2300 kcal en kijken wat dit met mijn lichaam gaat doen. Verder blijf ik hard trainen met het stronglifts schema en probeer deze zo lang mogelijk vol te houden.

Ik weeg me iedere dag sochtends bij het opstaan en elke zondag meet ik mijn buikomtrek en vetpercentage met een huidplooimeter. Ook maak ik elke week even progressiefoto's maar zal ze niet allemaal spammen op het forum.

Mijn training van vandaag:

SQ 75kg 5x5 prima te doen, voelde goeie spanning in mijn glutes en weet dat hier een zwak punt zit dus ben tevreden.
OHP 32,5kg 5x5 laatste 2 sets eruit moeten persen maar vol gemaakt.
DL 80kg 1x5 pittig, merkte dat ik bij de laatste rep mijn grip begon te verliezen dus volgende keer de mixedgrip proberen.

Meting van vandaag:
GW: 82,1kg
VP: 15,7%
BO: 88cm

Foto's:
 
Laatst bewerkt:
Donderdag 29 augustus 2019
SQ 77,5kg 5/5/5/4/3, volgende training nogmaals proberen op 77,5kg.

BP 42,5kg 5x5, redelijk aan de zware kant. Voor de zekerheid iemand laten spotten.

BOR 50kg 5x5, merk dat ik mijn schouders laat hangen bij zwaarder gewicht en hierdoor dus minder mijn rug aan het werk zet maar meer biceps.

Kwa cutten gaat het redelijk. Merk dat het mentaal tricky is om niet terug te vallen in mijn patroon van snoepen. Maar het is vol te houden en de motivatie is er ook.
 
Laatst bewerkt:
Zondag 1 september 2019
SQ 77,5kg 5x5, volgemaakt vandaag dus volgende week weer verhogen.

OHP 35kg 5x5, mijn vorige pr was 35kg dus benieuwd naar volgende keer

DL 85kg 1x5, mixed grip gedaan op mn werkset en ging stukke beter dan vorige keer.

Was vandaag voor mijn gevoel een minder zware training dan vorige week.

Meting
Vetpercentage gemeten met huidplooimeter maar daar wil ik niet al teveel waarde aan hechten

Week 34: gw 82,5kg | vp 15,7% | bo 88cm
Week 35: gw 79,9kg | vp 14,2% | bo 86cm
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag 3 September 2019

SQ 80kg 5x5, laatste setje echt eruit moeten persen maar heb hem volgemaakt.

BP 45kg 5x5, ook de bench begint zwaarder te worden. Benieuwd hoe ver ik nog kom.

BOR 52,5kg 5x5, ik mag eens naar mn techniek gaan kijken want ik voelde hem in de een na laatste set in mijn schouders. Volgende keer even weer wat bewuster naar de techniek dus.
 
Vrijdag 6 September 2019

SQ 82,5kg na de eerste rep schoot me een vervelende pijn in mijn lies/rechter adductoren. Nog een poging gedaan met 72,5kg maar voelde weer diezelfde pijn. Dus daarna het squatten voor vandaag even gelaten voor wat het is en geef het zondag een nieuwe kans.

OHP 37,5kg 5x5, nieuw PR gezet dus erg tevreden.

DL 90kg 1x5, laatste rep echt pittig maar volgemaakt.
 
Zondag 1 september 2019
SQ 72,5kg ook vandaag ondanks de verlaging last van mijn lies. Het voelt alsof de adductor heel erg stijf is. Heb in het oefeningen forum hier een topic over geopend.

BP 47,5kg zwaar maar volgemaakt. Heerlijk gevoel om wat zwaarder te benchen

BOR 55kg zwaar en dan vooral in mijn biceps. Begin het gevoel te krijgen tegen een plateau aan te zitten.

Meting
Vetpercentage gemeten met huidplooimeter maar daar wil ik niet al teveel waarde aan hechten

Week 34: gw 82,5kg | vp 15,7% | buikomtrek 88cm
Week 35: gw 79,9kg | vp 14,2% | buikomtrek 86cm
Week 36: gw 79,5kg | vp 13,6% | buikomtrek 82cm
 
Dinsdag 10 September 2019
SQ 72,5kg 3x5, vandaag voorzichtig weer proberen te squatten. Ben minder wijd gaan staan en merk dat het dan beter gaat. Voor de zekerheid maar 3 sets gedaan.

OHP 37,5kg 5x5, bij de eerste rep op 40kg kreeg ik de barbell al niet boven mn hoofd. Bij de tweede poging ook niet dus voor vandaag verlaagd naar 37,5kg. Volgende keer weer 40kg proberen en anders deloaden.

DL 95,5kg 1x5, pittig maar oh zo lekker om te doen! Verheug me op de 100kg!
 
Back
Naar boven