AndroidHealthClinic

Tintelende pink!

Bezoekers in dit topic

Ik HAD ook maande last van tintelende pink.
Ik heb nu 2 weken vakantie en het is echt helemaal verdwenen.
Ik denk dat het toch komt door overbelasting
 
Ik heb hier nog steeds last van, ja vakantie doet wonderen, maar zodra je weer gaat werken of trainen, krijg ik gelijk weer meer last.
 
beknelde zenuw mischien!

ga gewoon ff langs je huisarts!
 
ja ik ben al bij de doktor geweest, ook bij drie verschillende fysio en niemand kan wat vinden, binnenkort naar de neuroloog
 
Ik heb het een paar jaar geleden heel erg gehad na een val op m'n elleboog. Ben toen naar de neuroloog geweest uiteindelijk, en die constateerde dat er een zenuw een beetje bekneld zat. Het gaat meestal na een paar maanden over.

Het is trouwens zo dat de zenuw die naar je pink loopt ook naar de helft van je ringvinger loopt, als je dus een tintelend gevoel hebt in je pink zou je dit dus ook in de helft van je ringvinger moeten hebben die tegen je pink aanligt, hebben jullie dit ook?
 
Zelda zei:
Ik heb het een paar jaar geleden heel erg gehad na een val op m'n elleboog. Ben toen naar de neuroloog geweest uiteindelijk, en die constateerde dat er een zenuw een beetje bekneld zat. Het gaat meestal na een paar maanden over.

Het is trouwens zo dat de zenuw die naar je pink loopt ook naar de helft van je ringvinger loopt, als je dus een tintelend gevoel hebt in je pink zou je dit dus ook in de helft van je ringvinger moeten hebben die tegen je pink aanligt, hebben jullie dit ook?

Ja precies, ik heb het ook in mijn ringvinger....
 
Ruim 3 jaar later weer een berichtje!

Ik had (heb) ook het bekende probleem van de tintelende pink (en ringvinger). Dacht dat het vanzelf wel over zou gaan, niet dus....
Na een aantal maanden (!) naar de dokter, vervolgens de neuroloog. Volgens zijn metingen zat de nervus ulnaris (de zenuw die dus richting pink loopt) bekneld. (Zelf had ik hier nogal m'n twijfels over, ik had meer het idee dat er ergens in m'n nek of in m'n rug die zenuw al bekneld zat, als ik op een bepaalde plekken druk uitoende - een beetje aan de zijkant onderin m'n nek en ergens net onder m'n schouderblad - dan voelde ik dat ook in m'n pink!). Vervolgens naar de plastische chirurg, die heeft de zenuw naar de binnenkant van de elleboog omgelegd.

Nu is het een half jaar geleden dat ik geopereerd ben, de tinteling is nog steeds niet weg (en heb bovendien nog steeds pijn van de operatie.... 2 maanden fysio heeft ook niet geholpen, die therapeut heeft de hoop opgegeven... lekker bemoedigend he :))

Hierdoor krijg ik alleen maar meer het idee dat het probleem misschien toch wel op die plek in m'n nek of rug zit....

Ben benieuwd jullie ervaringen... is het vanzelf overgegaan of zijn er meer onder het mes gegaan?

Groetz, Judith
 
Ook gehad.
Deels overbelasting door krachtsport,deels rsi van de computermuis vast te houden.
Heb het zelf verholpen door het trainen van de onderarmspieren.
Ik heb de nadruk gelegd op de buitenkant van de onderarm,dus de strekkers ervan.
Binnenste onderarmspieren train je altijd mee,de tegenwerkers train je enkel als je er bewust op oefent.
Had de blessure reeds maanden,ze bleek dus te resulteren uit onevenwicht in spiergroei.
 
Back
Naar boven